کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۸۴۷۳
تاریخ خبر:

اخبار موسقی| ماجرای یک عکس و کمی قطعات جدید

روزنامه هفت صبح، بهنام مظاهری | هفته پیش، از این نوشتیم که بعد از بازگشایی مجدد کنسرت‌ها، بلیت‌ها به‌طرز رعب‌آوری در کمتر از چند دقیقه تمام می‌شوند. این هفته اما اوضاع رعب‌‌آورتر هم شده و اگر به هر سه سایت بلیت‌فروشی سر بزنید، می‌بینید که این روزها اکثر خوانندگان کنسرت دارند و تقریبا ۹۰‌درصدشان هم سلد‌اوت کردند. ماجرا دیگر عجیب شده و حقیقتا بوی صداقت نمی‌آید.

هفته گذشته هم فواد غفاری سرپرست گروه ایوان‌بند و آهنگساز موسیقی در یک استوری کنایه‌آمیز نسبت به سلد‌اوت کنسرت‌ها نوشت:«سلداوت نمی‌زنیم، کنسرت قداست دارد، دروغ گفتن پیروزی محسوب نمیشه. قضاوت با شما.» این روزها نحوه فروش بلیت کنسرت‌ها بسیار بحث‌برانگیز شده و گویی پر کردن سالن‌ها در عرض چند دقیقه هنر خاصی است یا مثلا افتخار عجیبی دارد.

جالب اینجاست که وقتی پی ماجرا را می‌گیری متوجه می‌شوی برخی از خواننده‌ها بلیت‌هایشان را نه از درگاه سایت‌های بلیت‌فروشی، بلکه از مسیرهای دیگری به‌فروش می‌رسانند. دو هفته پیش یکی از خواننده‌هایی که کنسرت داشت در کانال تلگرامی‌اش برای اعضای کانال تخفیف ۳۰‌درصدی گذاشته بود. یا مثلا خواننده‌ای که می‌داند سلد‌اوت نمی‌کند، بلیت‌هایش را با تخفیف‌های ۵۰‌درصدی یا حتی بیشتر به سایت‌های خدمات تخفیفی می‌دهد.

خیلی از کنسرت‌ها هم هستند که بلیت‌هایش به ارگان‌ها یا ادارات فروخته می‌شود تا دیگر از بابت پر کردن سالن نگرانی نداشته باشند. اما راه دیگری هم برای پر کردن سالن‌ها وجود دارد. چند سال پیش خواننده‌ای بود که نصف سالنش را با گروه خاصی از بیماران و به رایگان پر کرده بود تا هم پز خیرخواهی‌اش را بدهد و هم سالنش از کچلی در‌بیاید و پر به‌نظر برسد.

البته که منظور این نیست که هرکس سلد‌اوت کرده دروغ می‌گوید. درصدی از خوانندگان مارکت هستند که هربار اجرا داشته باشند، سلد‌اوتشان در چند دقیقه تضمینی است اما وقتی این اتفاق برای همه می‌افتد ماجرا کمی غیرقابل باور می‌شود. اصلا شما اگر برای خرید بلیت هم به سایت‌ها رجوع کنید انصافا احتمال این‌که موفق به خرید بلیت شوید، کمی پائین است.

از این‌ها که بگذریم این هفته یک عکس در فضای مجازی زیاد دست به‌دست شد. همایون شجریان با انتشار عکس خود در کنار سیامک انصاری و علیرضا عصار، به یک دوستی دیرینه اشاره کرده که در فضای مجازی وایرال شده. همایون با انتشار دو عکس که در حد فاصل زمانی ۲۵‌سال گرفته شده است، روایتگر دوستی دیرینه با دو هنرمند دیگر شده است.

در دو عکسی که همایون شجریان در صفحه شخصی خود در اینستاگرام منتشر کرده است، در کنارش علیرضا عصار، دیگر خواننده کشورمان و همچنین سیامک انصاری بازیگر دیده می‌شوند. شجریان در توصیف این عکس به یک جمله بسنده کرده است؛ «امشب بعد از ۲۵ سال رفاقت.» نکته بامزه عکس هم این است که علیرضا عصار و سیامک انصاری آثار گذشت این ۲۵ سال در چهره‌شان مشخص است اما خود همایون حقیقتا انگار چند سالی هم جوان‌تر از ۲۵ سال پیش خودش شده و آدم را یاد فیلم بنجامین باتن می‌اندازد.

از آهنگ‌های جدید این هفته هم اگر بخواهید بدانید باید گفت سینا درخشنده، مصطفی راغب، شهرام شکوهی، سهراب پاکزاد و مهدی یغمایی قطعات جدیدشان به بازار آمده که اگر قرار باشد پیشنهادی داشته باشیم، پیشنهاد این است که از میان قطعات جدید حتما کار مهدی یغمایی را گوش کنید. اثری با نام «دیر کردی» به آهنگسازی حامد حسینی و ترانه معین برزه. باقی قطعات هفته را اگر گوش ندادید هم چیز مهمی را از دست نداده‌اید.

نکته دیگر این‌که امسال به بهانه روز مادر، برخلاف سال‌های گذشته که آثار زیادی با این محوریت تولید می‌شد، تنها دو اثر در میان کارهای جدید با موضوع مادر به‌چشم می‌خورد. اثری از مصطفی راغب که برخلاف قطعات این‌چنینی که معمولا غمگین هستند، اثری شاد است که شاید از این حیث بتوان گفت متفاوت است و اگر دوست داشتید می‌توانید برای مادرها بفرستید. اثر دیگر هم کاری است مربوط به خواننده‌ای که شاید نامش را تا به‌حال نشنیده باشیم اما دلیل نمی‌شود وقتی اثری خوب تولید کرده معرفی‌اش نکنیم.

قطعه «مادر سلام» به خوانندگی احمدرضا منصوری. ترانه قطعه را حسین غیاثی که معرف حضورتان هست، سروده و آهنگسازی و تنظیمش هم با سعید رضایی بوده است. راستش را بخواهید قبل از این‌که قطعه را گوش کنید، باید حواستان باشد که فضای کار به‌شدت غمگین است. بنابراین اگر آمادگی‌اش را از لحاظ روحی ندارید، فعلا از شنیدنش صرف‌نظر کنید.

کدخبر: ۴۳۸۴۷۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر