کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۵۶۴۷۳
تاریخ خبر:

از اهواز تا اهواز بر استقلال چه گذشت؟

روزنامه هفت صبح | آبی‌ها در سال ۹۲ با غلبه بر فولاد در ورزشگاه تختی قهرمان شدند و ۹ سال بعد با شکست دادن همین تیم در فولاد آره‌نا طلسم قهرمان نشدن‌شان را شکستند. در این فاصله، استقلال چه روزهایی را از سر گذراند؟

لیگ سیزدهم
پس از قهرمانی در لیگ دوازدهم با امیر قلعه‌نویی، به نظر می‌رسید این تیم همچنان دوران خوشی را پیش رو داشته باشد اما یک فصل پرفراز و نشیب در انتظار این تیم بود. استقلال در مقطعی حتی صدرنشین لیگ سیزدهم هم شد اما در پایان فصل حتی نتوانست سهمیه آسیا را هم بگیرد. شاگردان قلعه‌نویی در هفته آخر شانس قهرمانی را هم داشتند اما با شکست خانگی مقابل تراکتور در رده پنجم جدول ایستادند. آبی‌ها در جام حذفی هم به نیمه نهایی رسیدند اما در آزادی مغلوب مس کرمانی شدند که در پایان فصل به لیگ آزادگان سقوط کرد!

لیگ چهاردهم
قلعه‌نویی همچنان سرمربی استقلال بود و بدترین فصل خود را با این تیم سپری کرد. استقلال در پایان فصل ششم شد! هر دو دربی رفت و برگشت را به پرسپولیس باخت. اولی را به حمید درخشان و دومی را به برانکوی تازه وارد! آن هم در حالی که پرسپولیس در پایان فصل هشتم شد! استقلال در جام حذفی هم زودتر از فصل قبل کنار رفت. با شکست در ضربات پنالتی مقابل ذوب‌آهن و در مرحله یک‌چهارم نهایی! از لیگ قهرمانان هم به دلیل پنجم شدن در فصل قبل خبری نبود.

لیگ پانزدهم
دوران قلعه‌نویی سرانجام به پایان رسید و پرویز مظلومی سرمربی استقلال شد. با تیمی پرستاره، آبی‌ها در بیشتر مقاطع فصل صدرنشین بودند اما در هفته‌های پایانی افت کردند. با این حال استقلال باز هم در هفته آخر شانس کوچکی برای قهرمانی داشت که با تساوی مقابل صبا از دست رفت. استقلال در این فصل دربی را هم با نتیجه ۴ بر ۲ به پرسپولیس واگذار کرد و در جام حذفی باز هم به ذوب‌آهن در ضربات پنالتی باخت. البته این بار در فینال!

لیگ شانزدهم
بالاخره نوبت به علیرضا منصوریان رسید تا روی نیمکت استقلال بنشیند. شروع ضعیف و از دست دادن امتیازات زیاد باعث شد تا او هم نتواند استقلال را قهرمان کند. تیم او با اینکه در نیم‌فصل دوم بهتر از سایر تیم‌ها نتیجه گرفت اما در نهایت به مقام نایب‌قهرمانی بسنده کرد. پیروزی ۳ بر ۲ دربی بهترین نتیجه و باخت وحشتناک ۶ بر یک به العین امارات در لیگ قهرمانان آسیا بدترین نتیجه منصوریان با استقلال بود. شکست در ضربات پنالتی مقابل نفت و حذف در مرحله یک‌چهارم نهایی باعث شد تا استقلال در چهارمین فصل پیاپی بدون جام بماند.

لیگ هفدهم
باز هم شروعی ضعیف که این بار از سوی مدیران تحمل نشد و منصوریان قبل از نیم‌فصل جایش را به وینفرد شفر داد. استقلال با مرد آلمانی در ۲۰ هفته فقط یک باخت را تجربه کرد و در پایان فصل پس از پرسپولیس و سپاهان در رده سوم ایستاد. با این حال استقلال در این فصل سرانجام به دوران بدون جام خود پایان داد و با پیروزی بر خونه به خونه قهرمان جام حذفی شد. در لیگ قهرمانان هم با شکست دادن ذوب‌آهن تا مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کرد.

لیگ هجدهم
وینفرد شفر تا اواخر فصل روی نیمکت استقلال بود. تیم او شانس رسیدن به قهرمانی لیگ برتر را داشت اما یک باخت بدموقع به پدیده در مشهد باعث شد تا مدیران وقت او را کنار بگذارند و دستیارش فرهاد مجیدی را جایگزین او کنند. اما فرصت از دست رفته بود و استقلال در نهایت باز هم جایی بهتر از رده سوم لیگ برتر پیدا نکرد. برخلاف فصل قبل، این بار از جام حذفی هم خبری نبود و استقلال با باخت در ضربات پنالتی مقابل سایپا حذف زودهنگامی از این مسابقات داشت.

لیگ نوزدهم
فصل با استراماچونی خوب شروع نشد اما رفته رفته استقلال اوج گرفت و پس از چند فصل بالاخره به صدر جدول رسید. اما استراماچونی رفت و باز هم این فرهاد مجیدی بود که روی نیمکت نشست. البته او هم در اواخر فصل با مدیران باشگاه به مشکل خورد و رفت. استقلال در نهایت با اختلاف زیادی نسبت به پرسپولیس قهرمان، در رده دوم ایستاد. آبی‌ها با مجیدی تا فینال جام حذفی هم پیش رفتند اما به تراکتور باختند تا این بار هم دست‌شان از جام کوتاه بماند.

لیگ بیستم
استقلال فصل را با محمود فکری شروع کرد اما برای سومین فصل پیاپی، در نیمه راه سرمربی جدا شد و فرهاد مجیدی جای او را گرفت. شرایط به گونه‌ای پیش رفت که استقلال خیلی زود از قهرمانی ناامید شد و در نهایت یک بار دیگر روی پله سوم جدول ایستاد. مجیدی یک بار دیگر استقلال را تا فینال جام حذفی بالا آورد اما باز هم ناکام ماند و تیمش در ضربات پنالتی مغلوب فولاد خوزستان شد. این سومین فصل بدون جام استقلال بود.

لیگ بیست و یکم
سرانجام ۹ سال دور از جام قهرمانیِ لیگ برتر به پایان رسید. استقلال فصل را خوب شروع کرد و در نهایت سه هفته به پایان فصل در اهواز قهرمانی خود را قطعی کرد. آن هم در شرایطی که تا هفته بیست و هفتم هیچ باختی را در کارنامه‌اش ثبت نکرد. شاگردان فرهاد مجیدی البته در جام حذفی مقابل نساجی غافلگیر شدند و در ضربات پنالتی شکست خوردند و کنار رفتند. اما قهرمانی در لیگ برتر، این فصل را تبدیل به بهترین و خاطره‌انگیزترین فصل این تیم و هوادارانش در ۹ سال اخیر کرد.

کدخبر: ۴۵۶۴۷۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر