کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۴۵۱۷۱
تاریخ خبر:

اخراج نیمی از کارکنان هتل روباتیک ژاپن

یک هتل فوق مدرن با تکنولوژی قدرتمند در ژاپن مجبور شده است نیمی از کارکنان روباتیک خود را پس از مشاهده بی کفایتی آنان اخراج کند. هدف اولیه از استخدام این روبات ها کاهش فشار بر نیروی انسانی و افزایش بهره وری هتل بوده اما به نظر می رسد این طرح آنچنان که انتظار می رفت موفقیت آمیز نبوده است.

این هتل کار خود را با ۸۰ روبات آغاز کرد اما این رقم به سرعت به بیش از ۲۴۳ روبات رسید. از همان در ورودی هتل، روباتها به مهمانها خوش آمد می گویند و سپس با برخوردی دوستانه از انسانها دعوت می کنند وارد هتل شوند. سپس در مراحل بعدی روبات ها چمدانهای مسافران را حمل می کنند و آنان را به اتاقهایشان دعوت می کنند.

بر اساس نظر مسافران مکانیک بدنی و رفتار روبات ها دوستانه است و به محض این که در سیستم تشخیص چهره روبات ثبت نام کردید، بدون هیچ زحمتی و بی نیاز از حمل کلید با روبات در هتل خواهید گشت. این هتل در غرب ژاپن قرار دارد. تا اینجای کار که همه چیز دوستانه به نظر می رسد پس شاید برایتان سوال باشد که مشکل چیست.

مسئله این است که برخی از روبات ها در دریافت نظرات افراد و درک صحبت های آنان ناتوان هستند. درواقع وقتی که یکی از مهمانان می گوید چه وسایلی می خواهد روبات بر اساس برنامه هایی پیش فرض پاسخ می دهد. بنابراین روبات ها توانایی کافی برای ایجاد یک مکالمه موثر و دو طرفه را ندارند. این موضوع باعث شده برخی از افراد از معاشرت با روبات ها لذت نبرند.

منبع: انتخاب

کدخبر: ۲۴۵۱۷۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر