کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۲۴۴۱
تاریخ خبر:

آنالیز | ‌راند اول ویژه‌برنامه‌های شب یلدا

روزنامه هفت صبح | دوشنبه شب، شبکه‌های دو و پنج به استقبال شب یلدا رفتند و برنامه‌های ویژه خود را روی آنتن فرستادند. برنامه‌های اصلی تلویزیون اما شب گذشته پخش شد که در شماره روز شنبه به تفصیل درباره آنها خواهیم نوشت.
منظر اول| برنامه انار: امسال هم شبکه پنج ویژه‌برنامه یلدایی خود را با نام انار آماده کرد. مصطفی امامی اجرای برنامه را در یک عمارت قدیمی برعهده داشت و کمی آن‌طرف‌تر بساط کرسی برپا بود. استفاده از لوکیشن قدیمی تجربه‌ای است که پیش‌تر در تلویزیون پیاده شده. با این حال این تمهید باعث شد دکور انار کمی متفاوت از برنامه‌های یلدایی باشد.

علی مشهدی به همراه حمیدرضا حافظشجری (بازیگر نوجوان نوروز رنگی) مهمان‌های نخست برنامه بودند و بعد از آن اجرای بخش کرسی را به‌عهده گرفتند. قرار بود با حضور آنها برنامه فضایی شوخ بگیرد که خب این تلاش به‌ثمر ننشست. حافظ‌خوانی و آوازهای علیرضا افتخاری هم برگ برنده برنامه نشد. افتخاری سال‌هاست از دوران اوج فاصله گرفته و حضور متعدد در تلویزیون بیش از پیش به او لطمه می‌زند. با این حال مصطفی امامی مدام او را تحسین می‌کرد و بعد از اجراهای نه چندان قوی افتخاری «به‌به» می‌گفت.

منظر دوم| برنامه فخر فیروزان : شبکه دو برنامه‌ای ادبی دارد به‌نام فخر فیروزان که سعید بیابانکی شاعر و نویسنده آن را اجرا می‌کند. این برنامه به مناسبت یلدا به شکل ویژه روی آنتن رفت و شعر و قصه وجه غالب آن بود. فخر فیروزان تلاش کرد با اجرای نقالی و آیتم نمایشی با حضور عروسک مبارک، سنت‌های قدیم را یادآور شود. این کوشش‌ها اما چون مقطعی است و استاندارد لازم برای جذب عامه مردم را ندارد، به‌بار نمی‌نشیند.

در این برنامه زهره حمیدی قصه‌خوانی کرد تا سنت‌های گذشته یادآور شود. شاید در بین مخاطبان عده‌ای باشند که این آیتم‌ها را بپسندد اما واقعیت این است که آداب یلدا جذاب‌تر از آن است که در قالب برنامه‌های تلویزیونی می‌بینیم. در بخش دیگری از فخر فیروزان دکتر انوشه از حال خوب گفت. این برنامه به شکل ضبطی آماده شده بود و ساعتی بعد انوشه در شبکه پنج به شکل زنده مشابه همان حرف‌ها را زد.

کدخبر: ۴۳۲۴۴۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر