کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۷۵۵۴
تاریخ خبر:

آنالیز | ‌توجیهات مدیر گروه تولید شبکه ورزش

روزنامه هفت صبح | روز گذشته نشست نقد و بررسی ارزیابی پوشش المپیک ۲۰۲۰ توکیو در صداوسیما به شکل مجازی برگزار شد که خبرگزاری ایسنا شرح کامل آن را منتشر کرده. سید‌پویا ملک آبادی، مدیر گروه تولید شبکه ورزش سیما در این نشست حاضر بود و توضیحاتی درباره عملکرد شبکه متبوع خود داد.

منظر اول، ایرادها | برگزاری نشست برای تبیین عملکرد، اتفاقی مثبت است اما روز گذشته این کار به شکل ناقص رقم خورد. در این نشست باید نماینده شبکه سه هم که متولی اصلی پخش مسابقات المپیک است حضور می‌یافت. یا در غیاب نماینده شبکه سه‌، پویا ملک آبادی اجازه صحبت درباره اتفاقات رخ داده در این شبکه را هم می‌داشت.

دو روز پیش در یک گزارش‌، به طور مفصل ایرادهای ویژه برنامه المپیک شبکه سه را شرح دادیم که مدیر گروه تولید شبکه ورزش درباره آن‌ها صحبت نکرده؛ یعنی اجازه صحبت نداشته. این وسط یک شائبه هم وجود دارد: شبکه سه در مسابقات یورو‌، متولی برنامه‌های شبکه زیرگروه خود یعنی ورزش هم بود. حالا اما نماینده‌اش در نشست اخیر حاضر نشده‌. آیا این حرکت یعنی شبکه به طور کلی چنین نشستی را به رسمیت نمی‌شناسد؟ برای نشست مدیر شبکه ورزش اهمیتی قائل نیست؟

منظر دوم، توجیهات| آن چه روز گذشته بیان شد‌، بیش از آن که رنگ و بوی پاسخگویی داشته باشد، به توجیه شبیه بود. مدیر گروه تولید شبکه ورزش گاف مجری خود را ناشی از خستگی دانست و در عوض اقدامات این شبکه در پخش مسابقات را اتفاقی مهم تلقی کرد. مگر از شبکه سه و ورزش جز این انتظار می‌رود؟

آیا عمل به وظیفه ذاتی‌، نیاز به یادآوری و احیانا منت گذاشتن بر مخاطب است؟ این کار را بهزاد کاویانی نیز چند بار انجام داد و کسی نپرسید مگر در قبال انجام وظیفه، دستمزد نمی‌گیرید؟ ملک آبادی درباره طعنه و کنایه مجریان و گزارشگران تلویزیون به کیمیا علیزاده هم صحبت کرده و کار آن‌ها را به شکل تلویحی درست دانسته. توجیه او این است که علیزاده به پرچم و ملت ایران پشت کرده.

کدخبر: ۴۰۷۵۵۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر