کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۵۲۴۷۸
تاریخ خبر:

آنچه باید درباره آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده کشور بدانیم

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده استان گلستان می‌گوید: به همه اطمینان می‌دهم خطر سیل در منطقه کاملاً رفع شده و همه شایعات پخش شده بین مردم بی اساس است.

به گفته او حجم بارش‌ها در این چند روز بسیار زیاد بود، به حدی که حدود ۶۰ درصد بارش سالانه استان طی چند روز اتفاق افتاد این موجب طغیان رودخانه‌ها و جاری شدن سیل شد.

وزیر کشور می‌گوید: اولین و مهمترین هدف ما کاهش خسارات جانی بود که همه اقدامات در این مسیر انجام شد و فقط ۲ نفر فوتی در شهرستان‌های مینودشت و کلاله داشتیم. او با بیان اینکه در مرحله دوم، اولویت ما تخلیه آب است افزود: مشکل اصلی، رسوب گذاری است که در مسیر رودخانه‌ها اتفاق افتاده و در حال حاضر با لایروبی در حال بازگشایی مسیر هستیم تا آب با سرعت بیشتری تخلیه شود و پمپ‌هایی هم برای مکش و تخلیه آب فراهم شده که به کار گرفته خواهد شد.

وزیر کشور با اشاره به بازدید از محل اسکان اضطراری مردم گفت: خوشبختانه مردم کمبودی ندارند اما ناراحت هستند و حق دارند زیرا در ایام عید و دید و بازدیدها این اتفاق ناگوار رخ داد و ما سعی داریم در اسرع وقت خسارات را جبران کنیم.

رحمانی فضلی ضمن قدردانی از صبر و متانت مردم از آنها خواست با همین همدلی و صبوری، مسئولان و دستگاه‌ها را در خدمات رسانی بهتر یاری دهند.

وزیر کشور در پاسخ به برخی انتقادات از کندی امداد رسانی نیز گفت: با توجه به شرایط نامساعد جوی، کار کمی کند انجام می‌شد اما با مساعد شدن شرایط جوی و افزایش امکانات انسانی و لجستیکی و امکان استفاده عملیاتی از بالگرد، این روند سرعت بیشتری خواهد گرفت.

کدخبر: ۲۵۲۴۷۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر