کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۵۸۵۰۹
تاریخ خبر:

از شیطان چه می‌دانیم؟ ۱۰‌نکته درباره قاتل تگزاسی

روزنامه هفت صبح | یک: سالوادور راموس، جوان ۱۸ساله‌ای که به عنوان عامل تیراندازی مرگبار در مدرسه ابتدایی «راب» در شهر «یوالده» (با ۲۱ کشته) شناخته می‌شود، سابقه جنایی شناخته شده یا سابقه بیماری روانی نداشت اما فردی در انزوا با چالش‌های خانوادگی متعدد بود که اقدام به ترک تحصیل نیز کرده بود.

دو: شهر ۱۶هزار نفری «یوالده» در جنوب‌غرب ایالت تگزاس واقع است و داده‌های سرشماری ایالات متحده حاکی از آن است که تقریباً ۸۰درصد از جمعیت این شهر، اسپانیایی یا لاتین تبار هستند.

سه: او که شهروند ایالات متحده محسوب می‌شود فرد اجتماعی نبود، لکنت زبان داشت و به همین دلیل از سوی بسیاری از مردم مورد آزار و اذیت قرار می‌گرفت. یکی از نوجوانانی که سالوادور را از کودکی می‌شناخت نیز به رسانه‌ها گفت که او حتی یک بار با چاقو صورت خود را زخمی کرده بود.

چهار: سالوادور مدت یک سال در یک فست فود کار کرده بود اما حدود یک‌ماه پیش کار خود را ترک کرد و صاحب این رستوران می‌گوید که او واقعا هیچ نوع تعاملی با دیگر کارکنان این فست فود نداشت.

پنج: سالوادور راموس که بازی‌های ویدئویی زیادی، به ویژه بازی‌های رزمی مانند Fortnite یا Call of Duty انجام می‌داد، اندکی پس از تولد ۱۸سالگی‌اش، یعنی در تاریخ‌های ۱۷ و ۲۰ ماه مه دو اسلحه و ۳۷۵ فشنگ را به‌صورت قانونی برای خود خریده و حتی عکس‌هایی از اسلحه‌هایش را در اینستاگرام منتشر کرده بود.

شش: سالوادور راموس اخیرا پس از مشاجره با مادرش، خانه را ترک و به منزل مادربزگش نقل مکان کرده بود و با مادربزرگش زندگی می‌کرد. به تازگی نیز مادربزرگش گفته بود که او ترک تحصیل کرده و حاضر به بازگشت به دبیرستان نیست.

هفت: او در روز حادثه و قبل از رفتن به مدرسه، ابتدا به مادربزرگ خود شلیک و سپس از خانه فرار کرده است. اما مادر بزرگ که به صورتش شلیک شده بود، درنهایت زنده می‌ماند و با پلیس تماس می‌گیرد.

هشت: او سپس با خودرواش به سمت مدرسه ابتدایی می‌رود و در نزدیکی مدرسه نیز تصادف می‌کند. درنهایت خودرو را ترک کرده و به سمت مدرسه می‌دود و می‌تواند از دست پلیس مدرسه که تلاش داشت مانع ورودش به مدرسه شود نیز بگریزد و داخل مدرسه شود.

۹ : آخرین تحقیقات پلیس حاکی از آن است که او چند روز قبل از این حادثه در فیسبوک اعلام کرده بود که قصد حمله به یک مدرسه ابتدایی را دارد.او حتی هشدار داده بود که می‌خواهد به مادربزرگش شلیک کند و در پیام جدیدی نیز نوشته بود که این کار را انجام داده است. به گفته گرگ ابوت، حدود ۱۵دقیقه قبل از حادثه تیراندازی در مدرسه نیز او پیام دیگری را منتشر و اعلام کرده بود: «من در یک مدرسه ابتدایی اقدام به تیراندازی خواهم کرد.» به گفته گرگ ابوت، سلاح تهاجمی که او در این حمله استفاده کرده، از سلاح‌های بسیار کشنده محسوب می‌شود.

۱۰: در نهایت، راموس به ضرب گلوله مجریان قانون کشته می‌شود.

شوهر معلم‌کشته‌شده در‌تیراندازی‌تگزاس از غصه دق‌کرد

جو گارسیا، همسر ایرما گارسیا، ۴۶ ساله، یکی از دو معلمی که در اثر تیراندازی مرد مسلح ۱۸ساله‌ای در مدرسه ابتدایی راب در یووالدی تگزاس کشته شد، درست دو روز بعد از درگذشت همسرش، در اثر حمله قلبی فوت کرد. یکی از اعضای خانواده در توئیتی درگذشت او را تایید کرد و گفت: «براثر اندوه درگذشت». به گزارش دالاس نیوز، این زوج از دوران دبیرستان با هم بودند و چهار فرزند داشتند. خانم گارسیا زمانی که کشته شد ۲۳ سال در مدرسه ابتدایی راب سابقه کار داشت و او را معلم چیره‌دستی می‌دانستند.

در سال ۲۰۱۹ برای مرحله نهایی جایزه ترینیتی که دانشگاه ترینیتی برای ارتقای تدریس به معلمان عالی در منطقه سن آنتونیو اعطا می‌کند، انتخاب شد. خانم گارسیا در صفحه معلمان در وب‌سایت مدرسه نوشته بود: «پسر بزرگم در اردوگاه نیروی دریایی آموزش می‌بیند و پسر دیگرم خوزه در دانشگاه ایالتی تگزاس درس می‌خواند. دختر بزرگم لیلیانا سال دوم دبیرستان و دختر کوچکم آلیساندرا امسال به کلاس هفتم می‌رود.» او و آقای گارسیا ۲۴ سال با هم زندگی کردند.

اوا میرلس، ۴۴ ساله، معلم دیگری بود که روز سه‌شنبه کشته شد. شوهر خانم میرلس افسر نیروی پلیس ناحیه مدرسه است. خانم میرلس مربی ویژه‌ای بود که هم به دانش‌آموزان انگلیسی‌‌زبان و هم به دانش‌آموزان اسپانیایی‌‌زبان درس می‌داد. هنگامی که کشته شد ۱۷ سال سابقه کار داشت. کار اصلی‌اش تدریس در مقطع چهارم ابتدایی بود. او در وب‌سایت مدرسه، خودش را مادر یک فارغ‌التحصیل کالج معرفی کرده و گفته بود عاشق دویدن و پیاده‌روی با خانواده «بامزه و دوست‌داشتنی»‌اش است.

کدخبر: ۴۵۸۵۰۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر