کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۲۷۴۵۶
تاریخ خبر:

از شنبه‌های غیرعادی تا شیراز بدون ترافیک

نقشه و مسیریاب «نشان» در گزارشی جدید رفتار بیش از ۴٫۵میلیون کاربر خود را در سه پرده بررسی کرده است: هفته پایانی بهمن ماه، یعنی هفته پیش از اعلام رسمی ورود کرونا به ایران، هفته اول کاری در فروردین ماه و در نهایت، هفته ابتدایی اردیبهشت. در این میان یک نکته عجیب به چشم می‌آید که در روزهایی کرونایی، شنبه‌ها به طرز عجیبی شلوغ است و کسی نمی‌داند چرا!

پرسش اصلی اینجاست که وضعیت ترافیک در مقایسه با پیش از شروع کرونا چگونه بوده است؟ واقعیت این است که هنوز ترافیک به نصف هفته پایانی بهمن ماه هم نرسیده است؛ زمانی که هنوز خبر شیوع کرونا در کشور به شکل رسمی اعلام نشده بود. اطلاعات استخراج شده از سوی نقشه و مسیریاب نشان حکایت از آن دارد که در کل ایران، طول ترافیک در هفته اول کاری فروردین ماه نسبت به بهمن ۷۹درصد کاهش داشته است.

این میزان کاهش البته در هفته ابتدایی اردیبهشت ماه به ۵۷درصد می‌رسد. این نسبت کاهشی در تمام شهرهای کشور قابل مشاهده است، هرچند در برخی شهرها کمتر و در برخی شهرها نیز بیشتر به چشم می‌خورد. بر این اساس شهر شیراز با ۷۰درصد کاهش ترافیک، بیشترین میزان کاهش طول ترافیک به نسبت بهمن‌ماه را داشته و شهر مشهد با ۵۰درصد کمترین کاهش را تجربه کرده است.

شهر مشهد به عنوان شهری که در اردیبهشت‌ماه کمترین میزان کاهش ترافیک به نسبت بهمن را داشته است شناخته می‌شود و می‌توان از آن به عنوان شلوغ‌ترین شهر نسبت به بهمن‌ماه نام برد.شلوغ‌ترین خیابان‌های مشهد در اردیبهشت‌ماه، خیابان‌های احمدآباد، دانشگاه، بزرگراه شهید میرزایی و ساعات ۱۱ الی ۱۵ شلوغ‌ترین ساعت در شهر مشهد بوده است.

در شهر تهران، طول ترافیک ۵۵درصد کاهش داشته است. در شهرهای دیگر این میزان متغیر بوده اما نکته مهم اینجاست که تمام کلانشهرهای کشور دست‌کم ۵۰درصد کاهش ترافیک داشته‌اند. جدول فوق به ترتیب شلوغ‌ترین شهرها و خلوت‌ترین‌ شهرها را در هفته اول اردیبهشت و هفته پایانی بهمن مقایسه کرده است.

کدخبر: ۳۲۷۴۵۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • _user_1574331384

    مشهد چون دوماه هست که مترو واتوبوساش تعطیله فقط ماشین شخصی مونده