کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۴۱۴۱۱
تاریخ خبر:

آیا واقعا علت حادثه نطنز ‌مشخص‌ شده است؟

روزنامه هفت صبح | یک:‌ جمعه دو هفته پیش یعنی ۲۰ تیر ماه، سید یوسف طباطبایی‌نژاد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان، در رابطه با حادثه نطنز گفت: وسایلی از خارج برای آزمایش سانتریفیوژهای جدید خریداری شده بود که یکی دو سال قبل توسط پیمانکار خارجی تعمیر شد و بیشترین احتمال آن است که توسط آنان یک بمب مدت‌دار یا چیزی شبیه آن کارگذاری شده است البته هنوز علت در دست بررسی است.

* دو: پس از آن ع. ج، خبرنگار سابق صدای آمریکا در صفحه فیس‌بوک خود و در ادامه سخنان امام جمعه اصفهان نوشت: این فرد ا.ک نام دارد که سال‌ها پیمانکار سایت بوده و راه‌اندازی چرخه غنی‌سازی در اختیار وی قرار داشته است. وی به وسیله تیم خود سالن محل سانتریفیوژها را با استفاده از کارگذاشتن بمب منفجر کرده است و خسارت بزرگی به صنعت هسته‌ای ایران وارد کرده است.

* سه: پس از آن صبح روز چهارشنبه کانالی به نام سپاه سایبری مدعی شد عامل اصلی انفجار سایت هسته‌ای نطنز شناسایی شده است. به نوشته این کانال او سال‌ها پیمانکار سایت بوده و راه‌اندازی چرخه غنی‌سازی در اختیار وی قرار داشته است. وی به وسیله تیم خود سالن محل سانتریفیوژها را منفجر کرد و خسارت بزرگی به صنعت هسته‌ای کشور و همچنین حیثیت نظام وارد نمود. متاسفانه، صلاحیت وی توسط (یک نهاد امنیتی استانی) تایید شده بود.

* چهار: سایت دیده‌بان ایران در این خصوص نوشته: مهندس ا.ک متولد سال ۱۳۴۴ بنیان‌گذار و مدیر عامل شرکت مهندسی «م.ه.ر» می‌باشد. این شرکت که به نام شرکت «م.م.» فعالیت می‌کند، از پیشگامان حضور تخصصی در عرصه‌ کالیبراسیون و اندازه‌گیری است. او، در سال ۱۳۶۶ پس از فارغ‌التحصیلی در رشته‌ مهندسی مکانیک، حرفه‌ اندازه‌گیری دقیق و کالیبراسیون را آغاز کرد.

ایشان همزمان با دوران جنگ، کار حرفه‌ای خود را در صنایع دفاع آغاز نموده و تا سال ۱۳۷۰ در واحد تجهیزات اندازه‌گیری دقیق، در ساخت ابزارهای اندازه‌گیری، به فعالیت در حوزه‌ طراحی، ساخت و کنترل اندازه‌گیری پرداخت. پس از آن، وارد بخش خصوصی شد و حدود دو سال تا اواخر سال ۱۳۷۲ در صنایع خودرو کار کرد.

هم‌زمان با تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، با تمرکزی بیش از پیش، کار در حوزه‌ اندازه‌گیری دقیق را در صنایع خودروسازی از سر گرفت. وی با ورود به شرکت لکسر، شرکت تجاری واردکننده‌ تجهیزات دستی، بر طبق یک توافق دو جانبه توانست در مدت چهار سال آن را به یک شرکت مهندسی در زمینه‌ ابزار دقیق و کالیبراسیون تبدیل کند.او در سال ۱۳۷۷ از شرکت لکسر جدا شده و شرکت «م» را پایه‌گذاری کردند. شرکتی که گفته می‌شود با نهادهای بسیاری در حال همکاری است.

* پنج: البته دیده‌بان ایران با یکی از کارکنان شرکتی که مدعی شده پیمانکار نطنز بوده گفت‌و‌گویی انجام داده است. کارمند این شرکت اتهام‌های مربوط به خود را رد کرده و مدعی است پیگیر شکایت از منتشر کنندگان است.

کدخبر: ۳۴۱۴۱۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر