کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۵۹۵۹
تاریخ خبر:

آنالیز | ‌آغاز فصل دوم سریال نوار زرد

روزنامه هفت صبح | از ابتدای هفته پخش فصل دوم سریال نوار زرد در شبکه دو شروع شد. این سریال را سروش محمدزاده ساخته است و داستان یک سرگرد با بازی بانیپال شومون را روایت می‌کند. قسمت اول و دوم این سریال، چه حال و هوایی دارد؟
منظر اول| محتوا : اگر پیگیر فصل اول نوار زرد در سال ۹۶ بوده باشید، می‌دانید که سریال یک خط کلی و چند شخصیت ثابت داشت و هر بار یک داستان معمایی را روایت می‌کرد. به اقتضای هر قصه چند شخصیت هم در هر اپیزود حضور داشتند. مدل فصل دوم سریال هم همین است با این تفاوت که به‌جای امیر آقایی، بانیپال شومون نقش سرگرد را بازی می‌کند و اغلب بازیگران دیگر هم تغییر کرده‌اند.

دو قسمت ابتدایی نوار زرد، قصه‌ای همراهی‌برانگیز داشت و مخاطب تلویزیون برای تماشای آن ترغیب می‌شود. طبیعی است که سریال‌بین‌های حرفه‌ای، آثاری در اندازه نوار زرد را پس می‌زنند اما مخاطب عام می‌تواند این سریال را تماشا کند و سرگرم شود. خاصه آن‌که در قسمت اول چند تعلیق منطقی وجود داشت و گره‌افکنی به قسمت دوم هم رسید.

منظر دوم| ساختار : در سال‌های اخیر غالب آثار پلیسی تلویزیون ناموفق بوده‌اند. در چنین شرایطی فصل اول نوار زرد خودی نشان داد. در فصل دوم و با تغییر کارگردان، سر و شکل سریال تغییر نکرده و تلاش شده زاویه دوربین، قاب‌بندی، کات‌ها و… به الگوی آثار پلیسی-معمایی وفادار بماند. بانیپال شومون جایگزین خوبی برای امیر آقایی است و در این دو قسمت حتی بهتر از او ظاهر شده. رفتار جدی و توام با نگرانی‌اش می‌تواند برگ برنده این شخصیت باشد.

حسام محمودی در نقش همکار او اما گرفتار اغراق در رفتار شده. قرار بوده این اغراق، شخصیت را تبدیل به «پلیسی بامزه» کند اما در عمل چنین اتفاقی رخ نداده است. وارد کردن پدر و مادر سرگرد (محمود پاک‌نیت، پوران‌دخت مهیمن) به داستان و دخالت آن‌ها در پرونده جناحی هم پاشنه آشیل این دو قسمت است. نوع رفتار و گفتار آن بیش از اندازه فانتزی است.

کدخبر: ۴۳۵۹۵۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر