کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۷۳۶۸
تاریخ خبر:

از مینی‌ مرسدس تا سفره‌ماهی آمریکایی جزیره کیش

روزنامه هفت صبح، ‌سیدمحمدرضا دادگستر | قرمز یکی از بهترین رنگ‌ها برای خودروهای اسپرت و سوپراسپرت است و برای بعضی از برندها مثل فراری یا آلفارومئو به‌نوعی تبدیل به هویت آن برند شده است. در ایران پیداکردن خودرو با این رنگ اما کمی سخت است و اگر پژو ۲۰۶ آلبالویی‌رنگ و کوییک R را فاکتور بگیریم در خیابان به‌ندرت به خودرویی قرمز برمی‌خوریم. در این گزارش به سراغ دو دستگاه از زیباترین خودروهای قرمز ایران رفته‌ایم؛ یک آلمانی ریزه‌میزه که البته فروشش به اندازه بقیه فامیل‌هایش خوب نبود و یک اسطوره آمریکایی که به‌اندازه کامارو و موستانگ در ایران حضور نداشته و ندارد.

مرسدس بنز SLK280
نسل دوم مرسدس بنز SLK هنوز هم از نمای جلو زیبا به‌نظر می‌رسد و گزینه خوبی برای کسانی است که از پورشه باکستر دلزده شده‌اند و خودرویی متفاوت می‌خواهند. با این حال نمای داخلی آن به پای باکستر نمی‌رسد و مرسدس برای ارزان‌ نگه‌داشتن قیمت SLK چندان به فکر زیباسازی کابین نبوده است. از این خودروی کروک آلمانی تنها ۳ یا ۴ دستگاه به رنگ قرمز در ایران موجود است.

پیشرانه V6 مدل SLK280 قادر به تولید ۲۳۱ اسب بخار نیرو و ۳۰۰ نیوتن‌متر گشتاور است که شتاب ۶٫۳ ثانیه‌ای را برای این خودرو به ارمغان می‌آورد. اگر پشت فرمان بنز SLK بنشینید از هماهنگی خوب بین پیشرانه و گیربکس ۷ سرعته اتومات تیپ ترونیک لذت خواهید برد. این جعبه دنده یکی از سریع‌ترین جعبه دنده‌ها در بین خودروهای اسپرت است که البته بهترین عملکردش را در حالت اتوماتیک عرضه می‌کند.

اگرچه این خودرو به اندازه رقبایی همچون ب.ام.و Z4 و پورشه باکستر چابک نیست اما کیفیت سواری عالی که به لطف شاسی پیشرفته بنز حاصل شده باعث می‌شود بر خلاف رقبا مرسدس در مسیرهای طولانی چندان شما را اذیت نکند و بتوانید بدون توقف به راه خود ادامه دهید.

شورولت کوروت C7
ماشین‌بازهای جزیره کیش محال است که نام کوروت‌های سه‌قلو را نشنیده باشند! از نسل هفتم کوروت افسانه‌ای تنها سه دستگاه در جزیره کیش تردد می‌کنند که به رنگ‌های قرمز، زرد و سفید هستند. نسل هفتم کوروت را با ویژگی‌هایی همچون وزن کمتر، قدرت بیشتر، هندلینگ بهتر و طراحی جذاب‌تر می‌شناسند.

در طراحی این نسل از کوروت از کابین هواپیما الهام گرفته شده که به کاکپیت شهرت دارد و در خودروهای عادی بازار همچون پژو ۲۰۰۸ نیز دیده می‌شود. اما بارزترین مزیت کابین کوروت C7 نسبت به کوروت‌های قبلی در متریال باکیفیت و چرم مرغوبی است که در کابین آن به چشم می‌خورد. کوروت قرمزرنگ جزیره کیش دارای سقفی از جنس فیبر کربن بوده که قابلیت جداشدن دارد.

نکته جالبی که در مورد آن وجود دارد، وزن بسیار کم است که به‌راحتی قابل اتصال و جداشدن باشد. همچنین به دلیل استفاده کردن از الیاف کربن در ساخت آن، استحکام لازم و کافی را نیز داراست. زیر کاپوت این سفره‌ماهی آمریکایی پیشرانه هشت سیلندر ۶٫۲ لیتری با ۴۵۵ اسب بخار نیرو و ۶۲۰ نیوتن‌متر گشتاور قرار گرفته که تنها ۳٫۸ ثانیه زمان می‌خواهد تا از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد.

از این رو دوستانه توصیه می‌کنیم که هرگاه از دور یک کوروت دیدید از سر راهش کنار بروید! سواری این خودرو نیز بر خلاف دیگر سوپراسپرت‌ها که خشک است نرمی لذت‌بخش خاص خود را دارد.

کدخبر: ۴۰۷۳۶۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر