کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۹۵۷۶۶
تاریخ خبر:

ادعای جدید آمریکایی‌ها علیه سردار سلیمانی

ایرنا: دستیار وزیر خارجه آمریکا ، در ادامه سیاست های ایران ستیزانه واشنگتن، ایران را به نقض حاکمیت عراق متهم کرد و همچنین مدعی شد که فرمانده نیروی قدس در عراق بسر می برد تا نخست وزیر برای عراقی ها تعیین کند. دیوید شنکر، این حرف ها را در مصاحبه با شبکه سعودی العربیه به زبان رانده است.

شنکر روز جمعه در این مصاحبه اختصاصی گفت تحریم چهار تن از مسئولان عراقی متهم به فساد یا قتل تظاهرکنندگان، پیامی به دولت های عراق و ایران است. منظور وی قیس الخزعلی رهبری گروه عصائب اهل الحق و چند تن از رهبران این گروه مقاومت اسلامی عراق است که گروه های تروریستی، بویژه داعش از نام آن همواره در وحشت بسر می برند.

وی با تاکید بر ادعای کشورش در حمایت از معترضان عراقی که خواستار مبارزه با فساد و اصلاحات هستند، احتمال تحریم شدن سایر مسئولان عراقی را بعید ندانست.

شنکر دخالت آمریکا در امور عراق یا لبنان را رد کرد و مدعی شد: ما نخست وزیر را انتخاب نمی کنیم و به دنبال تاسیس سازمان های تروریستی در عراق نیستیم.

این مقام آمریکایی در حالی مدعی عدم مداخله واشنگتن در عراق است که آمریکا از سال ۱۹۹۱ و پس از آن در سال ۲۰۰۳ با ورود به عراق موجب کشته شدن میلیون ها عراقی و ویرانی این کشور شده است. همچنین هیلاری کلینتون وزیر خارجه اسبق آمریکا و دونالد ترامپ رییس جمهور فعلی این کشور در جریان رقابت های انتخاباتی ۲۰۱۶ رسما اعتراف کردند که داعش ساخته دست آمریکایی هاست.

شنکر در ادامه، قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران را به نقض حاکمیت عراق متهم و ادعا کرد او در بغداد حضور دارد تا نخست وزیر آتی عراق را انتخاب کند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در تازه ترین اقدام علیه عراق، قیس الخزعلی دبیرکل جنبش عصائب الحق و لیث الخزعلی برادر وی و از فرماندهان این جنبش و همچنین حسین فالح العزیز اللامی از مقام‌های حشد الشعبی عراق را با ادعای شلیک به سوی تظاهرکنندگان در این کشور تحریم کرد؛ ادعایی بدون سندی که پشت آن نکات قابل توجهی نهفته است.

عصائب اهل الحق از گروه های الحشدالشعبی و مردمی عراق است که در جریان نبردهای ۳ سال و نیمه عراقی ها علیه داعش ، بویژه در جنگ های شهری، نقش بی بدیلی داشته است. رهبری این گروه همواره تاکید کرده که در مسائل اجتماعی دخالت نکرده و ماموریت این گروه را صرفا جنگ علیه گروه های تروریستی عنوان کرده است.

جریان مشکوکی که تظاهرات مسالمت جویانه عراقی ها را از اول اکتبر گذشته به خشونت کشیده است، ابتدا مدعی شد تک تیراندازان ایرانی به سوی مردم شلیک کرده اند و بعد از آنکه در این فاز ناکام ماند،‌ نیروهای الحشد الشعبی را متهم به تقابل با مردم کرده است.

کدخبر: ۲۹۵۷۶۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر