کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۲۲۷۳
تاریخ خبر:

اتفاقات عجیب در دو هفته ابتدایی لیگ آزادگان

روزنامه هفت صبح، نادر نامدار | در لیگ برتر هر هفته شاهد ادعاها، اتفاقات و جنجال‌های عجیبی هستیم که به دلیل توجه رسانه‌ها، بیشتر آنها دیده می‌شود‌ اما در لیگ یک که کمتر مورد توجه رسانه‌ها قرار دارد، این اتفاقات، ادعاها و جنجال‌ها بسیار بیشتر است و درباره خیلی از آنها هم ابهامات زیادی وجود دارد. اتفاقاتی که حتی در شان لیگ محلات هم نیست. تا امروز فقط دو هفته از شروع فصل جدید لیگ یک گذشته است اما در همین دو هفته اتفاقات عجیب و باورنکردنی زیادی رخ داده که تعدادی از مهم‌ترین آنها را بررسی می‌کنیم.

*** اولین شوک: کناره‌گیری در آستانه شروع بازی‌ها
چند روز قبل از شروع بازی‌های فصل بود که باشگاه گل‌ریحان البرز در بیانیه‌ای کناره‌گیری خود را از رقابت‌های لیگ آزادگان اعلام کرد. تقریبا تا لحظات آخر هیچ خبری از این باشگاه نبود و کناره‌گیری گل‌ریحان از لیگ یک قطعی به نظر می‌رسید اما در روز شروع بازی‌ها، این تیم آماده بود و به مصاف مهمانش مس کرمان رفت و با این تیم به تساوی یک - یک رسید. بعد از بازی هم سرپرست این باشگاه در مصاحبه‌ای گفت: ما نمی‌دانستیم بازی می‌کنیم یا نه.

در اردو بودیم‌ که در خبرگزاری‌ها آمد باشگاه از حضور در مسابقات انصراف داده است. پرس‌و‌جو که کردیم، قرار بر این بود که باشگاه دیگر در مسابقات شرکت نکند. مثل اینکه مشکلاتی در باشگاه و همینطور در فدراسیون ایجاد شده بود؛ ولی روز بازی هم فدراسیون کمک کرد و هم باشگاه کمک کرد. ساعت دو بود که ۱۱ بازیکن مجوز گرفتند و سه بازیکن را هم دقایق آخر مجوز دادند‌ تا بتوانیم مقابل مس کرمان حضور پیدا کنیم.»

*** منیعی و یک جنجال عجیب دیگر
میثم منیعی امسال هدایت همین تیم گل‌ریحان البرز را بر‌عهده دارد. تیم او در هفته اول میزبان مس کرمان بود و در حالی که از مهمان خود با یک گل عقب بود، با یک پنالتی مشکوک در دقیقه ۹۳ موفق شد بازی را به تساوی بکشاند‌ اما اتفاق عجیبی که در این دیدار رخ داد، تا چند روز سوژه مهم فضای مجازی بود. در فیلم کوتاهی که از این بازی منتشر شده است، منیعی در کنار زمین ایستاده و در حالی که بازی توسط مدافعان تیمش به جریان افتاده است، توپی را که در نزدیکی خود او قرار دارد، با پا به زمین می‌اندازد و بازی لحظاتی از جریان می‌افتد.

عجیب‌تر اینکه، در حالی که خیلی‌ها در داخل و کنار زمین با چشم خودشان دیده بودند که منیعی توپ اضافه را به زمین انداخته‌ اما او وقتی متوجه واکنش داور شد، با نگاه کردن به یکی از توپ‌جمع‌کن‌ها، تلویحا مدعی شد که او توپ را به زمین انداخته است! البته این اولین حرکت عجیب منیعی نبود. او فصل گذشته هم با مجتبی کرمانی‌مقدم سرمربی وقت بادران درگیری لفظی رکیک و فیزیکی پیدا کرد.

او در مصاحبه بعد از بازی مدعی شد که باید از مربیان بعضی از تیم‌ها تست خون هم بگیرند تا بعضی از واقعیت‌ها مشخص شود! او همچنین هاشم بیک‌زاده دستیار کرمانی‌مقدم را هم متهم کرد که در دوران بازی در استقلال ساک کاپیتان‌ها را جابه‌جا می‌کرد تا بازیکن فیکس تیم شود. چند سال پیش هم ماجرای ادرار کردن مهدی کیانی در زمان حضور در شاهین بوشهر و کمک منیعی به او و درگیری با خبرنگارانی که به این کار آنها اعتراض می‌کردند، جنجال بزرگی در فوتبال ایران ایجاد کرد!

*** ورزشگاه تازه تاسیس و بدون نقطه کرنر!
به دلیل در دست تعمیر بودن ورزشگاه تختی بندر‌انزلی، قرار شد بازی این تیم و قشقایی شیراز در استادیوم تازه تاسیس شهر نوشهر برگزار شود. این بازی توسط شبکه استانی باران هم پخش مستقیم شد اما نکته باورنکردنی درباره استادیوم تازه تاسیس شهر نوشهر، نبود جایگاه مناسب در ورزشگاه برای استقرار دوربین‌های تلویزیونی بود. تا جایی که در طول ۹۰ دقیقه بازی، هیچ کدام از دوربین‌های مستقر در ورزشگاه‌ نتوانستند نقاط کرنر نزدیک به خود را پوشش دهند .

وقتی بازیکنان دو تیم در این سمت از زمین صاحب ضربه کرنر می‌شدند، هیچ تصویری از آنها موجود نبود و کارگردان مجبور بود اتفاقات محوطه جریمه را روی آنتن ببرد! این استادیوم البته زیبا ساخته شده اما وجود این نقطه ضعف بزرگ در آن باورکردنی نیست. نکته تاسف‌برانگیز دیگر اینکه ورزشگاه تختی انزلی هنوز قابل استفاده نیست و بازی دوم خانگی این تیم در ورزشگاه سردار آزادگان قزوین برگزار شود تا خانه‌به‌دوشی ملوان همچنان ادامه داشته باشد.

پیش‌بینی دقیق مامانی از جانشینش!
بعد از گذشت دو هفته از رقابت‌های لیگ یک، مدیران باشگاه چوکای تالش، هادی شکوری و محمدرضا مامانی را برکنار کردند. چوکا در دو هفته اول دو باخت متوالی کسب کرد و نتایج این تیم قابل قبول نبود اما برکناری کادر فنی فقط پس از دو هفته کمی عجیب به نظر می‌رسید. با مصاحبه محمدرضا مامانی اما چیزهای زیادی مشخص شد.

او گفت: «وقتی دیدند بازیکن سفارشی نمی‌گیریم. وقتی دلال‌های منتخب‌شان را از محل تمرین رد کردیم، آن وقت فهمیدند که نمی‌توانند با این کادر فنی کار کنند. بلافاصله بعد از بازی با ملوان روی سکو اعلام کردند کادر فنی برکنار شده و آن وقت آقای سرپرست بلافاصله رفت توی اتوبوس تیم و گفت کادر فنی اخراج شده. ظاهرا قرار است علی لطیفی جانشین آقای شکوری در چوکا شود.

مگر می‌شود مربی برای اینکه کار کند با خودش اسپانسر این طرف و آن طرف ببرد. این مسائل نباید زیر ذره‌بین قرار بگیرد؟» عجیب اینکه این پیش‌بینی درست بود و علی لطیفی سرمربی این تیم شد. لطیفی هم در تمام این سال‌ها حاشیه کم نداشته است. جالب‌ترین خاطره از او در دوران مربیگری به زمان حضور موقتی‌اش در تیم راه‌آهن است.

او حدود شش سال پیش سرمربی این تیم شد و در مصاحبه‌ای گفت: «من تنها کسی از کادر فنی بودم که پس از مسائل به وجود آمده استعفا دادم اما به دو دلیل بازگشتم. یکی اصرار استیلی بود که معتقد بود نباید زحمات هدر برود و دیگری خواهش بازیکنان و بزرگان تیم بود که مرا به جان مادرم قسم دادند. به علت اینکه پولی هم در باشگاه وجود نداشت، ما به نیت ۱۲ امام قرارداد ۱۲ هزار تومانی بستیم! در واقع چون پولی در باشگاه نبود نمی‌توانستیم سفید امضا کنیم.»

کدخبر: ۳۶۲۲۷۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر