کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۱۶۶۱
تاریخ خبر:

از محیط‌بانان و تمام محورهای مرتبط با محیط‌زیست حمایت می‌کنیم

مدیر روابط عمومی بانک ایران‌زمین، هم‌زمان با فرارسیدن روز میلاد با سعادت حضرت امام رضا (ع) و روز پاسداشت از مقام شامخ محیط‌بانان کشور گفت: خوشبختانه در نهادی خدمت می‌کنیم که حمایت از محیط‌زیست با تمام محورها و زیرشاخه‌هایش، جزو اولویت‌های برتر آن محسوب می‌شود و بانک ایران‌زمین در این زمینه هرچه در توان داشته باشد در طبق اخلاص می‌گذارد و به جامعه هدف تقدیم می‌کند.
وی افزود: سال‌هاست که در قالب جایزه یحیی با سایر نهادهای حامی محیط‌زیست از محیط‌بانان غیور و سخت‌کوش کشور حمایت می‌کنیم و امیدواریم بتوانیم گام‌های مستحکم‌تری در این زمینه برداریم.
استاد تأکید کرد: به ضرس قاطع می‌توانم بگویم، نگاه بانک ایران‌زمین نسبت به مدافعان سبزپوش و متعهدی که شجاعانه، بی‌وقفه و بی‌ادعا، پهنه‌های وسیع مناطق حفاظت‌شده این سرزمین را رصد می‌کنند و برای پاسداشت عرصه‌های طبیعی و حیات‌وحش، از فدا کردن جان خویش نیز دریغ ندارند، نگاه وسیع، جامع و قدرشناسانه‌ای است و این نهاد از هیچ کمکی به این عزیزان دریغ نخواهد کرد.
وی خاطرنشان کرد: البته حمایت از محیط‌بانان فداکار کشور نباید به برگزاری مراسم، درج یکی دو خبرِ صرف در رسانه‌ها، تجلیل پراکنده سالیانه و مواردی ازاین‌دست تقلیل یابد.
باید در نظر داشت نزدیک به ۱۱ درصد از کل مساحت ایران (۱۶۴۸۰۰۰ کیلومتر) را مناطق چهارگانه حفاظت‌شده تشکیل می‌دهند که برای کنترل و حفاظت گیاهان و جانوران و منابع طبیعی آن، به استناد آمار موجود تا سال ۱۳۹۸، نزدیک به ۳۵۰۰ محیط‌بان به‌صورت رسمی، پیمانی و قراردادی در این شغل دشوار و حساس فعالیت می‌کنند که با احتساب شهادت ۵ درصد از این عزیزان با تکیه‌بر اعلام مراجع ذی‌ربط و در مقایسه با تعداد آن‌ها در کشورهای پیشرفته، بسیار کم و حدود یک به پنج است و باید در این زمینه تدابیر لازم اندیشیده شود.
این کارشناس رسانه و عضو انجمن صنفی روزنامه‌نگاران کشور تصریح کرد: طبیعی است که محیط‌بانان پرتلاش و فداکار، ضمن متحمل شدن دشواری‌های زیاد در چنین شغلی، نتوانند به‌طور کامل از تخریب محیط‌زیست، کشتار حیات‌وحش و انقراض گونه‌های گیاهی و جانوری جلوگیری کنند و حاصل این فرآیند، حفظ ناتمام و نامتقارن منابع طبیعی کشور باشد.
این مدیر بانکی در پایان بخش اول سخنان خود با اظهار امیدواری نسبت به حمایت بیشتر از محیط‌بانان در دولت جدید گفت: امیدواریم در دولت جدید نسبت به تغییر برخی از قوانین کهنه و ناکارآمد در دفاع از محیط‌بان برای انجام وظایف محوله؛ همچنین ارتقای سطح معیشت و رفاه آن‌ها اهتمام جدی وجود داشته باشد و وزارتخانه تازه‌نفس بتواند گام‌های مؤثرتری در این زمینه بردارد.

کدخبر: ۴۱۱۶۶۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر