کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۰۹۴۹
تاریخ خبر:

آنالیز | گرافیک کامپیوتری قسمت هشتم جزیره

روزنامه هفت صبح | هفته پیش نام سریال جزیره به دلیل یک مشکل در تدوین سر زبان‌ها افتاد و همچنان ترکش‌هایش ادامه دارد. در قسمت هشتم که به‌تازگی منتشر شده هم شاهد یک مشکل هستیم. این بار خبری از گاف نیست و ایراد به جلوه‌های ویژه برمی‌گردد.
منظر اول| ایراد گرافیکی : در قسمت اخیر جزیره، سکانسی وجود دارد که در فرودگاه می‌گذرد. این سکانس قرار است اهمیت حضور مهمان‌های ویژه در کیش را در قالب تصویر منتقل کند. حرکت دوربین‌، مدل ماشین‌ها‌، شیوه تشریفات و … در خدمت این هدف هستند. اتفاق بد جایی می‌افتد که تصویر راننده ماشین‌ها و خلبان هواپیما نشان داده می‌شود. مخاطب در همان نگاه اول پی می‌برد این رانندگان، «واقعی» نیستند.

اگر اهل بازی کامپیوتری باشید با دیدن این سکانس، آن تصاویر در ذهن‌تان تداعی می‌شود. همان شخصیت‌هایی که در ظاهر «آدم» هستند اما در واقع نیستند! سازندگان جزیره برای راننده‌ها از تکنیک سی‌جی‌آی( CGI ) استفاده کرده‌اند. همان‌طور که می‌دانید سی‌جی‌آی تکنیک بهره‌گیری از گرافیک کامپیوتری برای افزودن یا خلق تصاویر در کارهای هنری و مدیا است. این تکنیک زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد اما گاه چنین ایرادهایی هم پیش می‌آید.

منظر دوم| معمای گاف: اشاره شد که هفته پیش گاف جزیره کار دست این سریال داد و هنوز صحبت‌ها درباره آن ادامه دارد. این که چه کسی گاف داد؟ آیا این ایراد حاصل اختلاف درون گروهی است؟ و …. ایرادی که در قسمت اخیر در بخش سی‌جی‌آی جزیره به چشم آمد‌، به آن معنا گاف نیست. سازندگان سریال‌، سکانس مذکور را ضبط می‌کنند. آن لحظه که این سکانس ضبط می‌شود، ماشین خالی از راننده و هواپیما بدون خلبان است.

احتمالا موقع نهایی کردن سریال، سازندگان به این نتیجه می‌رسند که صحنه یک چیزی کم دارد و آن ابهتی که مد نظر است منتقل نمی‌شود. ضمن آن که نبود راننده در ماشین، به خودی خود ایراد به‌حساب می‌آید. آن‌ها دو راه پیش رو داشته‌اند: ضبط سکانس یا استفاده از تکنیک سی‌جی‌آی. جمع کردن بازیگر‌، رفتن به کیش‌، آفیش ماشین و هواپیما هم سخت است و هم هزینه‌بر. پس راه مناسب در استفاده سی‌جی‌آی دیده شده که نتیجه توی ذوق می‌خورد.

کدخبر: ۴۳۰۹۴۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر