کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۶۸۰۶۶
تاریخ خبر:

آنالیز| ‌خندوانه در مسیر پیوستن به ابدیت

روزنامه هفت صبح | نخستین بار در هفت صبح از احتمال تعطیلی دائمی خندوانه نوشتیم. این خبر هیچگاه تکذیب نشد و حالا محمد بحرانی، صدا پیشه جناب خان بر آن صحه گذاشته است.
منظر اول: هشدار| محمد بحرانی در صفحه اینستاگرام خود، ابتدا از ویژگی‌های خندوانه و همکاری خود با رامبد جوان نوشته و تاکید کرده گاهی خودش هم منتقد جوان و برنامه بوده است. او پس از این مقدمه از انگیزه جوان گفته:« برای رسیدن به این هدف تمام جان و وقت و انرژی و عشقش را گذاشته است.»

بند بعدی نوشته بحرانی اما توام با هشدار است:«ضبط خندوانه تمام شده و فکر می‌کنم ۱۰ برنامه برای پخش مانده باشد. شاید بعد از این خندوانه برای همیشه به تاریخ بپیوندد. معلوم نیست که دیگر خندوانه ساخته شود یا نه و معلوم نیست اگر ساخته شود من در خندوانه باشم یا نه.» بند پایانی یادداشت بحرانی هم بوی خداحافظی می‌دهد:« از شما خواهش می‌کنم هر گونه کم‌کاری و خطایی را که در این سال‌ها از خندوانه، سازنده‌اش رامبد جوان و همکارانش دیده‌اید، به بزرگی خودتان و محدودیت توان این برنامه ببخشید…»

منظر دوم: تصمیم| حالا حرفی باقی نمی‌ماند جز تصمیم مدیران تلویزیون و شبکه نسیم. مدیر این شبکه چندی پیش گفته بود خندوانه حتی بعد از محرم و صفر به آنتن بازنخواهد گشت و نیازمند تغییرات اساسی است. چه بسا نداشتن زاویه نگاه مشترک، نقطه اختلاف سازندگان برنامه با شبکه نسیم است و اگر مذاکرات با همین دست فرمان پیش برود، هشدار محمد بحرانی مبنی بر احتمال تعطیلی خندوانه رنگ واقعیت خواهد دید.

این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که به‌تازگی نتایج نظرسنجی مرکز تحقیقات سازمان صدا و سیما منتشر شده و خندوانه رتبه دوم بعد از عصر جدید را به‌دست آورده است. بر اساس نتایج این نظر سنجی، خندوانه ۳۹٫۲ درصد مخاطب و کسب رضایت ۸۱٫۷ مخاطبان را از آن خود کرده. آن چه مشخص است این که خندوانه مثل هر برنامه‌ای نیازمند تغییر است اما این مهم به‌دست نمی‌آید مگر با مفاهمه سازندگان و تلویزیون. نشانه‌ها می‌گوید تیم فعلی سیما از تعطیلی خندوانه استقبال می‌کند!

کدخبر: ۴۶۸۰۶۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر