کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۵۶۲۷۰
تاریخ خبر:

از قهرمانی‌تان لذت ببرید، بدون کینه

روزنامه هفت صبح | دیروز در صفحه اول پیروزی استقلال را انعکاس دادیم و قهرمانی‌اش را به نوعی تبریک گفتیم. نکته عجیب در جشن قهرمانی طرفداران استقلال در فضای مجازی این بود که به جای آنکه تیم خود را تکریم کنند به همان موهومات مرسوم درباره حمایت دولت قبل در ۵ قهرمانی پرسپولیس پرداختند.

به جای آنکه جشن بگیرند و از دستاوردهای فرهاد مجیدی و شاگردانش تجلیل کنند در حرکتی که نوعی بی‌احترامی به مجیدی و استقلال خوب این فصل تلقی می‌شود قهرمانی استقلال را ناشی از فقدان حمایت‌های سلطانی‌فر از پرسپولیس دانستند. این روایت زشت و بی‌دلیل و نابخردانه، نوعی دهن‌کجی به استقلال خوب امسال است که با شایستگی قهرمان شد. با تاکتیک و آرامش و ثبات. این فوتبال است. نوعی زندگی است. نوعی مبارزه است.

در واقع این استدلال می‌گوید که چون سلطانی‌فر نبود پس هر مربی و هر بازیکنی حتی در حد استقلال دوره علی منصور و شفر هم اگر بودند استقلال قهرمان می‌شد. این همه انرژی منفی متبادر شده در جشن قهرمانی شگفت‌انگیز است. می‌دانم بخشی از آن به خاطر سلطه ۵ ساله پرسپولیس بوده اما قاطی کردن همه چیز با حمایت‌های دولتی و سیاست و این‌جور چیزها زشت و سطح پایین است.

پرسپولیس در آن ۵ سال فوتبال خوبی بازی کرد و حتی وقتی از مهره‌های اصلی‌اش هم محروم بود به یمن تاکتیک و انسجام خوب تا فینال آسیا هم پیش رفت، حالا امسال استقلال تیم بهتر بوده، بهتر فوتبال بازی کرده، بهتر مدیریت شده. فوتبال ربط صددرصدی به پول و سرمایه ندارد. فقط آنهایی که فوتبال بازی نکرده‌اند بر این مفروضات موهوم و زشت پافشاری می‌کنند. از قهرمانی تیم‌تان لذت ببرید و شادمانی خود را با کینه بیهوده به قهرمانی‌های پرسپولیس تلف نکنید.

همین دیروز مجتبی جباری بهترین شیوه برخورد با قهرمانی استقلال را نشان داد.‌ به قهرمانی رقیبتان احترام بگذارید. این بازی نوجوان‌پسندانه به اینجا ختم خواهد شد که موفقیت‌های استقلال در سال‌های آینده با برچسب‌های موهوم سیاسی مخصوص این دوران هاشور بخورند. مثل آن دوستانی که هنوز وقتی می‌خواهند درباره فیلم گوزنها و یا گزارش و یا هر فیلم مهم دیگر دوره پهلوی یاد کنند اول از پول‌های وزارت فرهنگ آن دوران و دفتر فرح شروع می‌کنند. وا بدهید بابا.

کدخبر: ۴۵۶۲۷۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر