کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۶۷۵۲۴
تاریخ خبر:

از افتضاح خندوانه تا مرام و معرفت محسن یگانه

روزنامه هفت صبح | یک: خب بگذارید از افتضاح برنامه خندوانه و تغییر اسم وریا به وحید شروع کنیم که حتما در جریانش هستید. یکی از مشکلات برنامه‌های تلویزیونی مسئله ناظر‌پخش است. کار سختی دارند و معمولا به‌جای کلاه، ‌سر می‌آورند. همیشه حواسشان و شاخک‌هایشان زیادی می‌جنبد و این احساس را به بقیه اعضای گروه هم منتقل می‌کنند و آماده هستند با هر چیزی که کمی مغایر با استانداردهای ذهنی‌شان باشد، مخالفت کنند.

راه‌حل برای جلوگیری از چنین تصمیماتی که آبروی یک سازمان را در خطر قرار می‌دهد، انتخاب ناظرهای پخش از میان چهره‌های معتمد اصولگراست. لابد می‌گویید این ایده که کار را سخت‌تر می‌کند. اتفاقا برعکس. در صدا‌و‌سیما مهم‌ترین مشکلات از سوی چهره‌هایی است که در بخش‌های نظارتی قرار گرفته‌اند و به‌اندازه کافی اصولگرا نیستند. یعنی هرچقدر حضور چهره‌های میانه‌رو در برنامه‌سازی و سریال‌سازی موجب اعتبار برنامه‌ها می‌شود، در بحث نظارت موجب سرگیجه و نارضایتی مخاطبان می‌شود.

ناظرهای معتمد دیگر در تصمیمات خود مبالغه نمی‌کنند. به‌نظرم یک ناظر‌پخش ارزشی اجازه چنین افتضاحی را در یک برنامه پربیننده نمی‌داد و حتی نمی‌گذاشت که رامبد جوان در توجیهاتی غیرعقلانی و شاید از ترس همان ناظر پخش مجهول، به چنین خودسانسوری فجیعی دست بزند. و البته این وسط چه اقبال بلندی دارد وریا غفوری. که همین‌طوری و در یک توفیق اجباری در حال صعود به‌عنوان یک چهره فعال اجتماعی است.

دو: شهره لرستانی بر ماجرای تغییر جنسیت‌اش صحه گذاشته و این‌که از این به‌بعد نامش مازیار لرستانی است. نکته جالب در این میان هجوم کاربران به صفحه یک بازیگر دیگر یعنی شهره سلطانی است. خانم سلطانی هم مجبور شده تاکید کند که هیچ موضع‌گیری خاصی در این زمینه ندارد اما آن کسی که تغییر جنسیت داده شهره لرستانی است و نه شهره سلطانی. حالا خوب است با شهره صولتی اشتباه نگرفته‌اند. روایت است که پس از اتهام قتلی که حمید صفت درگیر آن بود، بخشی از انتقادها و عتاب‌ها و ناسزاها نصیب حمید ماهی‌صفت شده بود و تلاش او برای این‌که به مخاطبانش توضیح دهد متهم به قتل حمید صفت است و او حمید ماهی‌صفت.

سه: محسن یگانه خیلی منطقی با مشکل گرفتن صدایش روبه‌رو شده. روی سن رفته از هوادارانش عذرخواهی کرده و پول آنها را هم بازگردانده است. یگانه یک خواننده واقعی موسیقی پاپ ایرانی است که هیچ‌وقت آویزان پلی‌بک نبوده، ‌درست و سلیس و دقیق می‌خواند و در روی سن هیچ‌وقت کم‌فروشی نمی‌کند.

چهار: تصاویری دیدیم از پوشاندن عکس‌های زن‌های محجبه در تبلیغ شیرخشک بچه و پوشک و از این چیزها روی دیوار یک فروشگاه زنجیره‌ای در شهری معروف. با چسب و ورق کاغذ صورت این زن‌ها را پوشانده بودند. آیت‌الله خمینی در دهه شصت سخنرانی‌های عتاب‌آلود فراوانی علیه خشکه‌مقدس‌ها دارد. یکی باید برای ما تعریف کند این خشکه‌مقدس‌ها الان دقیقا در چه موقعیتی قرار دارند؟‌ و منظور امام خمینی در تاکید چندباره بر خطرات خشکه‌مقدس‌ها به چه گروه‌هایی اشاره داشته است؟

پنج: تصاویر تلسکوپ جیمز وب منتشر شده و خیلی‌ها را دچار سرگیجه کرده. از‌جمله نویسنده این سطور را. اما فرضیه سخت‌تر اینجاست که نکند تصاویر مهم‌تری هم وجود داشته باشد و ناسا آنها را در اختیار خود قرار داده و نمی‌خواهد دیگران از آنها اطلاع داشته باشند. این فرضیه اعصاب مرا شخصا به‌هم ریخته است.

کدخبر: ۴۶۷۵۲۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر