کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۵۵۸۳۷
تاریخ خبر:

اخراج مدیرکل ایرانی‌تبار توئیتر برای تغییرات اساسی

روزنامه هفت صبح | ایلان ماسک با خرید توئیتر تصمیم به خانه‌تکانی سازمانی گرفته و شروع به اخراج برخی کارکنان کرده است. در این راستا، مدیرکل ایرانی‌تبار بخش مصرف‌کنندگان توئیتر، کیوان بیک‌پور بعد از ۷ سال همکاری با این شرکت، کنار گذاشته شد. او همچنین رهبر تیم محصولات توئیتر است و گویا به دلیل برآورده نکردن اهداف درآمدزا اخراج شده. البته به گفته خود بیک‌پور، تغییر سیاست‌های سازمانی این شرکت، دلیل اتمام همکاری آنهاست.

او که به‌تازگی پدر شده، در مرخصی به‌سر می‌برد و از عملکرد اخیر شرکت خبر نداشته است، اما مدیر‌عامل این شرکت، پاراگ آگراوال، به او خبر داده که باید از این جایگاه خداحافظی کند. بروس فالک، مدیردرآمدهای توئیتر هم با همین توضیح اخراج شده است. بیک‌پور رشته توئیتی درباره اخراجش برای خداحافظی نوشته است که بخشی از آن و همچنین کارنامه او را در این گزارش می‌خوانید.

همسران برنامه‌نویس
کیوان بیک‌پور در سال ۱۹۸۸ در خانواده‌ای ایرانی در «میلی ولی» نزدیکی سانفرانسیسکو به دنیا آمد. در همان شهر بزرگ شد و تا دوران دبیرستان همان‌جا ماند. در سال ۲۰۰۷ برای تحصیلات دانشگاهی به دانشگاه استنفورد رفت و در سال ۲۰۱۰ در رشته علوم کامپیوتر فارغ‌التحصیل شد. همسر او سارا بیک‌پور نام دارد و به‌تازگی صاحب یک فرزند دختر به‌نام نادیا شده‌اند. سارا بیک‌پور هم در توئیتر به‌عنوان سرپرست ارشد مدیریت تولید برای ۱۲ سال مشغول بوده اما سال گذشته به دلیل بارداری از این شرکت استعفا داده است.

او در حال حاضر مشاور شرکت خصوصی «دختران کدنویس» است که برای از بین بردن شکاف جنسیتی در صنعت تکنولوژی و کدنویسی تلاش می‌کند. کیوان بیک‌پور در سال‌های تحصیل خود، در دانشگاه استنفورد تدریس می‌کرد. در همان سال‌ها همراه با یکی از دوستان دوران کودکی‌اش، پلتفرمی به‌نام Terriblyclever design را طراحی کرد. این پلتفرم به دانشگاه‌ها کمک می‌کرد تا اپلیکیشن‌هایی برای بهبود استفاده دانشجویان، از امکانات دانشگاه بسازند. این پلتفرم بلافاصله توسط شرکت Blackboard خریده شد.

بیک‌پور در این شرکت برای ۴ سال به‌عنوان مدیرکل و مسئول اجرایی ارشد کار کرد. پس از بیرون آمدن از «بلک بورد»، اپلیکیشن «پریسکوپ» را همراه با دوستش راه‌‌اندازی کرد که قبل از اجرا‌، توئیتر آن را خرید. این اپلیکیشن به افراد اجازه می‌داد تا وقایع را فیلمبرداری و به صورت مستقیم و زنده پخش کنند. با این حال، این اپلیکیشن در سال ۲۰۲۱ از بازار اپلیکیشن‌ها حذف شد. بیک‌پور در سال ۲۰۱۸ در توئیتر مشغول به‌کار شد و تا همین دو روز پیش در این شرکت کار می‌کرد.

خروج از توئیتر
بیک‌پور و همسرش اخیرا صاحب فرزند دختری به‌نام نادیا شده‌اند و برای نگهداری از کودک خود مرخصی والدین گرفته‌اند. بیک‌پور حتی در توئیتر هم این مرخصی را اعلام کرده بود و قرار بود در این مدت کمتر در توئیتر فعالیت کند. با این حال برای اعلام برکناری‌اش در توئیتر این مرخصی را قطع کرد و یک رشته توئیت نوشت که در اینجا می‌خوانید:

«مرخصی خود را قطع می‎‌کنم تا آخرین اخبار مرتبط با توئیتر را به اشتراک بگذارم: من بعد از ۷ سال شرکت را ترک می‌کنم. حقیقت این است که انتظار نداشتم این‌گونه و در این زمان توئیتر را ترک کنم و این تصمیم من نبود. پاراگ از من خواست که از شرکت بروم؛ چون گویا می‌خواهد مسیر تیم را تغییر دهد. با این‌که ناامید هستم، چند مورد به من تسلی‌خاطر می‌دهد: دیوانه‌وار به دستاوردهای تیم جمعی ما در چند سال گذشته و سهم خودم در این سفر افتخار می‌کنم.

تعداد کاربران توئیتر از اواسط ۲۰۱۸ بیش از ۸۷‌درصد رشد کرده است و تیم ما تحولات جدید جسورانه و هیجان‌انگیزی را برای محصولات (مانند فضاها، انجمن‌ها، موضوعات، ابزارهای سازنده، کنترل‌های ایمنی) با سرعتی بسیار سریع‌تر از هر زمان دیگری در دهه گذشته ایجاد کرده است. من مفتخرم که نگرش عام را در مورد سرعت نوآوری توئیتر تغییر دادیم، و افتخار می‌کنم که فرهنگ را در داخل عوض کردیم تا تابوها را بشکنیم.

امیدوارم و انتظار دارم که بهترین روزهای توئیتر هنوز در پیش باشد. توئیتر یکی از مهم‌ترین، منحصر به‌فردترین و تاثیرگذارترین محصولات دنیاست.» در ادامه هم از برخی از همکارانش تشکر کرده و برای آن‌ها آرزوی موفقیت می‌کند. دیروز همچنین ایلان ماسک هم اعلام کرد که فعلا از خرید توئیتر منصرف شده است.

کدخبر: ۴۵۵۸۳۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر