کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۰۵۸۵
تاریخ خبر:

از طارمی تا ‌راشفورد؛ از رحمتی تا آنچلوتی

روزنامه هفت صبح | یک: طارمی روسفیدمان کرد. در اولین لمس توپ‌، خیلی سطح بالا آن را کنترل کرد و به خوبی طرف مقابل را فریب داد و برای گرفتن پنالتی همان شیوه‌های حیرت‌انگیز خود را به کار انداخت و پنالتی گرفت.

از قرار طرفداران پورتو هم از این مهارت طارمی کیف کرده‌اند و به آنالیز حرکت او‌، سرعت کم کردن و ناگهان شتاب گرفتن و توپ را به پای دورتر فرستادن و بدن را به سمت مدافع حریف کشیدن پرداخته‌اند. طارمی بهترین استایل را در میان مهاجمان فوتبال ایران دارد. سرعت، قدرت بدنی و تکنیک می‌تواند او را به مهره‌ای استثنایی در تاریخ فوتبال ایران بدل کند. حیف که مثل دایی‌، یک کریم باقری در پشت سر خود ندارد‌.

* دو: رونالدینیو که اولین بازی‌های مسی در بارسلونا در حضور او بوده از این که مرد آرژانتینی را بهترین فوتبالیست تاریخ بداند ابا کرده. شاید به خاطر همان جبهه متحد برزیلی‌ها در مقابل آرژانتینی‌ها‌. او از پله‌، مارادونا و رونالدو به عنوان بازیکنان بهتر اسم برده. البته دقت کنید که رونالدوی مورد نظر او رونالدوی مریخی است. رونالدو نازاریو و ربطی به کریستیانو رونالدو ندارد.

* سه: پاتریس اورا بک چپ سابق منچستر یونایتد در یک برنامه زنده فوتبالی از ویلفرد زاها مهاجم موفق کریستال پالاس با تحسین یاد کرده و از دورانی گفته که زاها در منچستر یونایتد بازی می‌کرد زیر نظر دیوید مویس اما ارتباطش با دختر مویس موجب شد که تمام طول فصل ذخیره باشد و دست آخر به کریستال پالاس برگردد و در نتیجه هیچوقت نتوانست به یک ستاره جهانی بدل شود.

* چهار: می‌دانستید تیم شارلروآ که کاوه رضایی و علی قلی‌زاده را در ترکیب خود دارد طی شش بازی آغازین لیگ بلژیک تمام بازی‌ها را برده‌اند و با هجده امتیاز در صدر جدول هستند‌؟ آن وقت فکر کنید اسکوچیچ برای سه مهاجم اصلی تیم ملی چه گزینه‌هایی دارد: طارمی‌، آزمون‌، قلی‌زاده‌، جهانبخش‌، ترابی‌، محبی‌، قایدی‌، کاوه‌رضایی و… تازه وحید امیری و اشکان دژآگه را بیرون می‌گذاریم! و فکر کنید چنین خط آتشی ممکن است در همین مرحله اول و توسط بحرین و عراق حذف شوند!

* پنج: با ورود مهدی رحمتی و نوید کیا و منصوریان به جرگه مربیان و هدایت تیم‌های بزرگی مثل شهرخودرو و سپاهان و تراکتورسازی به نظر می‌رسد امسال باید شاهد افت کیفی و علمی فوتبال کشور در لیگ باشیم. تازه در مورد استقلال هنوز گزینه‌ها مشخص نیست و شاید مجید نامجو‌مطلق ادامه بدهد. به نظر می‌رسد شانس پرسپولیس با هدایت یحیی برای کسب پنجمین عنوان قهرمانی زیاد باشد.

* شش: در انگلیس هم سولسشر و لمپارد و آرتتا از جمع مربیان تازه کار و جوان هستند‌. در فصل پیش آرتتا نمره قبولی گرفت اما لمپارد و سولسشر دستاوردی نداشتند. اما به هرحال حضور پپ و گلوپ و آنچلوتی و مورینیو‌، کیفیت سکوهای مربیگری را برای فصل بعد تضمین کرده است.

* هفت: و بالاخره به عنوان طرفدار منچستر یونایتد می‌توانم روزی را ببینم که راشفورد و لیندگارد و پوگبا و لیندلوف این تیم را ترک کرده باشند؟ یعنی می‌بینم آن روز را؟

کدخبر: ۳۵۰۵۸۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر