کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۹۰۰۲۹
تاریخ خبر:

اختصاصی هفت صبح | رولزرویس و بنز در محموله ۴۰ میلیاردی

گروه خودرو روزنامه هفت صبح | اینروزها که آشفته بازار خودروی ایران هر روز آبستن خبر جدیدی است و مقامات وزارت صنعت تلاش دارند، جنجال گسترده بر سر عبور چند خودروی میلیارد تومانی از جاده‌های کشور که تصاویری از آن منتشر شده بسیار تاسف‌برانگیز است. فقدان رقابت در بازار خودروی ایران، دیوارهای بلند تعرفه و عدم همبستگی اقتصاد ایران با اقتصاد جهانی کاری کرده تا مردم از دیدن خودروهایی که در عراق، ترکیه، امارات، کویت، هندوستان و یا حتی پاکستان به وفور وجود دارند، شگفت زده شوند. این ۷ خودرو که از بین آنها می‌توان ۲ خودروی رولزرویس، ۳ محصول مرسدس بنز، یک رنجروور و احتمالا یک دوج را تشخیص داد، البته حاوی نکات جالبی هستند که کمتر به آنها پرداخته شده است.
قیمتی حدودی این خودروها چیزی نزدیک به ۱٫۵ میلیون دلار است که با احتساب به ارزش دلاری و بدون در نظر گرفتن نحوه قیمت‌گذاری خودرو در ایران، احتمالا باید بهای این محموله را چیزی بیش از ۶ میلیارد تومان ارزش‌گذاری کرد. اسامی این ۵ خودرو به ترتیب از بخش بالا به پایین کانتینر حمل خودرو شامل رنجروور ووج، ۳ دستگاه مرسدس بنز جی ۶۳ ای‌ام‌جی، رولزرویس رایث، رولزرویس گوست و دوج چلنجر است. ببینیم این۵ خودرو چه مشخصاتی دارند.

رنجروور اسپورت اتوبیوگرافی
این خودروی انگلیسی که یکی از جدیدترین محصولات گروه جگوار لندروور است، با قیمتی بالغ بر ۱۱۰ هزار دلار یکی از لوکس‌ترین اس‌یووی‌های حال حاضر جهان . موتور به کار رفته در این محصول انگلیسی یک نمونه هشت سیلندر سوپرشارژردار به قدرت بیش از ۵۱۰اسب بخار است که راننده را قادر می‌سازد در کمتر از ۴٫۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و تا ۳۰۰ کیلومتر در ساعت هم حرکت کند. کابین مملو از چرم اعلا و چوب گران‌قیمت است و علاوه بر سقف شیشه‌ای پانوراما یا صندلی‌های برقی ۱۶ جهته گرمکن و سردکن با حافظه، سرنشینان از یک سیستم صوتی تصویری بسیار لوکس ۸۲۵ واتی ساخت شرکت مریدین بهره می‌برند که هنگام پخش موسیقی در کابین، آنان را مستقیما به سالن کنسرت می‌برد.

مرسدس بنز جی۶۳ ای‌ام‌جی
زمخت، زشت و قدیمی اما به طرز غریبی شکست‌ناپذیر. این جمله بهترین توصیف از مرسدس جی۶۳ ای‌ام‌جی است که اینروزها در بازار خاورمیانه، آسیا و ناحیه قفقاز طرفداران بسیاری پیدا کرده و به گزینه جدید ثروتمندان و افراد ماشین‌باز تبدیل شده است. جعبه دنده جدید مرسدس بنز به همراه موتور ۱۲ سیندر ۶لیتری توربو با قدرت ۶۲۰ اسب بخار در کنار یک سیستم ۴ماتیک برای حرکت با ۴چرخ همه با هم کمک می‌کنند تا این هیولای ۱۵۰ هزار دلاری در زمانی معادل ۴ ثانیه به سرعت کیلومتر در ساعت برسد۱۰۰ و در نهایت تا ۳۰۰ کیلومتر در ساعت هم سرعت بگیرد. توان صخره‌نوردی، آفرود و کویرگردی جی۶۳ ای‌ام‌جی شهره عام و خاص است.

رولزرویس رایث
یک کوپه بسیار عجیب گران‌قیمت خاص با ظاهری شبیه تانک، اتاقی رویایی و موتور۱۲ سیلندر ۶٫۶ لیتری ۲توربو که بیش از ۵۶۰ اسب بخار نیرو دارد و سالانه کمتر از ۱۰۰۰ دستگاه از آن تولید می‌شود. همه اینها را وقتی کنار هم قرار می‌دهیم به کوپه سوپرلوکس و اسپورتی می‌رسیم که مخصوص خاص‌ترین افراد جهان است و با طول حدودا ۵٫۲۶ متر هم جای کافی برای ۴ نفر دارد و هم حس شکوه را در سرنشینانش به خوبی ایجاد می‌کند. رایث از سال ۲۰۱۳ روی خط تولید رفته و با داشتن دربه‌های خاص و سنگینی که به عقب باز می‌شوند، بی‌شک لوکس‌ترین کوپه جهان است که بالاتر از بنتلی جی‌تی‌سی، آستون مارتین دی‌بی۱۱ و مرسدس بنز اس کلاس کوپه قرار دارد.

رولزرویس گوست
این محصول ۴ درب که به نوعی لیموزین خانواده رولزرویس است، گرچه امسال نسل جدید آن با کد ۲۰۱۸ به بازار آمده اما در همان مدل ۲۰۱۷ هم تجهیزات، طراحی، زیبایی و عظمتی دارد که به راحتی سرنشینانش را متوجه آن کرده و تجربه‌ای فراموش نشدنی را برای آنها به ارمغان می‌آورد. ماشین رسمی ملکه الیزابت با طول ۵٫۴۰متر، اغلب مورد استفاده تجار و بازرگانان ثروتمند و ستاره‌های هنری ورزشی است و از سوی ثروتمندان جهان سومی حاضر در کشورهای حاشیه خلیج فارس، روسیه و قفقاز و نیز چین با استقبال بالایی در این سال‌ها روبرو شده است. موتور به کار رفته در این لیموزین با مدل رایث یکی است.

دوج چلنجر
این کوپه وحشی آمریکایی گرچه قیمت بالایی ندارد اما به شدت عاشق و هوادار و سینه‍‌چاک دارد و به واسطه طراحی ریترو (تولید مدل جدید از روی طرح قدیمی و اولیه یک مدل) از جمله پرفروش‌ترین خودروهای ساخت دوج آمریکا است. این خودرو به مدد یک موتور ۴۸۵ اسبی ۸ سیلندر و حجیم ۶٫۲ لیتری، قادر است در کمتر از ۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰کیلومتر در ساعت برسد و به لحاظ فنی، عملکرد تحسین برانگیزی دارد. اغلب کسانی که این خودرو را می‌خرند از جنبه تیونینگ چلنجر غافل نشده و تزئیناتی عجیب را به بدنه خودرو وصل می‌کنند تا چلنجر به خاص‌ترین خودروی آمریکایی بالاتر از ۵۰ هزار دلار تبدیل شود.

کدخبر: ۱۹۰۰۲۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • peyman0917

    واقعا در عراق جنگ زده،افغانستان و پاكستا نى كه تو بيشتر موارد از ما خيلي خيلي عقب هستند ميشه ماشينهايي برود را ديد و قيمّ ت آنها هم بسيار ارزان بود

  • ash.cool

    چرا باید مالیات بخوره که یه عده پولدار ف قط بتونن از اینا داشته باشن؟ راحتی مردم رو فدای دو شرکت ورشکسته خودرو سازی کشور کردید

  • jm.1987

    پول عوارض واقعا کجا باید میرفت و به چه م صرفی باید برسه که نرفته و واقعا تو جیب ک ی میره؟