کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۳۰۹۸۵
تاریخ خبر:

آیا آمریکا می تواند اینترنت ایران را قطع کند؟

دیجیاتو نوشت: مدتی است شنیده می شود ایران آمادگی کامل برای قطع شدن اینترنت با اعمال تحریم های ۱۳ آبان را دارد. اما آیا واقعا آمریکا می تواند اینترنت ایران را قطع کند؟
برای پاسخ به این سؤال، ابتدا باید بدانیم اینترنت تحت کنترل و اختیار هیچ کشوری نیست تا بتواند یکی دیگر از کشورهای جهان را از آن بیرون کند. بنابراین قطع کردن اینترنت ایران توسط آمریکا صرفاً به معنای آن است که واشنگتن به واسطه اعمال تحریم های پولی و مالی، ایران را از دستیابی به سرویس های زیرساختی اینترنت باز دارد. در بین این دو مورد، ترافیک بین الملل (Gateway) و DNS اهمیت ویژه ای دارند.
«محمدرضا کریمی»، مدیر عامل شرکت پیشگامان با اشاره به اینکه تهدید مورد بحث اصلاً جدی نیست، گفت:«شرکت ارتباطات زیرساخت، ترافیک بین المللی ایران را حداقل از ۱۲ گیت‌وی اصلی در کشورهای همسایه تأمین می کند که همگی ارتباط خوبی با ایران دارند و تحت تأثیر تحریم های آمریکا قرار نمی گیرند، ضمن اینکه همواره امکان ترانزیت داده از طریق کشورهای دیگر و تأمین کننده های ثالث وجود دارد و ایران به کشور یا لینک خاصی وابسته نیست.»
مدیر عامل پیشگامان می‌گوید که در مورد سرویس DNS هم جای نگرانی نیست، چون این سرویس ماهیتی بین المللی دارد و نهادهای تصمیم گیرنده آن ارتباطی با آمریکا ندارند: «ضمن اینکه هم اکنون چند سرور ریشه DNS در کشور فعال هستند و به راحتی نیازهای کاربران را تأمین می کنند.»

کدخبر: ۲۳۰۹۸۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • mohammad.s.f.n

    آمریکا داره با استفاده از اینترنت و فضای مجازی، جنگ روانی میکنه، اصلا مطرح کردن این بحث مضحکه!!

  • khordbin

    کجا با ما ارتباط خوبی داره؟! قطعی اینترن ت رو هم گردن کسی دیگه نیاندازید!

  • khordbin

    فکرکنم میخواد فیلتر کنه!

  • slim.shady

    حکومت ایران از خداشه اینترنت داخلی کنه و امریکا اصلا اینکار نمیکنه و نخواهد کرد چون بشدت ایران دوست داره این مورد انجام بشه

  • formula11

    حالا منظورش خود اینترنت نیست تجهیزات سیس تم شبکه ارتباطی، مثل هاب، روتر، سویچ، یه سری بسته های نرم افزاری لایسنس هاست،،