کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۴۹۲۵۶
تاریخ خبر:

ارسال پیامک حجاب ‌برای روحانی اصولگرا

روزنامه هفت صبح | اس ام اس حجاب این بار برای یک روحانی اصولگرا ارسال شد. روز گذشته مرتضی روحانی یکی از چهره‌های اصولگرا که پنج شش سالی است او را با سایت ترجمان و انتشار مقالات مفید و چپ‌گرایانه در حوزه اجتماع و فرهنگ می‌شناسند در توئیتر خود نوشت: « آقا من نمی‌دانستم عمامه از سر برداشتن هم کشف حجاب حساب می‌شه.»

و سپس از دریافت پیامک حجاب در اتومبیل در محدوده خیابان اندرزگو خبر داد. او اگرچه در گفت‌وگو با هفت صبح حاضر به ارائه جزئیات بیشتر نشد اما در صفحه توئیتر خود هم توضیح داده که در آن ساعت و آن روز در «بلوار اندرزگو» حضور نداشته است و به زودی برای ارائه توضیحات قرار است به ساختمان پلیس امنیت اخلاقی وزرا مراجعه کند.

در پیامک ارسال شده به این روحانی مشخص است که این اولین بار بوده که برای او اس ام اس کشف حجاب ارسال شده. در این پیام‌ها برای او نوشته شده است: «مالک محترم خودروی شماره… در خودروی شما در آدرس اندرزگو، در تاریخ ۱۴/۶/۱۳۹۹، ۱۹:۳۰ جرم کشف حجاب صورت گرفته است.

لذا ضمن اخطار مبنی بر عدم تکرار ابلاغ می‌گردد با در دست داشتن مدارک هویتی و مالکیتی حداکثر ظرف ۱۰ روز از ساعت ۸ الی ۱۴ برای رسیدگی به پلیس امنیت اخلاقی محل سکونت و یا به نزدیک‌ترین مرکز پلیس امنیت اخلاقی مراجعه کنید.» پیش از این جلیل محبی، رئیس سازمان امر به معروف و نهی از منکر هم از دریافت پیامک مشابهی در سال گذشته خبر داده بود.

*** مرتضی روحانی کیست؟
ترجمان با مدیرمسئولی مرتضی روحانی یک گام بلند تئوریک از سوی بچه‌حزب‌اللهی‌هایی بود که به زبان روز مسلح هستند. آنها زمان راه‌اندازی این سایت با روش‌های پسااستعماری خواستار ایستادگی مقابل غرب بودند. به همین دلیل با زبان روشنفکرانه کار جدیدی را شروع کردند که در عین حال مرزبندی دقیقی هم با طیفی از اصولگرایان تندرویی در منتهایی این طیف دارد. روحانی پیش از این در توئیتر خود نوشته بود: « کاش رهبری در این دوران جنگ رسانه‌ای، روزنامه‌های جمهوری اسلامی، اطلاعات و کیهان را از دست پیرمردها نجات بدهند و به یک سری جوان با گرایشات سیاسی مختلف بسپرند.»

این مرزبندی‌ها تا جایی است که برخی ترجمان را حلقه کیان اصولگرایان می‌دانند یعنی یک پایگاه علمی دگراندیش و روشنفکر در شبکه اصولگرایان بیرون از دانشگاه، که روشش دیگر برچیدن دیش‌های ماهواره و تذکر حجاب نیست. در سایت و مجله ترجمان با روش‌های بصری و گرافیک خوبی مقالات تئوریک متمایل به چپ، از باتلر، آلن بدیو، دولوز تا ژیژک و… ترجمه و انتقادهای روز به جریان‌های سرمایه‌داری را می‌شود دنبال کرد که در دهه اول و دوم پس از انقلاب وجود نداشت.

با این حال نمود و ظاهر مرتضی روحانی در شبکه‌های اجتماعی جدا از بدنه اصولگرایان طیف راست به نظر نمی‌رسد او دو سال مسئول گزینش دانش‌آ‌موزان مدرسه فرهنگ بوده و دیگر در این مدرسه فعالیت نمی‌کند. یک بار در رشته‌توئیتی هم اعلام کرد به دلایلی که قصد ندارد توضیح دهد رابطه‌اش با فرید‌الدین حدادعادل شکرآب است. او امروز همچنین مدیرگروه غرب‌شناسی پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی است و به‌رغم لباس روحانیت و قرار داشتن در شبکه ارتباطی اصولگرایان باز هم از گزند پیامک‌های تذکر کشف حجاب در امان نمانده است!

توضیحات

*

توضیحات

*

کدخبر: ۳۴۹۲۵۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر