کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۸۲۳۲
تاریخ خبر:

آنالیز| کارنامه تلویزیونی ابوالفضل پورعرب

روزنامه هفت صبح | امروز دوم تیرماه ۱۴۰۰ ابوالفضل پورعرب ۶۰ساله شد. او اواخر دهه شصت با فیلم عروس بهروز افخمی به شهرتی چشمگیر رسید و در دهه هفتاد ستاره سینمای ایران بود. گذر پورعرب در دوران سوپراستاری به تلویزیون هم افتاد. با کمرنگ شدن موقعیتش در سینما نیز بارها در سریال‌های تلویزیونی بازی کرد.

*** منظر اول| دوران ستارگی: سال ۷۶ که ابوالفضل پورعرب در سینما بازیگری محبوب بود و عنوان ستاره را یدک می‌کشید با پیشنهاد مهدی فخیم زاده برای بازی در سریال تاریخی تنهاترین سردار مواجه شد. او در این سریال نقش یکی از یاران امام حسن (ع) را برعهده داشت. تنهاترین سردار تبدیل به سریالی موفق نشد و موفقیت سریال امام علی (ع) را به‌دست نیاورد. به همین نسبت اتفاق ویژه‌ای که پورعرب در تلویزیون انتظارش را می‌کشید، به‌دست نیامد.

نکته ویژه سریال تنهاترین سردار این است که او پذیرفت نقشی با گریم سنگین (ریش و موی بلند) را بپذیرد و به اصطلاح چهره خود را به طور کامل در اختیار نقش قرار دهد. مسافر سیروس مقدم دومین سریالی بود که آقای ستاره بازی کرد و این بار موفقیت‌های سینمایی‌اش تکرار شد. این سریال سال ۷۹ روی آنتن رفت و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت. او در مسافر با همسر سابقش آنا نعمتی همبازی بود.

*** منظر دوم| دوران پساستارگی: در دهه هشتاد موقعیت ابوالفضل پورعرب در سینما متزلزل شد. درست در روزهایی که این بازیگر آرام آرام موقعیت خود را از دست می‌داد‌، سریال همراز سامان مقدم را پذیرفت. این سریال می‌توانست اتفاقی ویژه برای پورعرب باشد اما کیفیت پایین سریال باعث شد روند نزولی کارنامه او شدت یابد.

در دهه هشتاد تعداد سریال‌های پورعرب افزایش یافت و او در این دهه در هشت سریال بازی کرد. در این میان فقط زیرزمین علیرضا افخمی قابل دفاع است. سال نود سریال وضعیت سفید با بازی او روی آنتن رفت که توانست بخشی از دوران خوش بازیگری پورعرب را برای مخاطبان زنده کند. او سال پیش سریال شرم را روی آنتن داشت که اثری متوسط بود و پورعرب در آن بازی قابل قبولی داشت. این بازیگر سال ۹۴ در سریال خانگی شهرزاد هم بازی کرد که به‌رغم موفقیت در میانه راه از این پروژه انصراف داد.

کدخبر: ۳۹۸۲۳۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر