کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۴۴۸۷۳
تاریخ خبر:

اختلافات ابدی و ‌ازلی‌| واندا دربی

روزنامه هفت صبح، محمد طالبیان| تنها دو فصل نسبتا خوب لازم بود تا مکسی لوپز ۲۰ ساله در کمال تعجب مورد توجه استعدادیاب‌های بارسا قرار گیرد و راهی بارسلونا شود. لاپورتا در بلوگرانا به قدرت رسیده بود و تصمیم گرفته بود هر چه سریع‌تر بدنه پیر تیم را تغییر دهد. استراتژی او در ابتدا اعتماد به استعدادهای لاماسیا و در ادامه رفتن به سراغ استعدادهای کمتر شناخته شده آمریکای جنوبی بود. نتیجه این استراتژی دوستی طولانی‌مدت را برای دو آرژانتینی به همراه داشت.

یکی لیونل مسی که از لاماسیا به تیم اصلی رسید و دیگری مکسی لوپز که از ریور پلاته راهی تیم اصلی آبی‌و‌اناری‌پوش‌ها شد. هر دو در نیمکت تیم اصلی تنها بودند و آرژانتینی بودن باعث شد رابطه دوستی میان آنها شکل گیرد. مکسی در این رابطه نقش برادر بزرگ‌تر را برای مسی بازی می‌کرد که آن روزها هنوز تبدیل به یگانه ستاره این روزهای فوتبال نشده بود. دو سال فاجعه‌بار برای مکسی در بارسلونا او را وارد ماجراجویی طولانی برای پیدا کردن خانه‌ای همیشگی کرد.

از بارسا به مایورکا، اف‌سی موسکو، گرمیو، کاتانیا، میلان و نهایتا سمپدوریا. او با قراردادی قرضی به نصف دنیا سفر کرد تا بالاخره در ایالت لیجوریا ایتالیا آرام گرفت. حالا او با مدل و بازیگر آرژانتینی یعنی واندا نارا ازدواج کرده و صاحب سه فرزند است. از همه مهم‌تر حالا او نقش برادر بزرگ‌تر را برای جوان آرژانتینی دیگری بازی می‌کند. اینبار نوبت به مائورو ایکاردی رسید تا از مکسی راه و روش حرفه‌ای بودن در فوتبال اروپا را یاد بگیرد.

برخلاف مسی که از لاماسیا به تیم اصلی بارسا رسید، مائورو نتوانست استعدادهای خود را ثابت کند و به سمپدوریایی فروخته شد که آن روزها در سری‌ب بازی می‌کرد. یک سال بعد سمپدوریا با کمک مکسی لوپز به سطح اول فوتبال ایتالیا رسید و نوبت ایکاردی شد تا قابلیت‌هایش را ثابت کند. هرچه در داخل زمین خوب بود، در خارج از آن نمی‌دانست که چگونه باید با فضای یک کشور جدید کنار بیاید. مکسی او را به خانه‌اش راه داد.

دوستی این دو فراتر از بازیکن‌های یک تیم رفت و مائورو همواره در خانه مکسی و همچون برادر کوچک‌ترش حضور داشت. یک سال بعد اما یکی از بزرگ‌ترین دشمنی‌های تاریخ فوتبال مدرن شکل گرفت. واندا، مکسی را به خیانت متهم کرد و لوپز هم در مقابل همین اتهام را به او وارد کرد. همه چیز تمام شده به‌نظر می‌رسید. چند ماه بعد واندا نارا از مکسی لوپز جدا شد و در یک اتفاق عجیب و غریب تصمیم گرفت همراه با سه فرزند لوپز رابطه‌ای جدید را با ایکاردی شروع کند.

شاید حتی بدبین‌ترین آدم‌های دنیا هم باورشان نمی‌شد که یک نفر اینگونه در برادری و رفاقت، خیانت کند. هنوز طلاق واندا یک ساله نشده بود که با مائورو که هفت سال از او کوچک‌تر بود، ازدواج کرد. رسانه‌های ایتالیا حالا معدن طلای خود را پیدا کرده بودند. جنجالی‌ترین ازدواج فوتبال ایتالیا توسط دو آرژانتینی رقم خورد. سال بعد مائورو به اینتر میلان منتقل شد و به نظر جنجال پایان یافته بود اما این تازه شروع ماجرا بود. آپریل ۲۰۱۴ نوبت به برگزاری مسابقه سمپدوریا و اینتر میلان رسید.

همه منتظر بودند تا واکنش دو ضلع از مثلث واندا را تماشا کنند. بازی از همان ابتدا وارد حاشیه شد و مکسی با ایکاردی دست نداد تا مشخص شود که خبری از رفاقت گذشته نیست. از آن موقع بسیاری دیدار سمپدوریا و اینتر را به‌عنوان واندا دربی می‌شناسند. فرقی نمی‌کرد لوپز در این رفت و آمد چه نقشی دارد، همه در فوتبال ایتالیا نسبت به ایکاردی و واندا نفرت داشتند. حالا دشمن تفکرات مسن ایتالیایی بودند. تفکراتی در راستای ارزش‌های خانواده که حالا نابود شده‌اند.

هرچند در ادامه این دعوای تاریخی آنچنان ادامه هیجان‌انگیزی نداشت اما همواره مورد بحث بود. ایکاردی در اینتر بهترین عملکرد خود را داشت و عملا هر کاری برای رسیدن به نوک حمله آرژانتین لازم بود را انجام داد. او کار خود را کرد اما خبری از دعوت به تیم ملی نبود. هنوز هم این فرضیه مطرح است که مسی در این ماجرا نقش کلیدی‌ای داشته.

برای سال‌ها مسی نقش پررنگی در تیم ملی آرژانتین داشت و هنوز هم دارد. بسیاری اعتقاد دارند که رابطه خود لوپز با مسی باعث شده تا او تحت تاثیر اتفاقات به وجود آمده به شکل غیررسمی اجازه حضور ایکاردی در تیم ملی را ندهد. موضوعی که با توجه به رفتارهای عمومی مسی و رابطه نزدیکش با برخی بازیکن‌های دیگر اصلا بعید نیست.

جالب است که نزدیک به یک دهه بعد از آن اتفاقات حالا مسی و ایکاردی در پاریس همبازی شده‌اند. همبازی‌هایی که خیلی در کنار یکدیگر در زمین بازی دیده نمی‌شوند و تنها روی کاغذ عضو یک تیم هستند. این دنیا اما دار مکافات است. واندا که با ایکاردی به شوهر سابقش خیانت کرده بود، چند ماه پیش در اکتبر ۲۰۲۱ متوجه شد مورد خیانت قرار گرفته.

ایکاردی دیگر علاقه‌ای به مدل فراموش شده ۳۵ساله نداشت و تصمیم گرفت زندگی خود را به شکلی دیگر ادامه دهد. او به واندا خیانت کرد و حالا با یک مدل جوان‌تر به زندگی‌اش ادامه می‌دهد. چند روز بعد از عمومی شدن این خبر واندا همراه با پنج فرزند خود پاریس را به مقصد میلان ترک کرد و برای همیشه اتصال خود به فوتبال را پایان داد.

کدخبر: ۴۴۴۸۷۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر