کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۷۸۲۶۳
تاریخ خبر:

رویه تلویزیون در حمایت نکردن از تیم‌ملی منطقی است؟

روزنامه هفت صبح | ‌ از آنچه بر‌سر تیم ملی فوتبال کشورمان گذشته است، مطلعید. تغییرات مدیریتی فدراسیون منجر به رفتن اسکوچیچ و بازگشت کی‌روش شد. در این فاصله موافقان و مخالفان گزینه‌های فدراسیون فوتبال جنگ رسانه‌ای راه انداختند که خب امری است طبیعی. از آنچه در برنامه «فوتبال برتر» درباره انتخابات فدراسیون فوتبال گذشت هم خبر دارید.

قصدمان تشریح اتفاق نیست که اصلا این را مسئولیت خود نمی‌دانیم. حرف چیز دیگری است: حالا که آب‌ها از آسیاب افتاده و کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان برای حضور در جام‌جهانی قطر شده، موضع رسانه باید فرق کند. داریم از رسانه ملی می‌گوییم که دست‌کم در حوزه فوتبال همچنان می‌تواند نقشی موثر ایفا کند. آنچه در تلویزیون می‌بینیم نوعی عدم همدلی با سرمربی جدید تیم ملی است. نمونه‌اش برنامه دوشنبه شب «فوتبال برتر» است.

کامنت‌ها
‌وحید سعیدی: ‌تلویزیون همیشه با شعار یار دوازدهم در بزنگاه‌هایی مثل جام‌جهانی و جام‌ملت‌های آسیا پشتیبان تیم ملی بوده‌ اما حالا به دلیل اتفاقاتی که منجر به حضور مهدی تاج برمسند فدراسیون فوتبال شده، به نوعی دست حمایت خود را از بالای سر تیم ملی برداشته و رو‌به‌روی آن صف‌آرایی کرده است. ای کاش مسئولان تلویزیون در حال حاضر که تیم ملی ایران در آستانه حضور در جام‌جهانی و صف‌آرایی مقابل انگلیس و آمریکاست کمی سیاست‌های‌شان را تعدیل ‌ و همه چیز را به بعد از برگزاری جام‌جهانی موکول کنند.

‌احمد رنجبر: موضع برخی برنامه‌های تلویزیون در قبال اتفاقات فدراسیون و انتخاب کی‌روش به‌گونه‌ای است که بوی دلسوزی از آن به مشام نمی‌رسد. حتی می‌توان پی‌برد که دوگانه اسکوچیچ- کی‌روش بهانه است برای نقد مسئولان فدراسیون فوتبال. کاری نداریم که آیا نقدها وارد است یا نه اما تاثیر روانی برنامه‌هایی چون «فوتبال برتر» منفی است و حداقل لطمه آن، از بین بردن حس و حال هواداران بی‌شماری است که منتظر آغاز مسابقات تیم ملی کشورمان در جام‌جهانی هستند.

‌محمد صابری: به‌عنوان یک غیرفوتبالی چندان پیگیر تحولات تیم ملی نبوده‌ام و بالطبع برنامه‌های فوتبالی تلویزیون هم جذابیتی برایم ندارد اما فارغ از فوتبال و سرنوشت تیم‌مان در جام‌جهانی که در ملی بودن ماهیتش هیچ تردیدی نیست، در موضوعی که مطرح است، «حمایت ملی» برایم مسئله است؛ واقعا آخرین باری که تلویزیون را در مقام «حامی» نسبت به یک موضوع یا سوژه «ملی» دیده‌ایم را به یاد می‌آورید؟

کدخبر: ۴۷۸۲۶۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر