کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۱۴۸۰۷
تاریخ خبر:

ابراهیم حامدی خط قرمز نیست؟

روزنامه هفت صبح | فستیوال موسیقی عربستان و رنگ و بوی سیاسی اظهارات خواننده‌های لس‌آنجلسی. ماجرای کنسرت موسیقی بعضی خواننده‌های لس‌آنجلسی در فستیوال موسیقی عربستان اینجا خط قرمز‌های مطبوعاتی و رسانه‌ای را دستخوش تحولات غیرمنتظره‌ای کرده است.

در روزهای اخیر شاید دیده باشید که بعضی رسانه‌های طیف اصولگرا به راحتی از خواننده‌هایی مثل ابراهیم حامدی و شهرام شب‌پره و شادمهر عقیلی اسم می‌برند در صورتی که قبلا اسم بردن از این افراد در رسانه‌های رسمی به نوعی خط قرمز بود. حتی کمی قبل‌تر رسانه‌ها مجبور بودند از بردن اسم بازیگری مثل بهروز وثوقی هم پرهیز کنند.

به تدریج اما به نظر می‌رسد این خط قرمزها کنار رفته. هرچند ‌ به طور طبیعی زاویه رسانه‌ها نسبت به این افراد انتقادی است. به طور مشخص اخیرا بعد از اجرای کنسرت موسیقی ابراهیم حامدی در عربستان، روزنامه کیهان درباره او نوشته:‌ «مهم‌ترین و اصلی‌ترین انتقاد کاربران نسبت به نفس حضور خوانندگان لس‌آنجلسی در این برنامه است.

آنها به‌طور مثال می‌گویند، چرا ابراهیم حامدی که آهنگی مانند «خلیج فارس» را خوانده، حاضر شده در مراسمی که سعودی‌ها آن را ترتیب داده و این روزها دشمنی‌شان با ایران کاملا مشخص است، حضور پیدا کند. یا مثلا شادمهر عقیلی که آهنگ ضدجنگی به نام «من رویایی دارم» را در کارنامه خود دارد، آن را در این برنامه و در کشوری که خودش یکی از مسببین جنگ‌افروزی‌های منطقه است، اجرا کرد.»

یا روزنامه جوان در همین زمینه نوشته:‌ «حضور خوانندگان فارسی‌زبان لس‌آنجلسی در جشنواره موسیقی ولیعهد سعودی در عربستان آنقدر با واکنش‌های منفی حتی از سوی هواداران‌شان مواجه شد که سرانجام، صدای شهرام همایون، مجری دست چندم برنامه‌های سیاسی ضدانقلاب را هم آورد. او گفته این خوانندگان «ابزار تجزیه ایران» شده‌اند.»

البته در مورد خاص ابراهیم حامدی یک مقدار قبل‌تر در تابستان امسال که موزیک ویدئویی به نام «کوچه نسترن» منتشر شد موضوع اسم بردن از او به نوعی حل شد چون خیلی از رسانه‌های اصولگرا از جمله کیهان در مورد این موزیک ویدئو نقدهایی را منتشر کردند. جدا از این مسئله حاشیه‌ای اما اصل حرف که رفتار این خواننده‌ها و اظهارات‌شان عجیب بوده درست است.

یعنی الان مصاحبه‌ها و اظهاراتی از خواننده‌ها می‌بینیم که واقعا توجیهی جز دریافت همان پول‌های چند صد هزار دلاری ندارد. نمونه‌اش ابراهیم حامدی رفته با ایندیپندنت فارسی که با حمایت مالی عربستان کار می‌کند مصاحبه کرده و ضمن کلی تعریف و تمجید از عربستانی‌ها گفته:‌ «من احساس زیبایی دارم برای عربستان و در مقابل احساس بدی دارم برای کشور خودم.»

این در حالی است که ابراهیم حامدی سال‌ها پیش با همین کشور‌های حاشیه خلیج فارس بر سر اجرای ترانه خلیج فارس مشکلاتی پیدا کرده بود و حتی اجازه نمی‌دادند این ترانه را در کشورشان اجرا کند. گفتنی است افراد دیگری مثل شهره آغداشلو و ساسی مانکن و اندی و لیلا فروهر و شهرام شب‌پره هم که در جریان این فستیوال طنطوره به عربستان سفر کرده‌اند در گفت وگوهایی جداگانه با ایندیپندنت فارسی از این کشور با لحن ستایش‌آمیزی صحبت کردند.

کدخبر: ۳۱۴۸۰۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر