کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۰۶۵۸
تاریخ خبر:

اخبار موسیقی؛ چه کسی کنسرت‌ها را پر می‌کند

روزنامه هفت صبح، بهنام مظاهری | این هفته تک‌قطعه «کجا بودی» از چاوشی منتشر شد که در حد انتشار یک آلبوم خبرساز بود. قطعه جدید چاوشی تیتراژ سریال خسوف است که از شبکه نمایش خانگی به‌تازگی پخش می‌شود. چاوشی تا امروز در اکثر فیلم‌ها و سریال‌هایی که خوانده یکی از ارکان موفقیت فیلم یا سریال مذکور بوده.

از همان ابتدای شهرتش در فیلم «علی سنتوری» غوغا به‌پا کرد و تا همین آخری، شهرزاد که سریالش با استقبال عموم مواجه شد و قطعاتی که چاوشی برایش خوانده بود، به شکل کلیپ‌های مختلف از این سریال دست به دست می‌شد. حالا هم قطعه «کجا بودی» تا این لحظه از خود سریال بیشتر معروف شده و این نشان می‌دهد که چاوشی چه بخواهیم و چه نخواهیم خواننده موفقی است و مهم‌تر از آن اینکه این موفقیت را برای سال‌ها به‌طرز معجزه‌واری نگه داشته.

آن‌هم در مارکتی که نهایت شانس اکثر خوانندگانش چند سال روی بورس بودن و بعد هم کمرنگ شدن است. اما با تمام این حرف‌ها که چاوشی خفن است و اینها، حضور حسین غیاثی به‌عنوان ترانه‌سرا و عادل روح‌نواز (گیتاریست) را در قطعه جدید چاوشی نباید دست‌کم گرفت. به‌هر حال باید بدانیم حرفه‌ای‌ها همیشه با حرفه‌ای‌ها کار می‌کنند و چاوشی هم از این قاعده مستثنا نیست.

قطعه خوب بعدی این هفته قطعه «تنها شدن» کامران تفتی است که جزو قطعات قابل دفاع این هفته بود. تفتی همچنان شاید بیشتر وقتش را برای اجرا یا بازیگری بگذارد اما هر چند وقت یک‌بار قطعه‌ای منتشر می‌کند که حضورش را در عرصه موسیقی هم تثبیت کند و انصافا هم اگر قضاوت کنیم، کارهایش بد نیست.

قطعه جدید کامران تفتی با ترانه خوب میثم یوسفی و به آهنگسازی و تنظیم سعید رضایی از آن دست قطعاتی است که اگر پشت فرمان گوش کنید، بیشتر از آن خوشتان می‌آید. خبر بعدی درباره فعالیت‌های جدید این خواننده هم اجرای «تحران عاشق، رومئو و اورگی» با محوریت نمایش و اجرای موسیقی با صدای «کامران تفتی» است.

در این برنامه ارکستری به رهبری «مسعود همایونی» و همراهی جمعی از نوازندگان سرشناس همراه با کامران تفتی خواهد بود. «میرعلیرضا دریابیگی» به‌عنوان دراماتورژ و کارگردان در این برنامه حضور خواهد داشت. اجرای تحران عاشق در روزهای جمعه و شنبه، بیست‌و‌سه و بیست‌و‌چهار مهر به میزبانی کافه گالری «باروک» برگزار می‌شود. براساس اعلام کامران تفتی او قصد دارد در این برنامه پانزده قطعه از آثار گذشته و جدید خود را با همراهی ارکسترش اجرا کند.

«درخت گردو» نام فیلم جدید محمد‌حسین مهدویان است که تیتراژش را علیرضا قربانی خوانده. تیتراژی که با نام خود فیلم منتشر شده و از آن دست آهنگ‌های جگرسوز است که اگر طرفدار قربانی باشید، می‌دانید از چه سخن می‌گویم. «درخت گردو» به آهنگسازی حبیب خزایی‌فر و با ترانه روزبه بمانی روی سایت‌ها قرار گرفته و شاید تنها نکته قابل نقدش زمان زیاد آن و دیر وارد شدن قربانی به آهنگ است که تقریبا بعد از گذشت یک‌چهارم موزیک صدایش وارد قطعه می‌شود. البته این روال معمول آهنگ‌های ایرانی و خواننده‌های سنتی است اما شاید برای تیتراژ یک فیلم این میزان از انتظار برای ورود خواننده چندان مورد رضایت نباشد.

اگر هم بخواهید از وضعیت کنسرت‌ها بدانید باید گفت کنسرت‌های یکی دو هفته گذشته در کیش همگی به روی صحنه رفتند و تمام آنها مجددا برای روزهای آخر مهر‌ماه تمدید شدند. مضاف بر این، امید حاجیلی و بابک جهانبخش هم به‌ترکیب بهنام بانی، محسن ابراهیم‌زاده، ایوان‌بند و مسعود صادقلو اضافه شدند.

برای مثال بلیت‌های دو اجرای مسعود صادقلو تقریبا همه فروش رفته و قیمت بلیت‌های کنسرتش هم از ۳۰۰ هزارتومان شروع می‌شود و با ۴۵۰ هزارتومان پایان می‌یابد. بلیت‌های بابک جهانبخش و محسن ابراهیم‌زاده هم به همین ترتیب قیمت‌گذاری شده و باقی خوانندگانی که نام بردیم، کماکان مثل کنسرت‌های سری قبل کیش، قیمت‌هایشان از ۱۵۰ تا ۳۵۰ هزارتومان قیمت‌گذاری شده‌اند.

جالب اینجاست که با وجود اعتراض‌ها به قیمت‌های نجومی بلیت‌ها، اجرا‌ها یکی یکی روی صحنه می‌روند، پر می‌شوند و مجددا تمدید و پر می‌شوند. جالب‌تر اینجاست که ایرانی‌ها در ترکیه و سایر نقاط جهان هم با وجود قیمت‌های نجومی بلیت‌ها در خارج از کشور، همچنان کم نیاورده و کنسرت‌ها را پر می‌کنند. اصلا شما بگو به هر قیمتی. محال است یک ایرانی به کنسرت خواننده دلخواهش نرود.

کدخبر: ۴۲۰۶۵۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر