کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۱۵۱۶
تاریخ خبر:

اراذل و اوباش تهران وقیح‌تر و گستاخ‌تر شده‌اند!

روزنامه هفت صبح | سرانجام پلیس درباره گستاخ‌تر شدن اراذل و اوباش و سارقان اعلام کرد چقدر آنها وقیح شده‌اند. رئیس پلیس پایتخت با اشاره به گستاخ‌تر و وقیح‌تر شدن مجرمان گفت: «در این موضوع پلیس تردیدی ندارد به‌نحوی که در همین ۲۴ ساعت گذشته پلیس تهران ۴ مورد درگیری با اراذل و اوباش را تجربه کرده است، البته پلیس ذره‌ای در انجام ماموریت‌های خود کوتاه نمی‌آید و اشراف همکاران ما روز‌به‌روز بیشتر شده و نیرو‌های پلیس به شکلی خستگی‌ناپذیر با اراذل و اوباش برخورد می‌کنند.»

او در حاشیه برگزاری طرح اقتدار آماری از افراد دستگیر شده ارائه کرد و گفت: «‌در این مرحله از طرح در حوزه پلیس امنیت، همکاران ما موفق شدند ۳۲۰ نفر از اراذل و اوباش و مزاحمان نوامیس و نیز اوباشی که سلاح توزیع می‌کردند و یا آن دسته از اراذلی که در بحث توزیع مشروبات الکلی فعال بودند، همچنین گرداننده مراکز فساد و قمار را دستگیر کردند.

از این تعداد دستگیرشدگان ۱۲۸ نفر شامل مزاحمین نوامیس و اراذل و اوباشی بودند که در فضا‌های عمومی ازجمله پارک‌ها و خیابان‌ها به سلب امنیت و آرامش عمومی می‌پرداختند. ۹ نفر از دستگیرشدگان در حین دستگیری با خود سلاح گرم حمل می‌کردند، ۱۹ نفر دیگر از این دستگیرشدگان در زمینه توزیع مشروبات الکلی فعالیت داشتند، ۵۹ نفر دیگر علاوه بر انجام شرارت در فضا‌های حقیقی جزو گردانندگان مراکز قمار و فساد بودند.»

پلمب ۴۸ مرکز قماربازی در تهران
در طرح اقتدار ۵۸ نفر از گردانندگان سایت‌ها و تارنما‌هایی که جریان‌های اوباش‌گری یا فرهنگ‌های نامتعارف را ترویج و یا اقدام به فروش دارو‌های غیرمجاز می‌کردند، دستگیر و تارنما‌های آنها مسدود شد. سردار رحیمی با اشاره به اینکه ما در طرح اقتدار شاهد دستگیری ۲۸ نفر از اوباش نوظهور بودیم افزود: «۱۷ تارنمایی که اقدام به فعالیت در حوزه شرط‌بندی و قمار می‌کردند، مسدود و گردانندگان این تارنما‌ها دستگیر شدند، همچنین ۱۱ نفر از فروشندگان دارو در فضای مجازی دستگیر و ۱۲۰ قلم داروی کمیاب از این افراد کشف و شناسایی شد.

در این طرح همچنین ۶ نفر از متهمان کلاهبرداری اینترنتی که دارای ۵۰۰ نفر شاکی هم بودند، دستگیر شدند.» رئیس پلیس پایتخت به عملکرد پلیس در شش ماهه اول سال پرداخت و خاطرنشان کرد: در این مدت یک‌درصد افزایش وقوع جرایم و دو درصد افزایش وقوع کشف در تهران داشتیم در حالی که بیشتر جرایم در حوزه جرایم خرد است.

کشف سلاح‌های عجیب در پایتخت
در حاشیه سومین مرحله از اجرای طرح اقتدار پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ سلاح‌های گرم و سرد عجیب و غریبی کشف شد که تاکنون مشابه آن در پایتخت مشاهده نشده بود. اوباش از این سلاح‌ها برای ایجاد رعب و وحشت و برای رسیدن به اهداف و مقاصد خود استفاده می‌کردند که در برخی مواقع در درگیری‌های خیابانی از این سلاح‌ها استفاده کرده و به سمت شهروندان تیراندازی و قمه‌کشی کردند.

در همین زمینه سرهنگ پیام کاویانی رئیس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ اظهار کرد: «چندی پیش تعدادی از اوباش که در مرحله نظام‌آباد به دلیل اختلافاتی که با یک متصدی صنفی داشتند، با استفاده از سلاح وینچستر آمریکایی وارد مکان مورد نظر شده و اقدام به تیراندازی و ایجاد رعب وحشت برای شهروندان کردند و منجربه جراحت ۴ نفر از شهروندان شدند.» به هر حال وجود این سلاح‌ها در پایتخت و اینکه این اقلام از چه راهی و توسط چه کسانی وارد پایتخت شدند، خود نیز جای سوال است که باید نسبت به این موضوع توجه ویژه‌ای از سوی مراجع ذی‌ربط شود و برای توقف آن اقدامات جدی و عملیاتی صورت بگیرد.

دستگیری به دلیل ساختن کلیپ طنز
در میان دستگیرشدگان جوانی است که می‌گوید کلیپ طنز می‌ساختیم و در اینستاگرام منتشر می‌کردیم. اما انگار کلیپ‌هایی که می‌ساخته ترویج اوباش‌گری و خشونت بوده است و به همین جرم دستگیر شده بود. ادمین ۲۷ پیج که ترویج اوباش‌‌گری و خشونت می‌کردند بازداشت شده و پیج‌های آنان بسته شده است. اکثر این افراد همان به اصطلاح شاخ‌های مجازی هستند که در اینستاگرام فعالیت داشته و از طریق تبلیغات یا ترویج سایت‌های شرط‌بندی کسب درآمد می‌کنند.

کدخبر: ۴۱۱۵۱۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر