کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۶۹۱۷
تاریخ خبر:

از فهرست پولدارهای موسیقی تا بازگشت بیبر

روزنامه هفت صبح، رامتین لطیفی | روزنامه‌ها، مجلات و سایت‌های خبری آمریکایی به مناسبت سال نوی میلادی در هفته گذشته که آخرین هفته سال و هفته‌ منتهی به تعطیلات کریسمس بود پرونده‌های مختلف و جذابی کار کردند. یکی از پر بازخوردترین پرونده‌ها که واکنش‌های بسیاری را در فضای مجازی برانگیخت و بحث‌های فراوانی پیرامون آن در گرفت مربوط به فهرست ثروتمندترین موزیسین‌های جهان بود.

جناب پل مک‌کارتنی، تنها بازمانده گروه پرآوازه بیتل‌ها با ثروتی بالغ بر یک میلیارد و دویست میلیون دلار در صدر این فهرست و به دنبال او بونو، خواننده گروه یو تو با ۷۰۰ میلیون دلار و مدونا با ۵۹۰ میلیون دلار در رده دوم و سوم قرار گرفتند. تا رده بیستم این فهرست نام افرادی به چشم می‌خورد که علاوه بر سابقه طولانی در عرصه موسیقی، آثار مهم و قابل دغاعی را نیز عرضه کرده‌اند اما قرار گرفتن جاستین بیبر ۲۶ ساله با ثروت ۲۵۶ میلیون دلاری در رده بیست و یکم این فهرست جنجال‌های بسیاری به پا کرد.

منتقدان جایگاه بیبر از دو سو به او حمله کردند، گروه اول به ارزش آثار او تاختند و تولیدات بیبر را فاقد شاخصه‌های هنری دانستند و افسوس خوردند که چرا روزگار و زمانه به سمتی رفته است که هر روز بی‌هنرها مشهورتر و محبوب‌تر می‌شوند و گروه دوم نیز این نکته را خاطر نشان کردند که بیبر آلبوم جدید خود را با فاصله ۵ساله از آلبوم قبلی منتشر کرده است و نیز سه سال است که برای اجرای کنسرت پا روی استیج نگذاشته و با این تفاسیر چگونه توانسته است که این ثروت را به هم بزند؟

برخی از منتقدان موسیقی که اسیر این دست از خشم‌ها نشدند و عینک زشت و زیبا را از روی صورت خود برداشتند برای پاسخ به انتقاد‌ها به این جمع‌بندی رسیدند که رسانه و به تبع آن بازارها تغییر کرده است و فرزند محاصره سخت مردم با تبلیغات در رسانه‌های جدیدافرادی مانند جاستین بیبر خواهند بود و از حضور این دست افراد در کانون توجه عموم مردم در حالی که بر قله ثروت و شهرت ایستاده‌اند گریزی نیست.

ممکن است نتوان از موسیقی بیبر در مقایسه با دیگر افراد حاضر در آن لیست دفاع چندانی کرد اما نه تنها دست‌های او در این عرصه خالی نبوده بلکه در بسیاری از موارد شگفتی‌ساز هم بوده است.
بیبر که اصالتی کانادایی دارد کار خود را در ۱۳ سالگی با بازخوانی آثار دیگران در یوتیوب شروع کرد و اسکوتر براون، تهیه‌کننده مشهور موسیقی و یکی از ارکان استعدادیابی در آمریکا کار او را دید و پسندید و روی بیبر سرمایه‌گذاری کرد.

بیبر اولین اثر رسمی خود را در سال ۲۰۱۰ منتشر کرد و توانست با همان اثر به عنوان جوانترین موزیسین در لیست بهترین ۱۰۰ تایی‌های تاریخ بیلبورد قرار بگیرد و شگفتی‌ساز شود. بیبر پس از این موفقیت توانست بسیاری از رکوردها را به نام خود ثبت کند و در بسیاری از اتفاقات مهم عرصه موسیقی اولین باشد. برای مثال او اولین خواننده‌ای است که درمقابل لنز دوربین‌های ۳۶۰ درجه به روی استیج رفت و برای بینندگان و طرفداران خود در اقصی نقاط جهان به طور زنده کنسرت اجرا کرد.

همچنین بیبر توانست در فاصله سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ رکورد مشاهده آنلاین ویدئوها در فضای مجازی را با بیش از ۱۰میلیارد مشاهده در مجموع بشکند. دو روز پیش او یک موزیک ویدئوی جدید به نام «کسی؟» را منتشر کرد که بازخوردی خیره‌کننده داشته است و تنها در ۲۴ساعت اول انتشارش در یوتیوب بیش از ۱۰ میلیون نفر بیننده داشته است. همچنین قرار بود و هست که شامگاه شنبه پس از سه سال کنسرتی مجازی به مناسبت سال نوی میلادی برگزار کند.

اسپانسر این کنسرت مجازی که شبکه مخابراتی تی موبایل است می‌گوید با توجه به تعداد ۱۵۶ میلیونی طرفداران بیبر در فضای مجازی، انتظار می‌رود این کنسرت مخاطبی چند میلیونی داشته باشد و رکورد تعداد مخاطبان یک کنسرت در جهان را بشکند. تماشای این کنسرت برای افرادی که از سیم‌کارت‌های تی موبایل استفاده می‌کنند رایگان است و دیگران تنها با پرداخت ۲۵ دلار می‌توانند به جمع آن‌ها بپیوندند.

تاکنون ۹۹۳ هزار بلیت برای این کنسرت به فروش رفته است و انتظار می‌رود میلیون‌ها کاربر سیم‌کارت‌های تی موبایل نیز به این عدد اضافه شوند.نگاهی به موزیک ویدئوی «کسی؟» خود نمایان‌گر و گویای همه چیز است و سر و راز موفقیت بیبر و امثال او در دنیای امروز را برملا می‌کند. این موزیک ویدئو به نوعی بازسازی فیلم راکی۲ است و تنها تفاوتش این است که بیبر به جای سیلوستر استالونه به روی رینگ رفته و با حریف سیاه‌پوستش مبارزه می‌کند.

اما در بدن بیبر نه نشانه‌ای از بدن عضلانی استالونه است و نه از خشم‌ها و دندان‌سایی‌های استالونه در صورت بی‌روح بیبر خبری است ولی مخاطب نوجوان و جوان امروز که راکی۲ را ندیده است روایت بیبر را باور می‌کند و او را قهرمانی می‌پندارد که همه حریفان را ناک‌اوت کرده است و کمربند طلا را با خود به خانه برده است.

کدخبر: ۳۶۶۹۱۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر