کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۳۷۵۸
تاریخ خبر:

آنالیز |‌شروع سریال نارگیل برای مخاطب کودک و نوجوان

روزنامه هفت صبح | از چند روز پیش سریال نارگیل در شبکه نمایش خانگی توزیع شد. سریالی به کارگردانی سید ابراهیم عامریان و حمزه صالحی که برای مخاطب کودک و نوجوان ساخته شده است. دو سال پیش سید مسعود اطیابی نسخه سینمایی نارگیل را ساخت و حالا نسخه سریالی آن در دسترس قرار گرفته است.

منظر اول: محتوا | در چند سال اخیر سهم مخاطب کودک و نوجوان در شبکه خانگی ناچیز بوده است. با گسترش پلتفرم‌ها این خلأ بیشتر به چشم می‌آید. نارگیل می‌تواند بخشی از این مشکل را از بین ببرد و هر هفته طیفی از کودکان و نوجوانان را سرگرم کند. داستان سریال از جایی شروع می‌شود که در یک خانه قدیمی‌، پدر‌بزرگ مشغول آزمایش برای نجات سه عروسک است.

این عروسک‌ها از هزاران سال پیش مهمان خاندان این خانواده بوده. در قصه علاوه بر شخصیت‌های عروسکی‌، بازیگران حرفه‌ای و نیز چند شخصیت کودک حضور دارند. این تمهیدی است که پیش‌تر آزمایش شده و در سریال نارگیل هم مورد استفاده قرار گرفته. بر اساس آن چه در قسمت اول دیدیم، نارگیل می‌تواند مخاطب کودک و نوجوان را با خود همراه کند. استفاده بهینه از تخیل به همراه اتفاق‌های مهیج دیگر امتیاز سریال در قسمت اول است.

منظر دوم: ساختار | ‌ سازندگان سریال نارگیل قصه قسمت اول را با ضرباهنگ روایت کردند. علاوه بر این تاکید بر رنگ و لعاب، ویژگی مهم سریال نارگیل به حساب می‌آید. استفاده از شخصیت‌های عروسکی در هر اثر سینمایی یا سریالی یک خطر به همراه دارد: آیا مخاطب این شخصیت‌ها را خواهد پذیرفت؟ در قسمت اول سریال نارگیل بر ملاحت صداپیشگانی چون محمدرضا علیمردانی و هومن حاجی عبداللهی تاکید شده بود.

با این حال برای جا افتادن شخصیت‌های نارگیل خان، لنگه و لیوه باید صبر کرد و دید چقدر موفق خواهند بود. برای قضاوت درباره بازیگران هم نیاز به زمان است. به‌نظر می‌رسد آشا محرابی فرصت بیشتری برای به چالش کشیدن خود دارد. کاراکتر بهنوش بختیاری اما تکراری است اما به خاطر تجربه کار در حوزه کودک می‌تواند خود را یک بار دیگر محبوب این طیف سنی کند. مهدی فقیه در نقش یک پدر بزرگ مهربان هم موفق عمل کرده است.

کدخبر: ۴۱۳۷۵۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر