کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۵۹۰۶۸
تاریخ خبر:

ادعای یک ژنرال آمریکایی: از طریق یک واسطه به قاسم سلیمانی پیغام فرستادم

نیویورک تایمز خبر داده که نمایندگان کنگره اخیرا چند دیدار مخصوص با یکدیگر و مقامات امنیتی آمریکا داشته اند تا بتوانند بر سر مساله ایران بهتر تصمیم‌گیری کنند.در یکی از این جلسات، دموکرات‌ها تاکید دارند که ایران به تلافی تحریم‌های آمریکا و حضور گسترده ناوگان ایالات متحده نیروهای خود را در خلیج فارس قرار داده و بنابراین، آغاز این تنش بدون شک به گردن آمریکا و نه ایران است.

از طرف دیگر، پاتریک شاناهان (معاون پومپئو و مقام ارشد امنیتی وزارت امور خارجه آمریکا) که گرایشات تند جمهوری خواهانه دارد از ارسال ناو، هواپیماهای جنگی و شاید سرباز در ماه‌های اخیر به سمت خاورمیانه سخن گفته است.با این حال، این مقام امنیتی اعلام کرده است که ارسال نیروها فقط برای اجتناب از درگیری و افزایش تنش خواهد بود و آمریکا به هیچ وجه قصد حمله به خاک ایران را ندارد.

طبق گزارش نیویورک تایمز، شاناهان این سخنان را در یک جلسه داغ و مهم که بین نمایندگان جمهوری خواه و دموکرات کنگره برگزار شد، مطرح کرده است. در این جلسه جان بولتون، دشمن شماره یک ایران، حضور نداشت اما طبق گزارش‌های رسیده، پومپئو (وزیر امور خارجه آمریکا) حضور داشته است.بنا به اظهارات درز شده از جلسه، پومپئو در این جلسه بسیار عصبانی بوده و با صدایی «گوش خراش» از تاریخ به اصطلاح خودش تجاوزات منطقه‌ای ایران به نمایندگان می‌گفته است.

نیویورک تایمز در ادامه مدعی است که در این جلسه، ژنرال ژوزف دانفورد (یک مقام ارشد نظامی که در جلسه حاضر بوده است) به نمایندگان گفته است که او قبلا یک پیغام از طرف یک واسطه به قاسم سلیمانی فرستاده است ودر آن پیغام به مقامات جمهوری اسلامی ایران هشدار داده که ایران مسئول هرگونه درگیری نظامی در آینده خواهد بود.

از نظر نویسنده گزارش، به نظر می‌رسد تیم پومپئو (اگرچه مطمئن نیستند) اما ایران را مسئول حملات اخیر به نفت‌کشهای عربی خلیج فارس می‌دانند. پومپئو به تازگی در یک گفتگوی رادیویی این موضع را اعلام کرد. او همچنین در این گفتگو به تهدید ایران پرداخت و اعلام کرد که آمریکا هر کاری را برای محدودسازی ایران انجام خواهد داد.

منبع: خبر فوری

کدخبر: ۲۵۹۰۶۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر