کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۱۵۹۱۹
تاریخ خبر:

احتمال بیکاری ۳ میلیون نفر در قلب تپنده اقتصاد اروپا

شیوع ویروس کرونا در جهان نه تنها بحرانی در حوزه سلامت محسوب می شود بلکه به نظر می رسد تبعات سنگینی نیز برای اقتصاد جهان خواهد داشت.
یکی از این پیامدهای اقتصادی احتمال ورشکستگی بسیاری از شرکت های کوچک و بزرگ به دلیل تعطیلی اکثر فعالیت های آنها به دنبال شیوع نوع جدید ویروس کرونا است.
یک موسسه تحقیقاتی هشدار داده است که تعداد بیکاران در آلمان به عنوان مهم ترین قدرت اقتصادی اروپا ممکن است در سال ۲۰۲۰ به سه میلیون نفر برسد.
یورونیوز در گزارشی نسبت به این موضوع ابراز نگرانی کرد و نسبت به تبعات تداوم وضعیت کنونی هشدار داد. مرور یک گزارش اقتصادی نشان می‌دهد پیشتر روندی برعکس در بازار کار اروپا مشاهده شده است. در واقع شواهد نشان می‌دهند تا پایان دسامبر ۲۰۱۹ نرخ بیکاری در منطقه یورو و اتحادیه اروپا با ۰.۱ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه ماه قبل به ترتیب در سطح ۷.۴ درصد و ۶.۲ درصد رسید. این نرخ بیکاری پایین‌ترین نرخ بیکاری ثبت شده در کشورهای عضو اتحادیه اروپا از ژوئیه ۲۰۰۸ بوده که حالا از ناحیه ویروس کرونا تهدید می‌شود. البته در اروپا کشورهای دارای مشکل بیکاری هم وجود دارند و یونان کشوری است که کماکان بالاترین نرخ بیکاری را در بین کشورهای اروپایی تجربه می‌کند.

کدخبر: ۳۱۵۹۱۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر