کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۲۳۴۸۵
تاریخ خبر:

اداره بازار خودرو به سبک صدا و سیما

روزنامه هفت صبح، علی مزینانی | دو روز پیش بخش خبری ۲۱ تلویزیون کارشناسی را روی خط آورد که دلیل افزایش قیمت خودرو را دلالانی می‌دانست که در سایت‌های اینترنتی قیمت‌ها را افزایش می‌دهند. روزنامه جام جم ارگان مطبوعاتی صداوسیما هم دیروز در تیتر یک پیشنهاد داد ستاد مبارزه با گرانی خودرو ایجاد شود. گویا این سیاست خبری رسانه ملی است که بر موج اخبار گرانی خودرو سوار شود و نهادهای دولتی، خودروسازان، قطعه‌سازان، سایت‌های اینترنتی خرید و فروش و در نهایت ما فروشندگان و خریداران را زیر بگیرد.

احساس می‌کنم طی دو هفته گذشته که قرار بوده ماشینم را بفروشم صداوسیما مرا هم جزو دلالان و بانیان گرانی خودرو می‌داند و اگر واقعا اداره جامعه دستشان بود قیمت فروش ماشین را هم تعیین می‌کردند تا همه چیزمان به همه چیزمان بیاید.

یعنی همانطور که خودروساز دولتی‌ توان تولید را به دلیل قیمت دستوری پایین‌تر از قیمت تمام شده از دست داده است، ما مردم با فروش ماشین به قیمت پایین‌تر از بازار آزاد، رشد قیمت خودرو را متوقف کنیم تا مبادا مسئولان مجبور شوند برای مهار تورم و رکود تصمیمات سخت اقتصادی سیاسی بگیرند.
واقعیت اما این است که بازار هم برای تولیدکننده و هم برای خریداران و فروشندگان سه قفله شده است.

دلایلش هم ساده است؛ واردات خودرو از دو سال پیش ممنوع شده و از دی ۹۷ دولت مجوز افزایش قیمت را به خودروسازها نداده و تولید با افزایش قیمت مواد اولیه و قطعات دیگر نمی‌صرفد و طبیعتا عرضه خودرو صفر کم شده است و ما مردم مانده‌ایم با این سوال که ماشین‌مان را چند بفروشیم که برچسب گرانفروش به ما نچسبد و سرو کارمان با ستاد مبارزه با گرانی خودرو نیفتد و در عین حال ارزش سرمایه شخصی‌مان از بین نرود.

کدخبر: ۳۲۳۴۸۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • Msina

    عجب. این آقا که این حرف ها رو زده کجا زن دگی می کنه؟ وانت کارا دو کابین (گروه بهم ن) اسفند ٩٧، قیمت ۶۶ میلیون خرداد ٩٧، قی مت ٨٨.٩میلیون مرداد ٩٨، قیمت ٩۶ میلیون ا ردیبهشت ٩٩، الله اعلم! یک خودرو تمام وطن ی خودرو سازها خودرو گران نکردند؟