کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۱۳۱۱۶
تاریخ خبر:

آیت‌الله شبیری زنجانی باز هم عزادار شد

روزنامه هفت صبح، علی رستگار | سید‌محمد میرمحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به علت ابتلا به بیماری کرونا درگذشت / گفت‌وگو با یکی از نزدیکان بیت آیت‌الله شبیری زنجانی …

* یک: سید محمد میرمحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام دیروز در بیمارستان مسیح دانشوری بر اثر بیماری کرونا درگذشت. او در سال‌‌های پس از انقلاب مسئولیت‌های کلیدی و مهمی داشت که جلوتر به آن اشاره می‌کنیم اما نکته‌ای که الان بیشتر جلب توجه کرده نسبت خانوادگی او با آیت‌الله شبیری‌زنجانی است.

میرمحمدی خواهرزاده آیت‌الله شبیری زنجانی بود که مادر او هم پنج روز پیش بر اثر همین ویروس کرونا فوت کرد. باز یک هفته قبل‌ هم مجتبی فاضلی که می‌شود پسرخاله همین مرحوم میرمحمدی و فرزند خواهر دیگری از آیت الله شبیری زنجانی به دلیل کرونا فوت کرده بود. در حقیقت الان سه نفر از نزدیکان آیت الله شبیری زنجانی به دلیل این بیماری فوت کرده‌اند.

حدود دوماه پیش هم خواهر دیگری از آیت الله شبیری زنجانی فوت کرده بود. در مورد ایشان البته علت فوت آنفلوآنزا ذکر شد و نه بیماری کرونا. با این اتفاقات از چند روز پیش نگرانی‌هایی در مورد وضعیت سلامتی خود آیت الله شبیری زنجانی پیش آمده. در این زمینه با علی اشرف فتحی از نزدیکان و خویشاوندان سببی آیت الله شبیری زنجانی گفت‌وگو کردیم .

او تاکید کرد حال این مرجع تقلید خوب است و هیچ‌گونه علائمی از بیماری دیده نشده. با این حال آیت الله شبیری زنجانی در منزل مانده و به جز یک یا دو نفر کسی عملا با او ملاقات نمی‌کند. گفتنی است دفتر این مرجع تقلید از چند روز پیش ضدعفونی و تعطیل شده و فقط یک نفر به طور ثابت در آنجا برای پاسخگویی به سوالات تلفنی و استفتائات حضور دارد.

* دو: از علی اشرف فتحی پرسیدیم آیا مورد مشکوک ابتلا به کرونا در بین دیگر نزدیکان آیت الله شبیری زنجانی دیده شده و او پاسخ داد: «چند روز قبل از درگذشت آقای میرمحمدی مادر و خواهر او هم به علت همین بیماری بستری بودند که خواهر بهبود پیدا کرد. آقای مجتبی فاضلی دیگر خواهرزاده آیت الله شبیری هم چند روز پیش فوت کرد که البته به اشتباه در رسانه‌ها او را رئیس دفتر آیت الله معرفی کرده بودند.

آقای فاضلی از اعضای دفتر بودند اما مسئول دفتر شخص دیگری است. خود ما و سایر اعضای خانواده هم در خانه مانده‌ایم اما هنوز علائمی در بین دیگر اعضای خانواده دیده نشده. آن خواهر آیت الله شبیری که حدود دوماه پیش فوت کردند هم گفته شد به علت ابتلا به آنفلوآنزا بوده و نه کرونا و در محوطه گلزار شهدا هم دفن شدند.»

این نکته را هم باید بگوییم که مرحوم مجتبی فاضلی فرزند آن خواهر آیت الله شبیری که دو ماه پیش درگذشت نبوده و مادر او سال‌ها پیش فوت کرده بود. یک نکته دیگر اینکه درگذشت سید محمد میرمحمدی علاوه بر آیت الله شبیری زنجانی خانواده امام خمینی را هم الان عزادار کرده است. چون حجت الاسلام مسیح بروجردی نوه امام داماد همین مرحوم میرمحمدی است.

* سه: در روزهای اخیر شایعاتی درباره ابتلای بعضی دیگر از مراجع تقلید قم به کرونا هم منتشر شده و صحت و سقم این اخبار را از علی اشرف فتحی جویا شدیم. او با تکذیب این شایعات گفت:‌ «هیچ خبری از ابتلای مراجع و نزدیکان ایشان در قم نیست به جز یک مورد دکتر محمدرضا قدیر رئیس علوم پزشکی قم که او داماد آیت الله جواد آملی است و خودش اعلام کرد که در قرنطینه به سر می‌برد.»‌

او در مورد شرایط فعلی قم به هفت صبح توضیح داد:‌ «ما خودمان چون مشکوک هستیم خیلی در سطح شهر تردد نمی‌کنیم اما همین‌قدر می‌دانم که داروخانه‌ها شلوغ است اما ماسک به خصوص پیدا نمی‌شود. خیابان‌ها و حرم خلوت شده و مردم برای عمل به توصیه‌ها در خانه بیشتر می‌مانند.

شاید ۵۰ یا ۶۰ درصد کسب‌وکارها تعطیل هستند اما فروشگاه‌های اینترنتی رونق گرفته. نکته‌ای که در این شرایط ناراحت ‌کننده است و شرایط را آشفته می‌کند برجسته کردن بعضی دیدگاه‌های معدود از قم است. در حالی که اکثر مراجع از قبیل آیات جوادی‌آملی و مکارم و شبیری زنجانی و سبحانی و … بر ضروت عمل به توصیه‌های بهداشتی و پزشکی تاکید کردند»

* چهار: سیدمحمد میرمحمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام که دیروز در سن ۷۱سالگی درگذشت پیش‌تر مسئولیت‌های مهم دیگری هم داشت. او در دوره ششم و هفتم نماینده قم در مجلس شورای اسلامی بود. در دوران ریاست جمهوری مقام معظم رهبری و دولت اول مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس دفتر رئیس جمهور بود.

عضویت در شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی، ریاست سازمان امور اداری و استخدامی کشور، معاونت نظارت و حسابرسی دفتر رهبری بعضی دیگر از مسئولیت‌های میرمحمدی بود. او همچنین فرزند آیت‌الله سید ابوالفضل میرمحمدی عضو مجلس خبرگان رهبری بود که اوایل آذرماه امسال درگذشت.

*** عکس سمت راست‌، مرحوم مجتبی فاضلی در کنار آیت‌الله شبیری زنجانی و عکس سمت چپ مرحوم میرمحمدی را در کنار آیت‌الله شبیری زنجانی نشان می‌دهد.

کدخبر: ۳۱۳۱۱۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر