کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۹۳۱۴۲
تاریخ خبر:

آیا باید در فصل پاییز واکسن آنفولانزا تزریق کنیم؟

هر سال با ورود به فصل سرما و به ویژه در پاییز و زمستان، بسیاری از افراد برای تزریق واکسن آنفولانزا با تردیدهایی رو به رو می شوند. عده ای معتقدند تزریق واکسن آنفولانزا اقدامی مثبت است و عده ای نیز متصورند که این کار سود چندانی نخواهد داشت.

به گزارش انتخاب، درست است که برای مصونیت در برابر بیماری های پاییزی بهترین روش، رعایت رژیم غذایی سالم و پوشیدن لباس های گرم است اما تزریق واکسن آنفولانزا نیز می تواند یک روش پیشگیرانه در برابر بیماری باشد.

با این وجود یکی از مهمترین سوالاتی که مطرح می شود این است که چه زمان و چه گروهی از افراد باید از واکسن آنفولانزا استفاده کنند؟ بر اساس گفته پزشکان، نکته بسیار مهم در تزریق واکسن آنفلوانزا، زمان تزریق است. بسیاری از افراد نمی دانند که پس از تزریق واکسن تا چهار الی پنج ماه، ‌ سطح ایمنی بدن به بالاترین سطح ممکن می‌رسد، بر این اساس اگر قرار است با آنفولانزا مبارزه کنیم، بتهترین روش این است که واکسن آنفولانزا را در ماه های ابتدایی پاییز تزریق کنیم تا از اثرات مثبت این واکسن در طول ماه های پاییز و زمستان برخوردار شویم.

تزریق واکسن آنفلوانزا می تواند کارکردی پیشگیرانه نیز داشته باشد. درواقع این روش می تواند برای افراد بالای ۶۵ سال، ‌ بیماران قلبی و ریوی، مبتلایان به بیماری های کلیوی، ‌ مبتلایان به دیابت و افرادی که سیستم ایمنی بدنشان ضعیف است مفید باشد. اما تزریق واکسن آنفولانزا را نمی توان خودسرانه و بدوون مشورت با پزشک انجام داد و حتما باید این تزریق را در یک مکان درمانی معتبر و با مشورت پزشک انجام داد.

کدخبر: ۲۹۳۱۴۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر