کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۴۲۰۹
تاریخ خبر:

آنالیز |‌چند و چون‌ ویتامین خ در این روزها

روزنامه هفت صبح | یکی از برنامه‌های سابقه‌دار شبکه نسیم ویتامین خ است که در طول سال جایی ثابت روی آنتن دارد. این برنامه در سال‌های اخیر هر بار شکل و شمایلی داشته است. نگاهی داریم به چند و چون ویتامین خ در این روزها .
منظر اول| نقاط قوت: راستش ویتامین خ بر‌خلاف اسمی که دارد نتوانسته موفق عمل کند. این برنامه قرار بود ویتامین خنده برای مخاطبان تامین کند اما خیلی زود نومید کننده ظاهر شد. در فصل جدید هم خبری از اتفاقات ویژه نیست و حتی آیتمی که به سال‌های دور و عصر دایناسورها می‌رود‌، فاقد جذابیت است.

این ایده پیش‌تر در آثار طنز از جمله شوخی کردن مهران مدیری اجرایی شده بود و حالا در ویتامین خ شاهد آن هستیم. الگوبرداری و استفاده از ایده‌های پیشین بی‌خودی خود ایراد ندارد‌؛ عیب جایی است که آن الگو به‌خوبی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. در ویتامین خ هم این آیتم دارای متن جذاب و شوخی‌های دلچسب نیست… ‌قرار بود در این بخش از نقاط قوت برنامه بگوییم. برخی بازی‌ها به همراه رنگ آمیزی دکور را می‌توان از جمله امتیازهای ویتامین خ دانست.

منظر دوم| نقاط ضعف: علاوه بر مواردی که بیان شد، چند نقطه ضعف دیگر به ویتامین خ لطمه زده است. مهم‌ترین آن کشدار بودن آیتم‌ها است. مثلا گزارش مردمی گاه به ۱۰ دقیقه هم می‌رسد. آن هم در حالی که شاهد ایده‌ای متفاوت و جذاب در مواجهه گزارشگر با مردم نیستیم. صرف صحبت و شوخی یک آیتم را خاص نمی‌کند.

ویتامین خ در شوخی با اتفاقات هم ناموفق عمل می‌کند. مثلا ایده رادیو که به پخش ترانه و شوخی با آن اختصاص دارد، تکراری است. سازندگان برنامه هم مصافی متفاوت با این ایده تکراری نداشته‌اند و نتیجه این که این بخش به همراه بخش‌های دیگر فاقد طراوت و ظرفیت همراه کردن مخاطب است. مصداق این حرف، عدم دیدن ویتامین‌خ در میان برنامه‌های محبوب از نظر مردم است. ضمن آن که میزان تماشای آن در اپلیکیشن تلوبیون پایین است. میانگین تماشای ویتامین خ در یک ماه اخیر ۵۰۰ بازدید بوده.

کدخبر: ۴۱۴۲۰۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر