کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۸۴۷۸۸
تاریخ خبر:

ارسال پیامک‌ کشف حجاب چه نتیجه‌ای داشت؟

طرح ناظر یک را یادتان هست؟ یک سری پیامک برای مالکان خودرو ارسال شد تا به‌آنها درباره رعایت نکردن حجاب هشدار داده شود. کار به پلیس امنیت در خیابان وزرا و تجمع عجیب و غریب رسید.

حالا پلیس امنیت عمومی پایتخت اعلام کرده در آن طرح که نامش ناظر یک بوده، ۱۰۵هزار و ۳۹۸پیامک به مالکان خودرو درخصوص کشف حجاب ارسال شده است.

آنهایی که پیامک را جدی گرفتند و به وزرا رفتند ۵۷هزار و ۹۴۱ مورد بوده که کارشان با اخذ تعهد و شرکت در کلاس آموزش و مشاوره به‌سرانجام رسیده.

۳۵ هزار و ۵۴۴ مورد دیگر منجر به توقیف خودرو شده چون یا تخلف را تکرار کرده‌اند یا به وزرا مراجعه نکرده‌اند. همچنین ۱۳۷مورد به دلیل کشف حجاب بیش از دوبار تشکیل پرونده و به مرجع قضایی معرفی شده‌اند.

سردار علی ذوالقدری رئیس پلیس امنیت تهران بزرگ می‌گوید بعد این اتفاقات یعنی با اجرای طرح "ناظر یک" کشف حجاب داخل خودرو ۶۰درصد کاهش پیدا کرده است.

به‌گفته او بحث طرح ناظر یک از ابتدای سال جاری توسط پلیس امنیت عمومی ناجا طراحی و اجرایی شد، در این طرح تمام دستگاه‌ها، اقشار مختلف مردم و بسیج شرکت کرده و در ابتدا برای افرادی که داخل خودرو کشف حجاب می‌کنند به صورت پیامکی تذکر می‌دهیم. در مراحل بعد احضار، اخذ تعهد و ارشاد انجام می‌شود و در نهایت تعداد اندکی که هنوز ارشاد برای آنها تاثیرگذار نبوده و انگشت‌شمار هستند و تحت هیچ شرایطی ارشاد را نمی‌پذیرند به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه اجرای این طرح بیش از ۶۰ درصد کشف حجاب را داخل خودرو کاهش داده، گفت: در گشتهای امنیت اخلاقی نیز اصلاحاتی صورت گرفته و رویکرد اقدامات این گشت‌ها تغییر پیدا کرده است.

ذوالقدری عنوان کرد: پیش از این افراد متخلف در زمینه حجاب به مقر پلیس امنیت عمومی انتقال داده شده از آنها بازجویی صورت می‌گرفت و به دستگاه قضایی معرفی می‌شدند اما اکنون کاملاً شیوه و اقدامات متفاوت شده است، کارکنان نیز برای انجام فریضه امر به معروف آموزش داده شده‌اند.

رئیس پلیس امنیت تهران برزگ با اشاره به تغییرات صورت‌گرفته در شکل و شمایل خودرویی گشت امنیت اخلاقی، متذکر شد: داخل خودرو مشاوره توسط کارشناسان انجام می‌شود، در ابتدا با انجام فریضه شرعی به فرد خاطی تدکر داده شده، سپس فرد به سمت خودروی مشاوره هدایت و داخل خودروها توسط افراد مشاوره می‌شود.

وی یادآور شد: اگر این مشاوره تاثیرگذار نباشد فرد به مقر امنیت اخلاقی هدایت داده شده و مجدداً در کلاش آموزشی شرکت می‌کند.

این مقام انتظامی افزود: در نهایت اگر این اقدامات تاثیرگذار نبود فرد خاطی به مراجع قضایی هدایت می‌شود، پیش از این در پنج تا شش نقطه تهران پوشش گشت امنیت اخلاقی خودرویی داشتیم اما اکنون شهر تهران به ۱۲نقطه تقسیم‌بندی شده و گشتها در این نقاط حضور پیدا می‌کنند.

کدخبر: ۲۸۴۷۸۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • pioneer26

    خدا رو شکر کلی از مشکلاتمون حل شد

  • parnian

    خیلی عالی، یعنی چی اینقدر بدحجابی، شورشو درووردن،