کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۸۱۶۵۶
تاریخ خبر:

آیفون ۱۱ وارد ایران شد

روزنامه هفت صبح، گروه بازار | تعداد قابل توجهی از انواع مختلف گوشی‌ جدید اپل وارد کشور شده‌؛ برخلاف آمریکا یا اروپا لازم نیست برای خریدشان در ایران صف بکشید.

*** قیمت آیفون۱۱ در فروشگاه‌های سراسر کشور
۲۱میلیون و ۵۰۰هزار تومان عدد بزرگی است، اما برای آیفون۱۱ پرومکس ۲۵۶گیگابایتی آن‌هم در لحظه شروع فروش در ایران خیلی غیرمنصفانه نیست. یک فروشگاه در بازار موبایل اصفهان این گوشی را برای فروش با این قیمت گذاشته است. یک نسخه ۶۴گیگابایتی هم دارند که ۱۸میلیون و ۳۰۰هزار تومان می‌فروشند. در تهران یک فروشنده نسخه ۵۱۲گیگابایتی دارد که قیمتش را به پیشنهاد مشتری واگذار کرده. هرکی بیشتر پیشنهاد بدهد، گوشی مال او می‌شود.

فروشنده اصفهانی آیفون۱۱ پرو را در چهاررنگ موجود دارد. قیمت نسخه ۲۵۶گیگابایتی را ۱۸میلیون و ۸۹۰هزار تومان تعیین کرده و اگر کسی نسخه ۶۴گیگابایتی بخواهد، برایش ۱۶میلیون و ۷۰۰هزار تومان تمام می‌شود.آیفون۱۱ ارزان‌ترین موبایل جدید اپل است و تخمین می‌زدیم برای خریدش حدود ۱۱میلیون تومان پول لازم داشته باشید، اما فروشگاه اصفهانی فعلا آن را در شش‌رنگ با قیمت ۱۳میلیون و ۵۰۰هزار تومان عرضه کرده است.

*** قیمت آیفون۱۱ در آگهی‌های اینترنتی
فروشگاه‌های کمی ‌در سطح کشور توانسته‌اند آیفون۱۱ را داخل ویترین خود بگذارند. برای همین تخمین قیمت آن فعلا مقدور نیست. به‌ناچار باید با وسواس و دقت زیاد در میان آگهی‌های اینترنتی دنبال آیفون۱۱ بگردیم. یادتان باشد که کلاهبرداری در آگهی‌های اینترنتی زیاد است.
یک نفر در پونک آگهی منتشر کرده و گفته رنگ خاکستری آیفون۱۱ پرومکس را با حافظه ۲۵۶گیگابایت دارد و حاضر است آن را ۲۳میلیون تومان بفروشد.

در شهرک غرب یک آگهی برای فروش آیفون۱۱ پرومکس و آیفون۱۱پرو منتشر شده با قیمت ۲۵ و ۲۴میلیون تومان. یک‌نفر هم گفته آیفون۱۱ پرومکس را با حافظه ۶۴گیگابایتی که از آلمان آورده، ۲۶میلیون تومان می‌فروشد. فروشگاهی در صادقیه گفته، می‌تواند انواع مختلف آیفون۱۱ را برای مشتری پیدا کند، اما حرفی از قیمت نزده است. احتمالا آگهی برای بازارگرمی ‌است و قصد داشته زنگ‌خور مغازه را بالا ببرد.
قیمت‌های عجیب و غریب و پرت تا دلتان بخواهد زیاد است.

مثلا یک‌نفر گفته دوتا آیفون پرومکس به رنگ مشکی و طلایی با ظرفیت ۲۵۶گیگابایت دارد که آن‌ها را ۲۷میلیون تومان می‌فروشد. کمترین قیمت برای آیفون۱۱ پرومکس حدود ۲۰میلیون تومان است. یک نفر در سعادت‌آباد گفته آن را خودش به شکل شخصی خریداری کرده و به ایران آورده. بیشتر فروشندگان در آگهی اینترنتی همین ادعا را کرده‌اند و می‌گویند گوشی‌ها را شخصا در سفر خارجی خریده‌اند. احتمالا برای همین عدد‌های پرت می‌دهند.

مثلا یکی در میرداماد گفته دوتا آیفون۱۱ پرومکس با حافظه ۲۵۶گیگابایت دارد، به رنگ سبز و مشکی و آن‌ها را ۲۹میلیون تومان می‌فروشد. یک عدد آیفون۱۱ پرو ۲۵۶گیگابایت هم دارد به قیمت ۲۷میلیون تومان. در خیابان قلهک فروشنده‌ای قیمت آیفون۱۱ پرو با حافظه ۶۴گیگابایت را ۲۵میلیون تومان تعیین کرده است.قیمت‌های اعلام‌شده برای آیفون۱۱ معمولی دقیقا به همین اندازه پرت و پلاست. ۱۴میلیون، ۱۶میلیون و… در‌حالی که اگر صبر داشته باشید می‌توانید وقتی آب‌ها از آسیاب افتاد و نرخ‌های منطقی شد، این گوشی را ۱۰،۱۱میلیون تومان بخرید.

*** قیمت آیفون۱۱ در آگهی‌های پیش‌فروش
بعضی‌های دیگر وعده پیش‌فروش آیفون۱۱ را داده‌اند. ما حداقل به چهارنفرشان زنگ زدیم و چندتایی سوال پرسیدیم. اولی می‌گفت گوشی‌ها را از دوبی وارد می‌کند و نهایتا در هفته اول مهر به دست مشتری می‌رساند. ظاهرا بخشی از کار‌های خرید را انجام داده و مثلا می‌داند در تاریخ موعود ۱۲تا گوشی آیفون۱۱ پرومکس به دستش می‌رسد.

هفت‌تا از آن‌ها طلایی و پنج‌تایشان سبز هستند. ۱۹میلیون و ۵۰۰هزار تومان می‌گیرد و بقیه خرج و مخارج گردن خریدار است. بقیه خرج و مخارج یعنی هزینه‌های مربوط به مالیات و گمرک که شاید تا حدود چهارمیلیون تومان هم برسد.فروشگاه دیگری در الهیه تهران، ادعا کرده می‌تواند تمام مدل‌ها را وارد کند. از آیفون۱۱ معمولی گرفته تا آیفون۱۱ پرو و آیفون۱۱ پرومکس. زمان تحویل صبح سه‌شنبه دوم مهر است و قیمت با توجه به مدل و ظرفیت حافظه تعیین می‌شود؛ از ۱۳میلیون تا ۲۰میلیون تومان. با این‌حال قول می‌دهد قیمت تمام‌شده از کمترین رقم بازار در روز تحویل پایین‌تر باشد.

همه‌شان پول را جلوجلو می‌گیرند، اما چیزی ندارند تا به‌عنوان تعهد دست مشتری بدهند. نهایت کاری که از دست‌شان برمی‌آید این است که دعوت‌تان می‌کنند بروید مغازه‌شان را حضوری ببینید. احتمالا چند دقیقه‌ای با هم حرف بزنید تا با دیدن سابقه و هیبت مغازه اعتمادتان را جلب کنند.

ته داستان، اما باید ۲۰میلیون تومان پول بی‌زبان را بسپارید دست‌شان. نکته مهم این است که چه در روش پیش‌فروش و چه در روش خرید حضوری از دست مسافر یا فروشگاه‌ها، یک آیفون۱۱ رجیسترنشده تحویل‌تان می‌دهند. اگر از دردسر‌های جورکردن مدارک صرف‌نظر کنیم، سه تا چهارمیلیون هم باید برای هزینه‌های رجیستری و گمرک و مالیات کنار گذاشت.

*** بازار آیفون۱۱ تقلبی
بازار آیفون همیشه پر از مشتری است اما چون همه نمی‌توانند ۱۰ تا ۲۰میلیون تومان برای این هیولاها پول بدهند، از مدت‌ها پیش چیزی به اسم آیفون‌های طرح اصلی عرضه شده است. زحمت این گوشی‌ها را دوستانمان در چین می‌کشند. حتما می‌دانید که آیفون‌های اصلی هم در این کشور ساخته می‌شوند.

پس یک‌نفر زحمت می‌کشد و با کش‌رفتن قاب و بدنه آیفون‌های اصلی، آن را به کسانی می‌دهد تا مشابهش را بسازند. بعد یک‌سری سخت‌افزار مثل پردازنده و دوربین و حافظه‌موقت و صفحه‌نمایش و از این‌جور چیزها را داخلش می‌ریزند تا یک گوشی تمام و کمال بشود. منتها به جای سیستم‌عامل iOS، گوشی‌های طرح با اندروید مشابه iOS کار می‌کنند. شباهت این دوتا گوشی بقدری زیاد است که شاید در نگاه اول کسی متوجه‌ نشود.

آیفون‌های طرح، امسال حتی Face ID دارند، با دوگیگابایت حافظه‌موقت کار می‌کنند و به دوربین اصلی ۱۳مگاپیکسلی، دوربین سلفی هشت‌مگاپیکسلی، اندروید نسخه ۹، ۱۶گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و صفحه‌نمایش تمام‌اچ‌دی مجهز هستند. فکر می‌کنید قیمت‌شان چقدر است؟ یک‌میلیون و ۳۵۰هزار تومان و یک‌میلیون ۶۵۰هزار تومان!

کدخبر: ۲۸۱۶۵۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر