کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۱۷۹۷۵
تاریخ خبر:

ارزش پول کدام کشورها در برابر دلار مثل ریال سقوط کرد؟

کاهش ارزش ریال ایران در برابر دلار بسیار سروصدا کرد. به ویژه در چند ماه گذشته باعث شد بانک مرکزی ایران سیاست‌های مالی جدیدی را پیاده کند که از آن جمله نظام تک‌نرخی بود. بانک مرکزی تلاش کرد تا با سیاست‌های پولی که راه‌اندازی می‌کند جلوی کاهش ارزش ریال در برابر دلار را بگیرد.

اما تنها ریال ایران با کاهش ارزش مواجه نشده است، بلکه کشورهایی مانند کانادا، استرالیا، روسیه، مکزیک، هند، اندونزی، پاکستان، برزیل، ترکیه و آرژانتین هم در برابر دلار ارزش خودشان را از دست داده‌اند.

بر اساس اعلام موسسه اسپکتاتور ایندکس ارزش ریال ایران در سال گذشته در برابر دلار ۳۲ درصد کاهش داشته است که البته آرژانتین پس از ایران و در بین کشورهای با بیشترین کاهش ارزش پولی در برابر دلار قرار گرفته است. پزوی آرژانتین در سال گذشته ۶۴ درصد ارزش خود را در برابر دلار از دست داد و رکورد بیشترین کاهش را ثبت کرد.

در این میان ارزش پول‌های ترکیه ۲۶ درصد، پاکستان ۱۴ درصد، هند ۷ درصد و روسیه ۴ درصد ارزش خود را از دست دادند.

این گزارش می‌نویسد: پول رایج کشورهایی مانند مالزی، انگلیس، منطقه یورو، ژاپن، نیجریه، کره جنوبی و چین در برابر دلار افزایش ارزش داشتند. رینگیت مالزی بیشترین افزایش ارزش را با ۶ درصد در برابر دلار داشت. پول‌های انگلیس، منطقه یورو و ژاپن هر کدام ۳ درصد در برابر دلار رشد داشتند و پول‌های نیجریه ۲.۸ درصد، کره جنوبی ۲.۷ درصد و چین ۲.۳ درصد در برابر دلار افزایش داشت.

کدخبر: ۲۱۷۹۷۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • jm.1987

    کارشناس بزرگوار خواهش میکنم از بحران گرا نی اجناس در آرژانتین و ترکیه و پاکستان،ب عداز کاهش ارزش پول ملی هم خبر رسانی کن.چ ون ما که چیزی به یاد نداریم.شماهم اون مو قع نبودی تا اطلاع رسانی کنی!!!