کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۴۴۹۱۸
تاریخ خبر:

اتفاقی عجیب در آمریکا؛ ترامپ جلوی پرواز رییس مجلس را گرفت

رئیس جمهوری آمریکا گفت که نمی‌گذارد رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با هواپیمای نظامی به افغانستان برود. ترامپ دلیل این امر را تعطیلی دولت اعلام کرده است.

این اقدام از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در تلافی اختلاف نظر میان رهبران دموکرات و جمهوری خواه صورت گرفته که باعث شده تا مساله تعطیلی دولت که نزدیک است یک ماهه شود، لاینحل باقی بماند.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و رهبر اکثریت دموکرات قرار بود به افغانستان برود که ترامپ گفت اجازه نمی‌دهد هواپیمای نظامی که پلوسی قرار بود از آن برای سفر به افغانستان استفاده کند، پرواز کند.

یکی از مقام‌های کاخ سفید گفت: دولت با نیروی هوایی و وزارت دفاع دست به یکی کرد و حق داشتن هواپیمای نظامی را از رئیس مجلس نمایندگان گرفت.

کاخ سفید نامه ترامپ به پلوسی را یک روز پس از آن منتشر کرد که رئیس مجلس نمایندگان به ترامپ پیشنهاد کرد سخنرانی سالانه‌اش را تا زمان حل مساله تعطیلی دولت به تعویق بیندازد؛ این سخنرانی قرار است اواخر ماه جاری انجام شود.

ترامپ روز پنجشنبه به پلوسی نوشت: به دلیل تعطیلی دولت، متاسفم که باید به شما اطلاع دهم سفرتان به بروکسل، مصر و افغانستان به تعویق می‌افتد. زمانیکه تعطیلی دولت حل شد، این سفر هفت روزه را یک بار دیگر برنامه ریزی می‌کنیم.

بعدا سخنگوی پلوسی گفت که توقف در بروکسل تنها برای استراحت خلبان است و مصر در دستور سفر پلوسی نیست. همچنین با وجود اینکه افغانستان یکی از کشورهایی بود که پلوسی قصد داشت به آنجا برود، اما ترامپ گفت که پلوسی می‌تواند با پرواز تجاری به آنجا سفر کند.

ترامپ برای پلوسی نوشت: اگر می‌خواهید به سفر خودتان برسید،‌ با پرواز تجاری بروید این امتیاز برای شماست.

رئیس جمهوری آمریکا به وزارت دفاع دستور داده که از هواپیماهای نظامی برای پشتیبانی سفر پلوسی استفاده نکند که شامل حمل و نقل هوایی و شرایط ویژه امنیتی می‌شود.

کدخبر: ۲۴۴۹۱۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • sos0921m

    به ما چه، به شما چه