کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۲۵۲۲
تاریخ خبر:

آنالیز| ‌عملکرد گزارشگر ذوب‌آهن - پرسپولیس

روزنامه هفت صبح | گزارش مسابقه حساس تیم‌های ذوب آهن اصفهان و پرسپولیس تهران به علیرضا جماعتی رسید که جزو گزارشگران پرحاشیه محسوب می‌شود.او در این مسابقه هم به اندازه کافی شیطنت کرد و به‌جای تمرکز بر یک گزارش خوب سراغ حواشی رفت.

*** منظر اول/ اشتباهات : بارها گفته شده که گزارشگران مراکز استان‌ها سطح کیفی مناسبی ندارند.علیرضا جماعتی اما گزارشگر متوسطی است که اگر تمرکز خود را از حاشیه بگیرد می‌تواند موفق شود.او در مسابقه تیم‌های ذوب آهن - پرسپولیس چندین اشتباه داشت. برخی از آنها را می‌توان نادیده گرفت.مثل جایی که گفت «پرچم کمک زد» و منظورش این بود که کمک داور پرچم زد.

نشناختن بازیکن‌ها اما قابل اغماض نیست.عجیب‌ترین آن وقتی بود که حواسش نبود سینا اسدبیگی گل ذوب آهن را زده.احتمالا تحت تاثیر هیجان گل،گزارشگر پی به گلزن نبرده و در صحنه آهسته یادش آمد که اسم او را بگوید.ایراد اصلی علیرضا جماعتی به مطول گویی است.او به سبک گزارشگران رادیویی گزارش می‌کند و روی همه صحنه‌ها حرف می‌زند. این سبک سال‌هاست منسوخ شده و گزارشگر باید با سکوت‌های منطقی داشته باشد.

*** منظر دوم / جانبداری‌ها : نام علیرضا جماعتی یادآور مسابقه سه فصل پیش پرسپولیس - سپاهان است که او با گزارش یک طرفه خود،همه را عصبانی کرد.در مسابقه اخیر هم شاهد جانبداری‌های جماعتی بودیم اما نه به غلظت آن مسابقه.او در صحنه گل پرسپولیس اعلام کرد آفساید درست بوده.این در حالی است که نظر غالب کارشناسان داوری بر سلامت گل است.

در حالی که پرسپولیس صاحب موقعیت گلزنی بود و عیسی آل کثیر آنها را در نیمه اول از دست داد، جماعتی مدعی شد که موقعیتی برای دو تیم خلق نشده. وقتی دومین گل پرسپولیس به ثمر رسید،گزارشگر اعلام کرد ذوب آهن در نیمه اول اجازه سانتر از جناحین به حریف نداد!در حالی که نیمه اول با سانتر از جناحین عیسی آل‌کثیر صاحب موقعیت گلزنی شد.جماعتی در حین گزارش بارها از محمد‌حسین میثاقی و برنامه فوتبال برتر هم تمجید کرد. تحسین ایرادی ندارد اما باید به اندازه باشد!

کدخبر: ۳۹۲۵۲۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • _user_1622135202

    سلام گزارشگر شبکه اصفهان جماعتی بیش از ا ندازه شورش را در آورده من وقتی مسابقه فو تبال بین پرسپولیس و سپاهان و ذوب آهن شرو ع شد صدای تلویزیون را قطع کردم چون واقعا اعصاب آدم راخرد می کند و بیشتر در گزارش خود ش چرت و پرت میگه باتشکر