کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۸۸۲۳
تاریخ خبر:

اختلاف قیمت شدید خودرو در ایران و خاورمیانه!

روزنامه هفت صبح | در وضعیت نرمال اگر خودرویی آپشن‌های بیشتری داشته باشد و از موتوری قوی‌تر بهره ببرد، مصرف‌کننده ملزم به پرداخت مبلغ بیشتری نسبت به نسخه پایه‌‌ آن خواهد بود‌ اما طبق گزارشی که اخیراً دنیای اقتصاد منتشر کرده، در مقایسه بین ایران و دیگر کشورها شامل امارات، ترکیه و فرانسه شاهد اختلاف قیمت شدیدی میان دو مدل یکسان از یک خودرو هستیم. با این حال بعضی از مدل‌ها اختلاف قیمت زیادتری نسبت به دیگر مدل‌های حاضر در لیست داشتند. در ادامه گزارش به این مدل‌ها و علت محبوبیت زیادشان در ایران می‌پردازیم که به قیمت‌های بالاترشان انجامیده است.

* یک: رنو تالیسمان (قیمت ایران: ۶۷ هزار و ۵۰۰ دلار؛ قیمت امارات: ۱۶ هزار و ۲۰۰ دلار؛ قیمت فرانسه ۲۱ هزار و ۵۰۰ دلار): سدان لوکس فرانسوی از بدو ورود به بازار ایران هم قاپ لاکچری‌بازها را دزدید و هم توجه دوستداران سدان‌های اسپورت را به خود جلب کرد. اختلاف قیمت ۴۶ تا ۵۱ هزار دلاری تالیسمان بیشتر ناشی از طراحی جذاب و به‌روز آن، پیشرانه قوی با جعبه دنده هفت سرعته اتومات و آپشن‌های متعددی همچون کروز کنترل هوشمند، سیستم هشدار تغییر لاین و نقطه کور، هشداردهنده سرعت، سیستم تابلوخوان، چراغ‌های گردشی، نوربالای اتومات، سنسور خواب و سیستم تعلیق هوشمند است.
(نسبت قیمت در ایران به امارات ۲/۴برابر)

* کیا اسپورتیج (قیمت ایران: ۸۰ هزار و ۳۰۰ دلار؛ قیمت امارات: ۱۷ هزار و ۶۰۰ دلار؛ قیمت ترکیه: ۱۸ هزار و ۶۰۰ دلار): اسپورتیج به خاطر ظاهر جذاب و مدرن، تریم‌ لوکس کابین، ظرفیت بالا و عملکرد خوب هم در رانندگی شهری و هم در رانندگی خارج از شهر همواره با تقاضای بالای مشتریان روبه‌رو بوده است. بر کسانی که علاقه چندانی به خودرو ندارند هم اسپورتیج انتخاب خوبی برای سرمایه‌گذاری است و در مدت زمان کوتاهی در بازار به فروش می‌رود.
(نسبت قیمت در ایران به امارات ۴/۴برابر)

* کیا اپتیما (قیمت ایران: ۷۴ هزار و ۸۰۰ دلار؛ قیمت امارات: ۱۵ هزار و ۷۰۰ دلار): سهم واردات اپتیما در سال‌های اخیر در مقایسه با دیگر محصولات کیا بالا بوده است. کیفیت سواری عالی، صندلی‌‌های نرم و راحت و ظاهر جذاب خریداران بسیاری را به سوی انتخاب این گزینه سوق داده است. حتی معایبی همچون فقدان اپل کارپلی، سیستم صوتی نسبتا کم‌کیفیت و عدم تطابق دقت غربیلک فرمان با قوای محرکه اسپورت جلوی خیل علاقه‌مندان به این سدان خوش‌چهره کره‌ای را نگرفته است.
(نسبت قیمت در ایران به امارات ۹/۴برابر)

* هیوندای سوناتا (قیمت ایران: ۶۹ هزار و ۳۰۰ دلار؛ قیمت امارات: ۱۳ هزار دلار؛ قیمت ترکیه: ۱۶ هزار و ۷۰۰ دلار): استقبال از سوناتا همیشه در ایران بالا بوده و با تغییراتی‌ در نسل قبلی آن ‌‌بالاتر هم رفت! کابین جادار، آپشن‌های متعدد، پیشرانه قوی و امنیت بالای سوناتا، آن را به سدانی لوکس در میان رقبای بازار تبدیل کرده است!
(نسبت قیمت در ایران به امارات ۲/۵برابر)

* فولکس‌واگن پاسات (قیمت ایران: ۹۱ هزار و ۳۰۰ دلار؛ قیمت امارات: ۱۶ هزار و ۲۰۰ دلار؛ قیمت ترکیه: ۱۵ هزار دلار): پاسات بیش از هر عامل دیگری نان آلمانی ‌بودنش را می‌خورد. برچسب خودروی آلمانی سبب شده تا این سدان نه‌چندان هیجان‌انگیز قیمت بالایی داشته باشد. پیشرانه آن حساس است و نمی‌توان از هر بنزینی برای آن استفاده کرد؛ سیستم مولتی‌مدیای قدیمی‌ دارد و طراحی خارجی‌اش هم از مد افتاده است.
(نسبت قیمت در ایران به امارات ۷/۵برابر)

کدخبر: ۳۵۸۸۲۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر