کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۴۱۸۷۲
تاریخ خبر:

آیا واقعا جهنم در انتظار روس‌هاست؟

روزنامه هفت صبح | با وجود اینکه مکرون اعلام کرده که در گفت‌وگو با پوتین چیزی در مورد قریب‌الوقوع بودن حمله روسیه نشنیده و ترکیه گفت از روسیه و بلاروس شنیده که قرار نیست حمله‌ای به اوکراین صورت گیرد؛ شرکت‌های بیمه اعلام کردند پروازهای بر فراز اوکراین را از روز دوشنبه بیمه نخواهند کرد و این یعنی بسته شدن حریم هوایی این کشور از امروز.

اوکراین می‌گوید بستن حریم هوایی این کشور به روی پروازها را اقدامی اشتباه می‌داند و از آن حذر می‌کند. میخائیلو پودولیاک، مشاور رئیس دفتر رئیس جمهوری اوکراین دیروز با بیان این مطلب گفت، تصمیم شرکت‌های هواپیمایی خاص برای پرواز یا عدم پرواز به اوکراین با خودشان است و ارتباطی با سیاست‌های اوکراین ندارد. در این شرایط آخرین خبرها را بخوانید:

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در گفت‌وگویی تلفنی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، گفت آمریکا برای دیپلماسی و همچنین برای گزینه‌های دیگر آماده است. کاخ سفید اعلام کرد که در این گفت‌و‌گو که بیش از یک ساعت به طول انجامید، جو بایدن به ولادیمیر پوتین گفت که حمله مسکو به اوکراین با پاسخ قاطع و سریع غرب رو‌به‌رو خواهد شد و جایگاه روسیه را در جهان کاهش خواهد داد.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام آمریکایی نوشت که این تماس تلفنی تغییر اساسی در وضعیت ایجاد نکرده است و هنوز مشخص نیست که روسیه قصد دارد راه دیپلماسی را در پیش بگیرد یا اقدام نظامی را دنبال کند. به گزارش خبرگزاری فرانسه جو بایدن و ولادیمیر پوتین توافق کردند که گفت‌و‌گوها ادامه پیدا کند.

یک مقام کرملین هم به خبرگزاری رویترز گفت که جو بایدن در این تماس تلفنی درباره تحریم‌های احتمالی غرب علیه روسیه هشدار داده اما تاکید خاصی روی این موضوع نداشته است. ولادیمیر پوتین در این تماس تلفنی به جو بایدن گفت که در پاسخ آمریکا به درخواست‌های امنیتی روسیه، نگرانی‌های کلیدی در نظر گرفته نشده است و روسیه به‌زودی پاسخ خواهد داد. در مسکو، وزارت دفاع روسیه وابسته نظامی سفارت آمریکا را احضار کرد.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این احضار در پی آن صورت می‌گیرد که یک زیردریایی آمریکایی حریم مرزی روسیه را در اقیانوس آرام نقض کرد. وزارت دفاع روسیه می‌گوید ناوگان اقیانوس آرام آن کشور یک زیردریایی آمریکایی را در ساعت ۱۰:۴۰ صبح شنبه ۱۲ فوریه در آب‌های نزدیک جزایر کوریل در شرق آن کشور ردیابی و وادار به عقب‌نشینی کرده است.

همزمان با هشدارهای غرب نسبت به نزدیک شدن حمله احتمالی روسیه به اوکراین، رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند؛ واشنگتن به مقامات رژیم صهیونیستی اطلاع داده است که این حمله ممکن است طی سه‌شنبه و یا چهارشنبه آغاز شود. روزنامه عبری زبان هاآرتص در این باره گزارش داد: به همین منظور مقامات اسرائیل به تلاش‌ها برای خارج کردن شهروندان خود از اوکراین سرعت بخشیده‌اند.

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت نیز در این باره نوشت: بر اساس اطلاعاتی که تل‌آویو از واشنگتن دریافت کرده است، اسرائیل تا چهارشنبه فرصت دارد تا شهروندانش را از اوکراین خارج کند. فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین در بیانیه‌ای هشدار داد که این کشور آماده مقابله با حمله احتمالی روسیه است و به نیروهای روسی گفت: به جهنم خوش آمدید!

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ژنرال «والری زالوژنی»، فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین عنوان داشت: ۴۲۰ هزار سرباز اوکراینی و هر فرمانده، بدون استثنا از قبل به چشمان مرگ نگاه کرده‌اند. ما حتی یک تکه از خاک اوکراین را نخواهیم داد! وی افزود: من اطمینان می‌دهم که نیروهای مسلح اوکراین آماده جنگ و سربازان اوکراینی آماده دیدار با دشمنان خود هستند؛ آن هم نه با دسته گل، بلکه با موشک‌های استینگر جاولین.

کدخبر: ۴۴۱۸۷۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر