کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۶۸۲۰
تاریخ خبر:

آنالیز| گفتگوی ‌داریوش ارجمند درباره انتخابات

روزنامه هفت صبح | بعد از مصاحبه جنجالی داریوش ارجمند با تی وی پلاس خبری از این بازیگر در رسانه‌ها نبود. ارجمند ترجیح داد با سکوت‌، اعتراض‌ها را مدیریت کند و آب به آتش نریزد. دو روز پیش یک بار دیگر ارجمند حاضر به مصاحبه شد؛ این بار در شبکه سه و با موضوع انتخابات. او گریزی هم به حواشی اخیر خود زد.

* منظر اول| گفت و گوی غیر زنده: داریوش ارجمند در مصاحبه با شبکه سه‌، نقطه نظراتش را درباره انتخابات و اهمیت آن به زبان آورد. نخستین ابهامی که شکل می‌گیرد این است: چرا گفت و گو زنده نبود و به شکل ضبطی روی آنتن رفت؟ داریوش ارجمند بارها به شکل زنده در برنامه‌ها حاضر شده اما این بار مسئله متفاوت است.

اولا در آستانه انتخابات این نگرانی از سوی مسئولان تلویزیون وجود دارد که مبادا او سخنی خلاف میل آن‌ها به زبان بیاورد. در ثانی داریوش ارجمند بعد از اظهار نظرهای عجیب درباره بانوان و ورزشکاران زن ، مورد هجمه قرار داشت. چه بسا مسئولان تلویزیون نگران بوده باشند که نکند ارجمند از آنتن زنده برای پاسخگویی به انتقادهای بیشماری که به او شد، استفاده کند. این اتفاق یعنی به حاشیه رفتن محور اصلی (انتخابات) و آغاز یک جنجال دیگر. ارجمند در این گفت‌و‌گو کنایه‌ای به منتقدان خود زد.

* ‌منظر دوم| پاسخ به حاشیه‌ها: داریوش ارجمند از جمله بازیگرانی است که بیانی گرم دارد و مخاطب را با خود همراه می‌کند. یعنی فارغ از نوع اظهارنظرهایی که به زبان می‌آورد، بلد است شنونده را مجذوب کند. داریوش ارجمند در گفت‌و‌گوی اخیر خود هم چنین کرد و با آوردن مثال‌ها و شواهدی بیشمار، اهمیت انتخابات را برشمرد.

این که مخاطب قانع شده باشد اما بحث دیگری است. نکته مهم‌تر اشاره‌ای بود که ارجمند در لابه‌لای سخنان خود به آن ارجاع داد. او در شروع صحبت‌ها گفت که هر چه بگوید در فضای مجازی با کج فهمی و سوء‌برداشت مواجه می‌شود. ارجمند با این اشاره‌، پاسخی ضمنی به حواشی اخیر داد. او در عین حال گفت که کاری به واکنش‌ها ندارد و سال‌هاست به این نوع جبهه گیری‌ها و اظهارنظرهای غیر منطقی عادت کرده است. حتی یادآور شد به‌خاطر صحبت‌های انتخاباتی‌اش احتمالا بار دیگر مورد هجمه قرار بگیرد.

کدخبر: ۳۹۶۸۲۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر