کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۹۰۹۰
تاریخ خبر:

ائتلاف مربیان استقلالی علیه یحیی گل‌محمدی

روزنامه هفت صبح | با پیروزی پرسپولیس در روز جمعه در دربی ۹۵ این تیم دوباره به صدر جدول بازگشت و حالا بیش از پیش به کسب پنجمین قهرمانی متوالی در لیگ برتر نزدیک شده است؛ از آن سو سپاهان با محرم نویدکیا به روزهای اوج بازگشته و جدی‌ترین رقیب شاگردان یحیی گل‌محمدی به حساب می‌آید. در این گزارش قصد داریم به بازی‌های باقی‌‌مانده پرسپولیس و سپاهان که جدی‌ترین مدعیان قهرمانی محسوب می‌شوند بپردازیم تا شاید بتوان تا حدودی قهرمان جدید لیگ را حدس زد. البته نکات مهم دیگری هم هست که آنها را هم مرور می‌کنیم. از جمله صف‌بندی مربیان استقلالی لیگ برتر برای جلوگیری از قهرمانی پرسپولیس.

شرایط تقریبا برابر پرسپولیس و سپاهان در ادامه لیگ
در ادامه مسابقات لیگ سپاهان به ترتیب با فولاد خوزستان، ماشین‌سازی تبریز، پیکان، صنعت‌نفت آبادان، پدیده، ذوب‌آهن و استقلال بازی خواهد کرد. پرسپولیس هم به ترتیب هشت بازی با ذوب‌آهن (معوقه از هفته ۲۱)، مس رفسنجان، گل‌گهر، فولاد خوزستان، آلومینیوم اراک، ماشین‌سازی تبریز، تراکتور و پیکان خواهد داشت. سپاهان در چهار بازی (مس، ماشین‌سازی، صنعت‌نفت و ذوب‌آهن) میزبان خواهد بود و در چهار دیدار (فولاد، پیکان، پدیده و استقلال) باید به زمین حریفان برود. در مقابل پرسپولیس هم در سه بازی (گل‌گهر، آلومینیوم و تراکتور) در ورزشگاه آزادی به میدان خواهد رفت و در پنج مسابقه هم (ذوب‌آهن، مس رفسنجان، فولاد، ماشین‌سازی و پیکان) مهمان خواهد بود.

گره سرنوشت یحیی و محرم به چهار تیم
یحیی و محرم در ادامه لیگ چهار رقیب مشترک خواهند داشت که از قضا دو نفر از آنها استقلالی هستند، یکی دیگر پرسپولیسی است و دیگری ذوبی که سرنوشت لیگ تا حدودی به آنها گره خورده است. فولاد با جواد نکونام، ماشین‌سازی با علیرضا اکبرپور، پیکان با مهدی تارتار و ذوب‌آهن با مجتبی حسینی رقیبان مشترک سپاهان و پرسپولیس در راه قهرمانی خواهند بود.

پرسپولیس با تکرار نتایج بازی‌های رفت در ادامه لیگ شش برد، یک تساوی و تنها یک باخت خواهد داشت که در این صورت با کسب ۱۹ امتیاز و به امتیاز ۶۴ در روز پایانی لیگ بیستم خواهد رسید. شاگردان محرم نویدکیا با تکرار نتایج بازی‌های رفت در ادامه لیگ پنج برد، دو تساوی و یک شکست خواهند داشت و با این نتایج ۶۲ امتیازی خواهند شد که این یعنی سپاهان با امید به تکرار نتایج رفت قافیه را به پرسپولیس می‌بازد و شاگردان یحیی قهرمان خواهند شد. البته اینها همه محاسبات و پیش‌فرض‌های روی کاغذ است و قطعا شرایط در دور برگشت و هفته‌های پایانی با دور رفت کاملا متفاوت خواهد بود و یک اشتباه از سوی هر تیم می‌تواند به از دست دادن قهرمانی منجر شود.

صف مربیان استقلالی مقابل پرسپولیس و یحیی
به جز اینکه همه چیز فعلا فقط روی کاغذ محاسبه شده و اتفاقات درون زمین ممکن است با پیش‌بینی‌ها متفاوت باشد، باید به چند نکته مهم دیگر در بازی‌های پیش رو اشاره کرد. جالب‌ترین نکته در برنامه بازی‌های پرسپولیس به چشم می‌خورد. این تیم در پنج بازی بعدی خود باید به مصاف تیم‌هایی برود که سرمربیان‌شان یا کاملا استقلالی هستند و اسطوره این باشگاه محسوب می‌شوند، یا مدتی در این تیم بازی کرده‌اند.

اولین حریف پرسپولیس، گل‌گهر سیرجان است که امیر قلعه‌نویی را روی نیمکت دارد و هیچ چیز برای او لذت‌بخش‌تر از پیروزی بر این تیم نیست. در ادامه پرسپولیس باید در اهواز مقابل فولاد قرار بگیرد که سرمربی‌اش جواد نکونام است. او هم یک استقلالی متعصب است که بدش نمی‌آید از پرسپولیس امتیاز بگیرد و شانس قهرمانی این تیم را کاهش دهد. بعد از نکونام، نوبت علیرضا منصوریان می‌رسد که در قامت سرمربی آلومینیوم رودرروی پرسپولیس قرار بگیرد.

منصوریان کارنامه خوبی مقابل پرسپولیس دارد. هرچند در یکی دو سال اخیر نتوانسته مقابل این تیم نتایج خوبی بگیرد اما تکرار خاطرات خوبش در نفت و استقلال مقابل پرسپولیس، می‌تواند محبوبیت او را در میان هواداران این تیم افزایش دهد. علیرضا اکبرپور، چهارمین استقلالی است که در لیگ برتر باید با تیمش یعنی ماشین‌سازی به مصاف پرسپولیس برود. احتمالا تا آن زمان سقوط ماشین‌سازی به لیگ یک قطعی شده و حتی ممکن است اکبرپور هم در آن زمان دیگر سرمربی ماشین‌سازی نباشد اما فعلا او هدایت این تیم را برعهده دارد و روی کاغذ چهارمین استقلالی است که مقابل پرسپولیس می‌ایستد.

در نهایت آخرین مربی که سابقه بازی در استقلال را دارد و به مصاف پرسپولیس خواهد رفت، رسول خطیبی است که فعلا سرمربی تراکتور است. این بازی در هفته بیست و نهم لیگ برتر برگزار خواهد شد. البته یک نکته دیگر اینکه پرسپولیس بعد از بازی با آلومینیوم اراک باید در جام حذفی به مصاف استقلال و فرهاد مجیدی برود و این به معنای آن است که پرسپولیس در شش بازی بعدی خود باید مقابل شش تیمی قرار بگیرد که مربیانش استقلالی هستند و برای متوقف کردن پرسپولیس به اندازه کافی انگیزه دارند.

معمای بازی هفته آخر
اگر رقابت بین پرسپولیس و سپاهان برای قهرمانی تا هفته آخر ادامه داشته باشد، سرنوشت قهرمانی لیگ برتر در دست استقلال و فرهاد مجیدی خواهد بود. در واقع حتی وقتی در هفته آخر پرسپولیس تقابلی با استقلالی‌ها و مربیان استقلالی نخواهد داشت اما چیزی که می‌تواند باعث یا مانع قهرمانی این تیم شود، استقلال است؛ آن هم با یک سرمربی کاملا استقلالی که حساسیت زیادی هم به پرسپولیس دارد. ماجرا از این قرار است که در هفته آخر لیگ بیستم، پرسپولیس به مصاف پیکان می‌رود و استقلال در تهران رویاروی سپاهان قرار می‌گیرد.

همین حالا هم مشخص است که استقلال شانس چندانی برای قهرمانی در لیگ برتر ندارد. شاگردان مجیدی به دنبال کسب سهمیه آسیا هستند که آن را با ماندن در رده سوم جدول هم به دست می‌آورند و احتمالا نیازی به امتیازات یکی دو بازی آخر پیدا نخواهند کرد. در این صورت اصلا بعید نیست که استقلال در بازی هفته آخر مقابل سپاهان، تلاش چندانی برای پیروزی نکند. آبی‌ها قطعا ترجیح می‌دهند که سپاهان قهرمان لیگ بیستم شود و نوار قهرمانی‌های پیاپی پرسپولیس پاره شود. حتی به قیمت باخت خودشان به زردپوشان اصفهانی در تهران! البته حرف تبانی و کم‌کاری نیست اما به هر حال اگر کار به روز آخر بکشد، خیلی غیرطبیعی نیست که استقلال انگیزه‌ای برای پیروزی بر سپاهان نداشته باشد و مانعی برای پیروزی این تیم و قهرمانی‌اش ایجاد نکند.

کدخبر: ۳۹۹۰۹۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر