کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۳۳۲۸۸
تاریخ خبر:

آیا خاشقجی رابطه سعودی ها با ایران اینترنشنال را لو داده بود؟

«حسام‌الدین آشنا» رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری روز شنبه در صفحه توئیتر خود، به طرح پرسش‌هایی درخصوص قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد آل سعود و ارتباط احتمالی آن با افشاگری‌های روزنامه گاردین درخصوص منبع مالی یک شبکه معاند فارسی زبان پرداخت.

آشنا با اشاره به اظهارات اخیر «لیندسی گراهام» سناتور آمریکایی که پیش از قتل خاشقچی، از حامیان عربستان سعودی بود، نوشت: آیا گراهام متن بازجویی سعودی‌ها از جمال خاشقچی را دیده است؟

وی درخصوص افشاگری‌های روزنامه گاردین درخصوص منبع مالی شبکه ضدانقلاب «ایران‌اینترنشنال» نوشت: آیا منبع گاردین در گزارش منبع مالی ایران اینترنشنال، جمال خاشقچی بود؟ آیا خاشقچی به این خاطر به قتل رسیده که منبع مالی ایران‌اینترنشنال را به گاردین لو داده است؟

آشنا با طرح پرسشی دیگر ادامه داد: چرا فایل صوتی بازجویی منتشر نمی‌شود؟
روزنامه گاردین پیش از این در گزارشی که در همان روز قتل خاشقچی منتشر شد، افشا کرده بود که بودجه ۲۵۰ میلیون دلاری شبکه تلویزیونی ایران اینترنشنال را دولت عربستان سعودی تامین می‌کند.

آشنا در همین رابطه در توئیت دیگری یادآور شد: سعود القحطانی که طبق گزارش رویترز، کسی بود که در روز قتل خاشقچی از او بازجویی کرده و آمر قتلش بود، طبق گزارش دوم گاردین، پدرخوانده‌ ایران‌اینترنشنال است.

گاردین در گزارش دومی که هفته گذشته در همین ارتباط منتشر کرد، از قحطانی به عنوان نماینده تام‌الاختیار «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی یاد کرده بود که در تامین بودجه این رسانه دست داشته است.
در همین رابطه، «حمید بعیدی نژاد» سفیر ایران در انگلیس هم روز شنبه نوشت: همزمانی اعلام سعودی به عنوان منبع مالی شبکه‌ی ایران اینترنشنال از سوی گاردین به نقل از «یک فرد مطلع سعودی»، با قتل خاشقچی، این سناریو را تقویت کرده است که منبع گاردین، خاشقچی بوده است.

وی ادامه داد: روشنگری گاردین پیرامون نقش خاشقچی در این پرونده، حالا هم وظیفه اخلاقی و حرفه‌ای و هم خواسته جهانی است.

منبع: ایرنا

کدخبر: ۲۳۳۲۸۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • jm.1987

    250 میلیون دلار برای تدارک یه اتاق با یه دوربین و چندتا خبرنگار آماتور و چند تا مجری 80 سال به بالا؟!؟!؟! الباقی پول کجا مصرف میشده؟نکنه اونجا هم مثل اینجا اختل اص جرم بحساب نمیاد؟