کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۱۱۵۷۷
تاریخ خبر:

اتحادیه اروپا به‌دنبال استفاده از یورو در تجارت با ایران

یک منبع دیپلماتیک به خبرگزاری اسپوتنیک، گفت که اتحادیه اروپا قصد دارد یورو را در تعاملات تجاری‌اش با ایران و پرداخت پول نفت به این کشور به جای دلار آمریکا جایگزین کند.

پس از آنکه دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا خروج این کشور از توافق هسته‌ای با ایران را اعلام کرد، طرف‌های اروپایی این توافق در تلاشند تا بدون حضور آمریکا به اجرای تعهدات‌شان در توافق و تجارت با ایران علیرغم تصمیم واشنگتن برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه تهران ادامه دهند.

به گزارش ایسنا، موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه پس از برگزاری نشستی با حضور وزیران امور خارجه ایران و سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان در بروکسل مقر اتحادیه اروپا، گفت که آنها توافق کرده‌اند تا پس از خروج آمریکا، راه‌حل‌های اجرایی و مستحکم برای ادامه اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) بیابند. وی همچنین گفت که به ویژه ایران و اتحادیه اروپا روابط اقتصادی خود را حفظ و آن را در زمینه‌های مختلف شامل تامین نفت و گاز اروپا افزایش خواهند داد.

کدخبر: ۲۱۱۵۷۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • mohsen01

    تا بود کدخدا رو بزک میکردن … حالا که رو دست خوردیم افتادیم دنبال اروپا اینها هم که بازیمون بدن میریم دنبال چین و روسیه … خلاصه خوب داریم استعدادهای کشورو معطل خ ارجی ها میکنیم…علی برکت ا…

  • hamedali

    یعنی این اروپایی ها حتی پول خودشون قبول ندارند که تا حالا معاملاتشون با دلار انج ام می دادند !!!