کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۰۵۸۶۵
تاریخ خبر:

آیا ثبت طلاق در ایران از امروز سهمیه‌بندی شده است؟

انتشار یک خبر ناقص و اشتباه درباره طلاق و سهمیه‌بندی طلاق در همین یکی دو ساعت گذشته سروصدای زیاد به راه‌ انداخته.

منشا خبر مثل ماجرای مالیات سفر، خبرگزاری ایسناست. آنها با انتخاب تیتر «ثبت طلاق سهمیه‌بندی شد» از اعمال محدودیت ثبت طلاق در دفاتر طلاق سراسر کشور خبر داده‌اند و گفته‌اند طرح از امروز شنبه پنجم بهمن اجرا می‌شود. در ادامه منبع خبر علی مظفری رییس کانون سردفتران ازدواج و طلاق معرفی شده است.

در پایان هم یک عکس ضمیمه شده که ظاهرا قرار است تعداد و سهمیه مجاز دفاتر طلاق جهت ثبت طلاق به تفکیک استان های سراسر کشور در هر سال را نشان دهد اما با کمی دقت به این عکس می‌توان متوجه شد چیز اشتباهی در آن وجود دارد و نتیجه‌گیری‌های یکی دو ساعت گذشته درباره سخت‌شدن طلاق می‌تواند اشتباه باشد.

ما در تحریریه هفت‌صبح تلاش کردیم کمی سخت‌ باور باشیم و بیشتر تحقیق کنیم. با دنبال کردن گفتگوهای همین علی مظفری در خود خبرگزاری ایسنا موفق شدیم به خبری در تاریخ ۲۵دی ماه امسال برسیم که رییس کانون سردفتران ازدواج و طلاق در آن اهداف طرح سهمیه‌بندی ثبت طلاق را توضیح داده است. به گفته او برخی از دفاتر طلاق با زد و بندهای ناسالم با کارمندان دادگاه خانواده، بدون رعایت مسایل اخلاقی مبادرت به ثبت طلاق می‌کردند و به زوجین اجازه نمی دادند فرصت فکر کردن داشته باشند و برهمین اساس با این بخشنامه راه فساد کلا مسدود می شود و عدالت برقرار می شود. بنابراین در اجرای سیاست‌های قوه قضاییه در مبارزه با فساد به تقاضای کانون سردفتران ازدواج و طلاق و موافقت سازمان ثبت با بخشنامه ریاست قوه قضاییه جهت ثبت طلاق در هر یک از دفاتر طلاق محدودیت و سقف معینی تعیین می شود

به‌این ترتیب می‌توان متوجه شد مسئله اصلا اجتماعی نیست. یعنی قرار نیست جلوی طلاق گرفتن را بگیرند یا در فرآیند آن تغییری ایجاد شود. همچنین زوج‌های متقاضی طلاق در صف انتظار نمی‌مانند بلکه به‌این ترتیب جلوی سوءاستفاده دفترخانه‌های مجاور دادگاه‌های خانواده که قبلا می‌توانستند برای جذب مشتری با بعضی کارمندان دادگاه‌ها همکاری داشته باشند، گرفته می‌شود.

کدخبر: ۳۰۵۸۶۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر