کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۲۶۱۸۶
تاریخ خبر:

احتمال اقدام دیوانه‌وار آمریکا علیه ایران و روسیه

همزمان با ورود جنگ سوریه به فاز نهایی و آزادسازی آخرین استان تحت اشغال شورشیان سوری، نشریه وال استریت ژورنال از احتمال "هدفگیری اهداف نظامی ایران و روسیه" در سوریه از سوی آمریکا خبر داد. این در حالی است که بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه آزادسازی ادلب را اخرین قطعه پازل جنگ داخلی این کشور می‌داند.

وال استریت ژورنال یکشنبه گزارش داد، آمریکا احتمالا در حال تدوین گزینه‌های نظامی است اما دونالد ترامپ هنوز تصمیم نگرفته است که دقیقا چه چیزی می‌تواند ماشه حمله نظامی را بکشد یا اینکه آیا آمریکا نیروهای روسیه یا ایران را که به اسد در سوریه کمک می‌کنند، هدف می‌گیرد یا خیر. اگر واشنگتن قصد حمله کند، بزرگی آن نسبت به حملات موشکی و هوایی گذشته آن علیه سوریه وسیع‌تر خواهد بود. اگر اینگونه نشود، باید تصمیم گرفت که تاسیسات دفاع هوایی روسیه با هدف وارد آوردن نهایت آسیب به نیروهای اسد، مورد حمله قرار بگیرد یا خیر.

وال استریت به نقل از دنا وایت، سخنگوی پنتاگون گزارش داد: درباره طرح‌های ارتش آمریکا اظهارنظر نمی‌کنم اما استفاده اسد از تسلیحات شیمیایی، سارین و کلر و به خطر انداختن جان غیرنظامیان به خوبی مستند شده و مغایر با ثبات منطقه‌ای است.

این روزنامه آمریکایی همچنین مطلع شد که آمریکا احتمالا واکنش خودش را به اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه مقام‌های سوری محدود خواهد کرد. این نشریه به نقل از یک مقام ارشد دولتی واشنگتن اعلام کرد: آمریکا ابزارهای سیاسی و اقتصادی در دست دارد و راه‌های متفاوتی وجود دارد که ما اقدام بی‌مهابا و خطرناک احتمالی اسد پاسخ دهیم.

سایر منابع مطلع در گفت‌وگو با وال استریت ژورنال گفتند، آمریکا در هفته‌های اخیر برای متوقف کردن عملیات علیه ادلب تلاش کرده است و مشاور امنیت ملی و وزیر خارجه آمریکا از "همکاران روس" خودشان خواسته‌اند تا مطمئن شوند تسلیحات شیمیایی در ادلب استفاده نمی‌شود.

وال استریت همچنین مدعی شد روسیه هشدار آمریکا را نادیده گرفته است و می‌گوید نیروهای اپوزیسیون در سوریه ممکن است از تسلیحات شیمیایی علیه غیرنظامیان استفاده کنند تا جرقه‌ای برای واکنش نظامی ایجاد کنند. با این حال وال استریت به نقل از مقام‌های آمریکایی گزارش داد، هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه شورشیان سوری تسلیحات شیمیایی لازم برای اجرای چنین حملاتی را در دست داشته باشند، وجود ندارد.

کدخبر: ۲۲۶۱۸۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر